![]() |
|
![]() |
#1 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Det er sikkert ikke så veldig vanskelig, men kommer alikevel med det.
Det er et system på B737NG som er forskjellig mellom B737-700 og -800. Hvilket og hva er hovedforskjellen?
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam Last edited by BSSW; 20-08-2009 at 22:41. Reason: La til "hoved" |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,653
|
![]()
Hva defineres som "system"? Er det f.eks. noe som heter "evakueringssystem"? I så fall er forskjellen antall utganger
![]() Ellers har vel -800 kraftigere vinger, fant jeg ut.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,653
|
![]()
-700 har en recirculation fan, -800 har to. Så jeg tror vi snakker om Air Condition-systemet..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Air Condition systemet stemmer, men det var ikke antallet recirc-fans som jeg tenkte på som hovedforskjellen.
Uten å være helt sikker så tror jeg man kan få 2 recirc-fans til -700en også. Som option.
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Infrequent traveller ;-)
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,384
|
![]()
Antall dyser
![]()
__________________
Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
LOL! Meget bra forslag Seilfly
![]() Men ikke helt det jeg hadde i tankene
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,285
|
![]()
Første som falt meg inn er "skjermsystemet", men det er jo ikke en "stor" ting. Motorene er vel forskjellige også? Så har vi vel nevnt det meste av småforskjeller
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Infrequent traveller ;-)
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,384
|
![]()
Vingespennet er kanskje lenger???
__________________
Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Polaris: Faktiskt så er det ikke noe forskjell på motorene mellom -700 og -800, annet enn thrust. I teorien skal man uten problemer kunne ta en motor fra en -700 og sette den på en -800. Softwaren i flyet vil fortelle FADECen/EECen hvilken thust den skal bruke.
Alt dette er ut ifra husken min fra Skilled mech kurs i BTS. Tripple-seven eller Stone (eller andre...) kan kanskje bekrefte eller avkrefte dette... Dessuten så er det ikke noe forskjell i "skjermsystemet". Hva du enn mener med det... Seilfly: Vingespennet er helt likt på dem, eneste forskjellen er at vingen er "kraftigere" på -800en.
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam Last edited by BSSW; 21-08-2009 at 01:41. Reason: La til setningen om "skjermsystemet" |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2007
Posts: 149
|
![]()
-400, -800, -900 (også 900ER) har vel en "skrapekassett" under halen.
Den mangler på de kortere utgavene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,285
|
![]() Quote:
![]() Men tilbake til de RIKTIGE flytypene, skal det være en (bitteliten) forskjell på landingshjula? Og DA skulle alt unntatt det du er etter være besvart! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
|
![]()
Heisann Polaris!
Quote:
...men du er inne paa noe med bremsene. Standard Honeywell staal brems for en -700 har 4x rotor og stator og en standard -800/-900/-900ER har 5X rotor og stator. De paser fysisk om hverandre og du kan operere en -800 type brems paa en -700, men ikke andre veien da en -700 brems har en mindre heat stack. Slelv om understellet ser likt ut kan det vaere forskjell mellom et -700 og -800 understell, men igjen du kan bruke et -800 configuration understell paa en -700, men ikke andre veien. tripple-seven har beskrevet forskjellen paa air condition systemet i god detalj... ![]() Dag
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]() Quote:
![]() Men Dag, angående bremser på 700/800. Mener jeg å huske at man kan bruke 700-type brems på en 800. Men kun i en kort periode(x antall landinger eller timer/dager), f.eks hvis man ikke har 800 brems tilgjengelig, men har en 700 brems. Det var jo en "episode" for noen få år siden her i Norge der det ble gjort slik.
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Vadsø
Posts: 3,844
|
![]()
Flyquiz for meget spesielt interesserte dette altså
![]()
__________________
===================== Mine Bilder på Airpics.com Mine Bilder på Jetphotos.net Mine Bilder på Airliners.net ===================== Upcoming: |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
|
![]()
Heisann BSSW!
Quote:
... og ja, jeg husker godt denne debatten og det er ikke fritt for at vi har hatt det samme problemet... ![]()
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
FlyKirurg
Join Date: Dec 2007
Location: Rygge
Posts: 1,300
|
![]()
Føler meg litt småteit når jeg sier at en annen forskjell mellom 6/700 og 800 er at 800 har en TRIM AIR- bryter på Overhead, mens 6/700 ikke har det.
__________________
Med forbehold om trykkfeil |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Kan jo ikke bare ha bilde ala "hvilken flytype er dette" eller "hvor i all verden" heller da
![]() Har mere liggende på lager, med forskjellige emner ![]() Både lette og vanskelige (for meg ihvertfall ![]()
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,724
|
![]()
Ja, er vi ikke alle spesielt interesserte?
![]() Bra quiz og ikke minst gode svar! Selv om jeg ikke kunne svare så vet jeg nå en god del saker som jeg sikkert aldri får bruk for, men all kunnskap er velkommen.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
|
![]() Quote:
Vel, DC-9 felger var sølvmalt, MD-80 var hvite og MD-90 var sorte, og de forskjellige ply-verdiene førte til at man ikke kunne montere DC-9 dekk på en MD-80/90 felg, og ikke MD-80 dekk på en MD-90 felg. Ergo visste man at feil farge på felgen var grunn nok til å "groun'de" flyet.
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium! Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo! Dagens Alfista: Hvadda fottur? ![]() "Jag är Stabækfan, hva fan är ni?" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2005
Posts: 382
|
![]()
Mer kuriosa; vår (SHF) P-51 bruker P-63 King Cobra hjul og bremer, og Ivadern'n har DC-6 hjul og bremser. Begge bedre og mer robuste enn originalene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
En liten flyquiz | C130 | Flyforum | 22 | 05-08-2010 11:59 |
En liten flyquiz | Mats Danielsen | Flyforum | 23 | 31-12-2009 18:57 |
Svensk Flyquiz | Wig-wag | Flyforum | 0 | 21-04-2009 21:26 |
Flyquiz | jb1 | Flyforum | 24 | 10-08-2008 14:27 |
Dagens flyquiz | Utflyttet | Flyforum | 2 | 24-05-2007 19:06 |