![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2009
Location: Fana, Bergen, Norway
Posts: 648
|
![]()
Heisann.
Er det noen som vet hvor og når sånn ca dette bildet er tatt? ![]() Mvh Per Einar |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,507
|
![]()
Hvor: FBU. Ser ut som det er i nærheten av park 28 (tuppen av Satelitt B).
Når: Etter 1965 .... Er det en KLM DC-9 vi skimter til venstre? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2009
Location: Fana, Bergen, Norway
Posts: 648
|
![]()
Heisann, og takk for hurtig svar.
Jeg er ikke sikker på om det er KLM eller SAS sin DC-9 som står i bakgrunnen. Bildet viser ikke mer enn det som kommer frem her. Mvh Per Einar |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,907
|
![]() Quote:
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
|
![]()
Avstand mellom motor og vingebakkant, samt at det er enkle hjul og ikke bogier, gjør nok dette til en DC-9 og ikke Caravelle, ja.
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium! Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo! Dagens Alfista: Hvadda fottur? ![]() "Jag är Stabækfan, hva fan är ni?" |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,123
|
![]()
Flott bilde!!!
Det er utvilsomt en KLM DC-9-10 vi ser i bakgrunnen, og da vil jeg datere bildet til 1968. I følge SAS tabell fra 1968 vekslet KLM fra Electra til DC-9 i juni 1968. Og begge de to DC-6´erne står på det området som seinere tilhørte A-piren, bildet er tatt på skrå mot terminalen og KLM står innerst på det som dengang var park 9, mens de to BU flyene står antakelig på park 6 nærmest, og park 2 bakerst.
__________________
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly Last edited by Fellowship; 13-04-2010 at 20:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
|
![]() Quote:
"Første jetpassasjerfly i rute på Kjevik var KLMs DC-9 fra 1. april 1968" (og som kjent var det denne som fortsatte til Fornebu) Dette bildet viser PH-DNE "City of Rome" på Kjevik 20. mai 1968 ![]()
__________________
Gunnar Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner Last edited by GF1; 14-04-2010 at 10:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Braathens DC-3 | vingtor | Flyhistorisk forum | 0 | 28-04-2010 07:23 |
Braathens og SAS braathens modeller søkes!!! | svgspotter | Samlerhjørnet | 3 | 12-08-2009 12:50 |
BRAATHENS / SAS BRAATHENS / SAS NORGE 737 | OJB | Flyforum | 4 | 30-07-2007 11:25 |
Braathens | OJB | Samlerhjørnet | 0 | 07-07-2005 22:45 |
Braathens Il-76? | Falcon | Flyforum | 13 | 19-04-2005 09:03 |