![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: Tromsø
Posts: 2,942
|
![]()
Her er tre bilder av OY-KIF "Svipdag Viking" som takser ut som SK385. Det kom inn som SK384. Dette var andre tur den dagen, flyet hadde hadde vært på nattstopp (kom inn som SK388 26/8) og startet ut om morgenen som SK381. Det er sikkert noen som klarer å se hvor bildene er tatt. Det var et av de siste besøkene med DC-9-21 "Sport" på denne lufthavna iallefall.
Flyet ble levert til SAS 6/1-69 og fløy som SE-DBS til 15/10-90. Ble da solgt og omreg til OY-KIF. Tatt ut av bruk 10/4-95 og endte opp hos Valujet som N126NK og var en av 4 ex-SAS DC-9-21 som det selskapet hadde en kort periode. Det ble desverre hugget opp sommeren 1997. Bildene er tatt for nøyaktig 17 år siden i dag, akk ja tiden flyr! Har en del flere bilder liggende, får bare varme opp scanneren og komme med flere etterhvert, hvis det er interesse da. Det var bare disse tre jeg hadde digitalisert fra denne dagen pr dags dato. ![]() ![]() ![]()
__________________
Mad dog... Last edited by LN-MEH; 27-08-2009 at 00:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,447
|
![]()
Aldri vært der, men flightnumrene lyser 'ALF' lang vei ....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: Tromsø
Posts: 2,942
|
![]()
Joda korrekt MOW, på din FBU tid handlet du jo bl.a disse flyrutene også. Men SK372 var vel favoritten?!
![]()
__________________
Mad dog... Last edited by LN-MEH; 27-08-2009 at 00:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,886
|
![]()
Alene i gaten med en full 372 - ja det var tider det....
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,447
|
![]()
Oh yeah, baby!! En full SK372 var greia! Smekk full med tre destinasjoner å holde separat, VG og Dagbladet til halve landsdelen samt post, post, post og gjerne en hundekasse eller to. Og som ikke det var nok sto gjerne Cargo klar med et par traller bildeler, 'i tilfelle det ikke var helt fullt'!
Å få den ut på rute var en prestasjon! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Collector
![]() Join Date: Nov 2006
Posts: 796
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Odd Viking: OY-DDO - DC3 OY-KNC - DC7 LN-MOG - DC8 SE-DGO - F28 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Location: Tromsø
Posts: 2,942
|
![]() Quote:
Quote:
![]() Bildeler var det vel like greit gikk med en annen rute for ellers hadde det vel blitt mye bulkete dører og knuste frontglass. Kan ikke huske at 372 ble fløyet med -21 (som denne tråden egentlig handler om...) , men -41 gikk det i til MD-80 flyene etterhvert overtok. Men de av og til kaotiske tilstandene i lastrommene ble ikke noe bedre av den grunn...
__________________
Mad dog... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,132
|
![]()
Svipdag? Er det et navn? Eller har flyet blitt oppkalt etter noe spesielt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,886
|
![]() Quote:
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,447
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,447
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Posts: 1,036
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fornebu Mai 1992 | Seabee | Flyhistorisk forum | 45 | 13-10-2011 14:20 |
Reg på SK216 og SK384 | Exiz | Register- og ATC-Forum | 2 | 03-01-2010 20:23 |