![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2009
Location: enzv
Posts: 142
|
![]() http://www.youtube.com/watch?v=MgMFuCgkdeY
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2006
Posts: 441
|
![]()
det var vel ikke behov å bruke de mer, kanskje
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]()
Jeg tipper, uten å være kyndig, at det var såpass vind i nesa på flyet, at den trengte ikke rare hjelpen for å bremse opp.....
Dubai er vel kjent for å være et sted det alltid blåser, så da er det kanskje derfor? ![]()
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2008
Posts: 422
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,445
|
![]()
Flytter til flyteknisk ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jan 2006
Location: Trondheim
Posts: 933
|
![]()
Spoilere brukes først og fremst for å dumpe løft slik at hjulene får god kontakt med banedekket, inntil vingene ikke lenger genererer nok løft. At spoilerne i seg selv gir noe særlig til bremseeffekt (gjennom luftmotstand) i lavere hastigheter tviler jeg på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
|
![]()
Heisann!
Spoilerenes primaeroppgave under landing er aa oedelegge loeft paa vingen saa du kan faa saa stor vekt paa hjulene saa raskt som mulig for aa starte oppbremsing. Selvfoelgelig er det ogsaa et dynamisk trykk paa disse under stor hastighet som ogsaa vil hjelpe med oppbremsing, men som nevt primaert er de der for aa oedelegge loeft. Husker ikke alle signalene som skal til for at de skal bli stuet igjen, men jeg vet at ved en bevegelse av throttle vil for eksempel autobrems disengage og spoilerene vil legge seg ned. Du kan selfoelgelig manuelt bevege speed brake lever framover og stue disse ogsaa. Anyway, dette ser ikke helt normalt ut men jeg kan ikke spekulere paa hvorfor de nesten umiddelbart blir stuet...? Dag ***Ha der kom brendas meg i forkjoepet ![]()
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets! Last edited by Dag Johnsen; 06-08-2009 at 12:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Newcomer
Join Date: Jun 2009
Location: På en flyplass...
Posts: 41
|
![]()
tror dette har litt med aerodynamikk å gjøre...dubai har et ganske varmt klima, og vingen har dårligere løft jo varmere det er.
Derfor vil gjennomsynkingen sansynlig vis være grei nok uten spoiler, så da trenger du ikke bruke det. Man kan faktisk merke at løftet er dårligere i varmere klima, ved at flyet gjerne bruker lengere rullebane for å få høyere hastighet og bedre løft..og gjerne har litt mer flap enn vanlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2008
Location: BGO
Posts: 149
|
![]()
Det kan å hende at han har en teknisk feil!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Newcomer
Join Date: Mar 2006
Posts: 24
|
![]()
Som man ser så triller maskinen langt på banen. Dubai har lange rullebaner, og om man skal av på enden lønner det seg i ikke bremse for mye, for da tar det laaaaaang tid. Min antagelse er at de landet med autobrake, og deaktiverte denne med spoiler leaver når de så at de ikke ikke trenkte denne.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium! Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo! Dagens Alfista: Hvadda fottur? ![]() "Jag är Stabækfan, hva fan är ni?" |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Første skraping av 777-200ER og om skroting av fly | Someone | Flyforum | 13 | 19-04-2017 12:28 |
Thomas Cook leid inn 777-200ER ? | Eidesen | Flyforum | 11 | 22-04-2011 00:53 |
Kenya Airways bestiller 1 stk. 777-200ER | Trety | Flyforum | 0 | 23-11-2005 13:38 |
Thai Airways kjøper 6 nye Boeing 777-200ER | LTH | Flyforum | 3 | 28-01-2005 01:22 |
Aeroflot Boeing 777-200ER | LTH | Flyforum | 2 | 15-10-2004 21:42 |