![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Martin/Discus: Noen som blir med på mileage run til Kairo?
![]() ![]()
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg trenger (heldigvis) ikke flere miles eller TP (ekstra fridager derimot hadde vært fint). Og etter det jeg vet så har vel også Martin sølvkortet innen rekkevidde med sine upcoming BA-flights så da tviler jeg på at det blir noe felles mileage-run
![]()
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() Fin avatar, forresten ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
400 for sølv, 800 for å avansere fra sølv til gull gitt at man ikke har UK adresse, da er grensen høyere.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
BF: Hvis du og partner tar to tur/retur LHR-CAI i biz på salget som de kjører nå så har begge to oppnådd sølvkort for 10 000 kr pr pers
![]() Jeg derimot skal "slite" litt mer for å nå den magiske grensen på 400 TP ![]() ![]()
![]() |
#8 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Hehe! 2 x cairo hørtes jo veeeeldig festlig ut!
Tror jeg skal slite nok med å spare sammen nok penger til å re-kvalifisere til gullkort hos SK. Skulle jeg derimot ta Viking Lotto potten på 60 mill på onsdag, skal jeg nok ta noen milagerun på de fleste allianser. Da i First Class, og prisen, ja den skal jeg drite i! ![]() BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Begge reisende mottar miles og tier points i følge dette svaret fra BA-rep. på FT (noe som også bekreftes av de som har booket og sjekket MMB (Manage My Booking):
http://www.flyertalk.com/forum/11675837-post77.html
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
wow.. Bonus på gratisbilletter. Det er en ny industri low (eller high for oss :P)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ja, det finnes ingen grenser på gavmildheten flyselskapene viser nå for tiden
![]() Selv om ikke alle flyselskap er like rause med poeng og slikt selv nå i disse nedgangstider, eller hva Tommy? ![]() Tilbake til temaet så tror jeg denne sommeren/høsten/vinteren vil gi mange muligheter for billige billetter i samtlige klasser.
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Sånn apropos gavmildhet hos flyselskaper, så snublet jeg over denne på FT:
http://www.britishairways.com/travel...9/public/en_it Italienske medlemmer av BAEC kan fly to flighter i Club World eller First, og tjene nok miles til at man kan ta en tur til til samme destinasjon i samme kabin, pluss at de spanderer sølvkort på deg. Er vel bare å flytte medlemskapet til Italia nå? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Regner med at det ikke bare er å endre land i BAEC-profilen til Italia, for så å endre tilbake til Norge etter at turen er tatt? Så lett kan det vel ikke være og jeg regner med at BA har restriksjoner på slike bytter
![]() EDIT: Sjekket betingelsene for BAEC, og det står at man kan bytte land/adresse maks 1 gang pr 6.mnd... Frister jo litt å "flytte" til Italia i 6 mnd hvis det betyr 120 000 ekstra BA miles for en rundtur i CW i august... gjør jeg det samme for samboeren så renner det inn totalt 240 000 ekstra BA Miles... Hm... ![]()
Upcoming flights: None Last edited by jcnorway; 05-05-2009 at 10:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Er målet med all denne BA-fartingen bare å få sølvkort hos dem? Jeg ser ikke helt poenget med å ha slike kort hvis man i utgangspunktet ikke reiser nok ellers til å kvalifisere seg. Jeg har SAS EuroBonus Gold og har glede av det siden jeg reiser relativt ofte med SAS og Star Alliance. Men jeg hadde ikke orket å reise verden rundt - og brukt tusenvis av kroner - bare for å kvalifisere meg. Det er det rett og slett ikke verdt, synes jeg. Men jeg respekterer at andre kan synes noe annet!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Du leser Flyertalk, gjør du ikke? Hørt om uttrykket "Eurocheat? Er visst vanlig blanr britiske medlemmer å "flytte" til fastlandseuropa, siden kravene for å bli sølv og gull er lavere der..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#18 | |
FinalCall.travel/no
|
![]() Quote:
BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() Noen samler på dyre frimerker eller bruker mye penger på kjØLig drikke ![]() ![]() EDIT: Nå synes ikke jeg at BA Sølv kan sammenlignes med f.eks. EB Sølv... Til det er BA Sølv overlegent bedre enn EBS (loungetilgang for kortholder + 1 gjest uansett billettype innen OW, biz-innsjekk ++). Kostnaden for å komme seg til EBG eller BA Gold egner seg nok ikke å drive mileage-runs for å klare (ei heller er det særlig fornuftig hvis man har vettet i behold ![]()
Upcoming flights: None Last edited by jcnorway; 05-05-2009 at 10:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Men hvis man likevel flyr Business Class hos BA - hvorfor skal man da ha sølvkortet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
British airways statuskort byttes bort | milehigh | Reiseforum | 0 | 25-05-2018 14:06 |
Milageruns på CNNMoney | Discus | Reiseforum | 1 | 30-11-2010 19:31 |