![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
SAS vil vurdere det samme i Oslo og København om forsøket er vellykket.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Hvorfor ble det fjernet fra Oslo S i sin tid? Fordi billettkontoret forsvant og det ikke var noen til å fylle på papir og trykke på reset-knappen når noe gikk galt? Eller var det Internet-innsjekk som overtok?
![]() |
#3 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Paa tidlig 80 tallet sjekket jeg inn med Swissair paa Jernbanestasjonen i Zermatt - de tok gladelig bagasjen og den dukket opp paa Fornebu...
![]() |
#4 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Remote check-in har på en måte fått sin renessanse ... det ble droppet i sin tid pga sikkerhetsproblemer med oppbevaring og frakt av bagasjen til flyplassen. Men nå som man har innført bagdrop og at paxen selv likevel må ta med seg bagasjen, er jo dette ikke lenger så relevant. Det finnes nå også firmaer som har spesialisert seg på å tilby remote checkin, f.eks. på kongressentre og cruiseskip, men disse må også sørge for trygg oppbevaring. Men siden bagasjen gjennomlyses kreves det ikke lenger at paxen har den i sin forvaring så lenge oppbevaringen er godkjent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Egentlig synes det for meg som et dyrt og ikke altfor attraktivt tilbud å sjekke inn på en automat på en flytogstasjon, all den tid jeg ikke kan droppe bagen der. Internet-sjekk inn har jo god dekning - og skulle jeg ikke rekke det, er det minimal tidsbesparing forbundet med å hente boardingpasset mitt på en maskin remote som på airporten.
Etter at jeg så prisene på en slik kiosk(og fikk en smule bakoversveis), og hvis man også kalkulerer inn leie til jernbaneverket eller hvor man nå måtte plassere disse kioskene, har jeg problemet med å se lønnsomheten i prosjektet. Får man en remote bagdrop er saken derimot en annen - men da skyter naturligvis også kostnaden for flyselskapet i været... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
I Kuala Lumpur kan man sjekke inn bagasjen allerede på KL Sentral (togstasjonen) dersom en f.eks. flyr med Malaysia Airways. Jeg synes det er glimrende å bli kvitt bagasjen med en gang istedetfor å dra den med ut til flyplassen...det hadde jo vært kult hvis SAS kunne tilby noe lignende i Oslo ;-)
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Det samme kan man i Wien
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Det tror jeg bare man kan drømme om fra et økonomisk perspektiv. Det eneste de snakker om i Stockholm er jo å sette ut "dyre printere" på stasjonen.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Norwegian vil også tilby innsjekking fra Stockholm C.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
LH Innsjekk, fikk beskjed om å sjekk inn på SAS | apeks | Småprat | 13 | 16-07-2012 17:42 |
Sjekk inn CO | C-klasse | Reiseforum | 2 | 10-07-2010 22:17 |
Sjekk inn selv på charterturen | Hurum | Flyforum | 1 | 03-09-2006 14:37 |
Sjekk inn på nettet | LCH78 | Flyforum | 1 | 08-03-2006 21:11 |
Internett sjekk inn | enml | Flyforum | 2 | 02-05-2005 12:55 |