![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
God kveld...
Jeg skal snart fly United 777 mellom Frankfurt og Washington (economy). Har vel kanskje ikke verdens største forventninger til denne flighten. Håper i hvertfall den berømte 'Channel 9' er i drift på denne turen. Noen som vet om United har noe annet underholdningssystem i sine 777? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
http://www.united.com/page/article/0,6867,1134,00.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
..... men ikke AVOD desverre......!
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Ch 9 skal vel i utgangspunktet bare være i drift i US luftrom (og Canada?), men har tidvis opplevd at det er på hele veien, da særlig fra USA. (NB Dette er noen år siden)
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg hørte på Channel 9 hos UA over europeisk luftrom senest i fjor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Men i europeisk(ikke-amerikansk) luftrom er det vel egentlig ikke lov..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hva står forkortelsene IFE og AVOD for?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
IFE In-Flight Entertainment
AVOD Audio Video On Demand Itillegg har du PTV Personal TV |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har så og si alltid hatt ch9 hos UA på flyvninger til og fra Europa (mange).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nytt for meg .... hvor staar det hen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det går, om jeg husker riktig, under samme greien som at du ikke kan sette opp en nettside med scannerstream. Jeg aner ikke hvor dette er lovfestet, men over en juridisk diskusjon over middagsbordet en stund tilbake, syntes det noe raty at det er greit i statene, men considered en security risk her.
Det er vel lov å kjøpe radioscannere nå også i Norge, såvidt jeg har forstått, men ikke å spre eventuell radioinformasjon videre, være seg i form av stream eller channel9. Godt mulig jeg tar feil - og endog at det er lov med websites med stream om man finner riktig smutthull - men slik har jeg forstått det - grunngitt med sikkerhet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
jan jeg være så bimbo å spørre hva channel 9 er?
![]() |
#14 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kanal 9 på UA's IFE-system. Overføring av den radiokanalen crewet til enhver tid kommuniserer med ATC på.
Ettersom dette er closed environment, tror jeg ikke noen av disse bestemmelsene gjelder. Det kan ikke være mer ulovlig å lytte innpå for passasjerene bak enn det er for en som f.eks. sitter på klapp foran med headset ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Jeg tror ikke du behøver å lete etter smutthull en gang, bare forgjeves lete etter forbud. Det eneste jeg kan komme på, er forbud mot opptak av samtaler i starffelovens §145a, men jeg tror ikke det gjelder her.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Nei, for all del, jeg er ikke jurist. Vet ikke om det er noen retningslinjer fra LT som angår dette, men har ihvertfall forstått det som at Channel 9 ikke er "lov".
Hva angår streaming har jeg forsøkt å se litt på det nå - og det ser jo forsåvidt ut som om dette er lovlig - ihvertfall har det jo ikke latt seg gjøre å stoppe politiradio på nett heller. Så jeg gir meg på det - men antar fortsatt at det er "noe" som stopper Ch9 i Norge/Europa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
United med bestilling på 10 777-300ER, og andre flåtenyheter | LN-MOW | Flyforum | 39 | 24-04-2018 20:20 |
United med nye websider beta.united.com (kun for inviterte) | SQ 777 | Småprat | 4 | 13-05-2015 19:05 |
United Airlines har kanskje noe å lære om kundebehandling | EB | Flyforum | 1 | 16-01-2010 00:18 |
Air France får 777 nummer 777 | LN-MOW | Flyforum | 3 | 12-04-2009 20:28 |
IFE Finnair MD-11 | Twin Otter | Flyforum | 5 | 21-06-2007 09:59 |