![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Her er noen bilder tatt den 12. juni i år fra besøksparken. Jeg hadde passet på å få litt over fem timer mellom to Lufthansa-flighter, og det ta S-Bahn en stasjon ut fra flyplassen (under terminal 1) ut til Besurcherpark var en smal sak.
Første del vil vise området og deretter vil jeg ta for meg flyene som ble sett i løpet av en times tid fra det kunstige utsiktstoppen. ![]() Utsikten fra gangbroen mellom togstasjonen og besøksparken ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Tante Ju, Dakota og Connie nedenfor utsiktspunktet Nå noen på-bakken-bilder ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Så noen bilder fra fly som tar av på nordre rullebane
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Var det bare Lufthansa?
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hadde det ikke regnet bøtter når jeg hadde mitt noe ufrivillige 4-timers opphold på MUC et par uker tilbake i tid, hadde turen lett gått ut i parken. Dog var møkkaværet i seg selv årsaken til oppholdet...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Meget vakkert!
Kan jeg spørre hva du skyter med? (Kamera + objektiv) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
På turen var det følgende parringen:
- Canon EOS 30D + Canon EF 100-400mm 1:4.5-5.6 L IS - Canon EOS 50D + Canon EF 28-135mm 1:3.5-5.6 IS - Canon IXUS 960 IS (ingen av bildene i denne serien er tatt med dette, men er glimrende i kabinen og under vandring på flyplasser og museer) De seks første bildene er tatt med 50Den, mens de resterende kom ut av 30Den.
Kurt Vi flyr LOT Last edited by LN-KGL; 07-07-2009 at 23:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Meget gode bilder! Liker også å multitaske når det gjelder kameraer. Ser jo ut som om münchen er en flott flyplass for å spotte da! har du noen fler?
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Vi får se om det ikke kommer noen fra besøksterrassen på terminal 2 også, men det får vente til etter arbeidsdagens slutt
Her er en liten teaser på vei opp til terrassen (IXUSen tok denne) ![]()
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Flotte bilder...Vi har bare 35 minutter der på fredag mellom våre flighter - så da blir det ikke mye tid til spotting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Merkelig at du ikke kommenterer Lufthansa-reklamene EB - disse er kvalitetsmessig mye bedre enn det et herværende selskap kom opp med for noen dager siden. Spesielt synes jeg setningen "Ab München fliegt die Faszination mit." sier ekstremt mye mer enn en billettprissammenligning.
![]()
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Men ikke like frekk som den nordiske samarbeidspartneren sin!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Er det ikke MOL som er frekk, og hvorfor skal SAS ta etter Ryanair da EB?
![]()
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Er et mulig å se ALT ifra en av disse terrassene ?
Er like billig å reise til Munchen som Frankfurt ifra Sola Kanskje en tur dertil i slutten av august Noen somblir med ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Her er litt om synsfeltene til de to spottene
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det burde holde med besøksparken ja
![]() takker for bildet |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Svert pene bilder, Kurt!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Doodlebugger
|
![]()
Hei,
Når på dagen er lyset gunstig for fotografering fra besøksparken? Regner med at jeg ta en time eller to der til uka> Eders Knut Erik |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Skal du på "spotter-pyramiden" så er nærmeste bane nordover. Tipper eneste tidspunkt som kanskje gir kinkig lys er tidlig morgen (sola i øst) eller sen ettermiddag kveld med sol i vest/nord-vest.
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Siden man er så langt sør i Europa så vil aldri lyset være noe problem fra nordre rullebane (08L/26R) - man finner alltid en vinkel med bra lys. Søre rullebane kan man bare får bra bilder på climb out 26L/landing 08R tidlig om morgenen og sent på ettermiddagen kan det være mulig med tidlige roteringsbilderpå 26L eller oppbremsingsbilder etter landing på 08R. På andre tidspunkt får man solen rett i fleisen. Husk å bringe med dere solkrem, det blåser alltid på toppen av utsiktstoppen så da merker en ikke at solen tar.
![]() |
#20 |
Doodlebugger
|
![]()
Hei,
På tidlig morgen var det motlys og dis i retning terminalområdet, men godt lys for å ta bilder av de flyene som er utstilt nedenfor. Når jeg stoppet der på vei tilbake fra Schliessheim ved femtiden var lyforholdene mye bedre. Eders Knut Erik |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Lufthansa med A380 ruter fra München | Someone | Flyforum | 7 | 23-01-2025 12:05 |
Med Lufthansa A319 fra Oslo til München | EspenRR | Bilder & foto | 0 | 28-11-2016 19:59 |
Direkteruter fra Evenes til London og München. | catocontrol | Flyforum | 4 | 15-09-2012 15:50 |
SAS Sverige öker på Stockholm-München fra 3. februar | MD90 | Flyforum | 7 | 13-12-2007 18:00 |
Lufthansa + Netjets = business jets fra München | MD90 | Flyforum | 2 | 10-03-2005 21:12 |