![]() |
|
![]() |
#1 |
Rocketeer
Join Date: Oct 2007
Location: trd
Posts: 204
|
![]()
Ja, fredag og A330-300.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2008
Posts: 422
|
![]()
Stilig!
Litt av en kjerre å ha i speilet ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2008
Location: Stavanger
Posts: 1,066
|
![]()
Flott!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Rocketeer
Join Date: Oct 2007
Location: trd
Posts: 204
|
![]()
Takk takk
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2009
Location: Norway
Posts: 138
|
![]()
Og i bakspeilet:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Rocketeer
Join Date: Oct 2007
Location: trd
Posts: 204
|
![]()
Hehe
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2006
Location: Nannestad
Posts: 4,767
|
![]()
Morsomme bilder
![]() MVH Stein Olsen |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2009
Location: Sørlandet
Posts: 1,449
|
![]()
Haha! Knalltøft! Hvordan fikk du lov til å kjøre ut på rullbanen? Jeg forstår at du mest sannsynlig jobber der, men kan man bare kjøre ut på rullebanen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Rocketeer
Join Date: Oct 2007
Location: trd
Posts: 204
|
![]()
330`n pleier å bli hentet på banen av en follow-me-bil (slik vi satt i). Men THNP kan nok reglene for hvem som skal ha slik bil bedre enn undertegnede.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2009
Location: Norway
Posts: 138
|
![]()
Håla.
Vårt lokale regelverk sier at fly av kat. E og F skal ha follow-me-tjeneste da de lander på dispensasjon. I utgangspunktet er det Airport-Patrol som tilbyr denne tjenesten, men tårnet lurte på om vi (jeg og gilberg) kunne ta oss av dette i dag, da vi allikevel bare var ute og farta og tok bilder på området. (ja jeg jobber på ENVA). /TH |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2009
Posts: 1,523
|
![]()
Bare sånn for ordens skyld - hva betyr det at A330-300 er E eller F-kategori?
Flyet er ellers kategorisert som klasse C (men det sier intet om vekt f.eks, men noe om minste flyvehastighet og stalling etc) For øvrig får ikke flyet taxe over den vanlige broen på taxebanen, men ta omveien via rullebanen. Det er der follow-me-bilen kommer inn i bildet;-) Den får heller ikke starte ved gate (43, 44..) da den da ville ha kunnet blåst hangaren og småflyene bak seg ut av apron.. Fine bilder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Rocketeer
Join Date: Oct 2007
Location: trd
Posts: 204
|
![]()
Kategoriene E og F er for fly med vingespenn over (husker ikke hvor langt) en viss bredde som må ha følgebil på Værnes. For fly med vingespenn i kategoriene under (A, B osv) behøves ikke følgebil.
Edit: for taxe-bruene gjelder egne regler ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,303
|
![]()
Stilige bilder! Ikke ofte man ser fly fra den vinkelen! Tøfft, rett og slett!
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
OSL Aeroflot med A330-300 23JUL19 | Someone | Spotteralerts | 1 | 23-07-2019 19:21 |
TAP med 3 A330-300 | Someone | Flyforum | 9 | 23-06-2017 17:08 |
Finnair A330-300 @ TRD/ENVA 14.01.2013 | LTH | Bilder & foto | 5 | 16-01-2013 16:12 |
SK908 med A340 men SK907 med A330 | jameson82 | Register- og ATC-Forum | 0 | 17-10-2012 16:47 |
A330-300 i fryktelig regnvær på TRD | LTH | Bilder & foto | 5 | 11-07-2009 14:18 |