![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Moss Lufthavn Rygge er svært aktuell for tiden, og det diskuteres mye om utfordreren til OSL.
Mange har meninger om så mangt, men kanskje ikke alle helt vet hvordan det egentlig er her, og langt mindre kanskje har vært her? Derfor tar jeg dere nå med på en tur bak kulissene, vel og merke i hovedsak på den sivile delen av flyplassen, da jeg ikke får fortelle eller på ingen måte vise bilder, fra alle hangarer, cheltere, etc.. (og her er det MYE spennende! ![]() Vi kjører i gang! ![]() - Logoen til Rygge, her representert med den som er på selve terminalen! =) ![]() - Dette er det som møter deg mens du kommer inn i terminalen. ![]() - Her har vi innsjekk til Nowegian på venstre side! ![]() - Og mulighet for en matbit på høyre siden! ![]() - Her ser vi ned til innsjekksområdet fra andre etasje.. ![]() - ..hvor vi også finner sequrity! ![]() - Toalett fasiliteter er det også! ![]() ![]() - Og det er ikke dumt siden det ble pølse og Solo Super i bilen! ![]() - Tilbake på utsiden finner vi en møteplass! ![]() - Og et lite stykke bortenfor terminalen finner vi også Rygge ATC! ![]() - Rygge ATC har mye å gjøre, ikke bare Nowegian sine daglige avganger, men også en del småfly som er innom og trener (ikke uvanlig med 3 - 5 i runden samtidig!), og selvsagt Forsvarets tre skvadroner (330 - SeaKing, 717 - DA20 og 720 - Bell 412) er aktive! ![]() - LN-KKF fra og til BGO blir pushet ut! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]() ![]() - På vei ut til rullebanen kjører vi på den paralelle taxebanen, som også har terskelmaling i tilfelle noe skulle skje på hovedbanen! ![]() - Det er ikke lite gummi som er lagt igjen her, nei! ![]() - På tide å holde litt avstand.. ![]() - ..må jo gi plass til Bergensflyet! ![]() ![]() - En tysk C-160D Transall kommer inn etter en treningstur. ![]() - På rullebanen finner vi stoppwire i begge ender! ![]() - Litt berg og dalbane! ![]() ![]() - FOD? ![]() - To hangarer som står tomme, kanskje noe for DY eller FR (trenger haleport forøvrig)? ![]() - En F5 på pinne! Hadde IKKE vært feil å hatt denne i hagen! ![]() Og en stor takk rettes til: ![]() - for en flott omvisning på Moss Lufthavn Rygge! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
at your service!
|
![]()
MEget bra Speedbird!
![]() |
#4 |
Browncoat
|
![]()
Bra bilder Speedy. Tror du jeg klarer å finne frem til gate på RYG da?
![]() ![]() Men hva sier sjefen din om valg av skotøy da? ![]()
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() ![]() Du skal være litt forsiktig med de to der.. Fast Food er ikke sunt, og noen mener det samme om lettbrus.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
evig optimist
|
![]()
FOD=Foreningen for Omplassering av Dyr? ;-) flott bilderapport fra enry
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Joggesko til uniformen, usj.
![]() FOD=Foreign Object Damage/Debris. Alt etter hvem du spør, jeg sier damage. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ÜberScanFlyer
|
![]()
Sjekk antrekk! Det skal ikke være sneakers, men upussede småsko eller støvler.
![]() Takk for fine bilder. (Og det finnes overhodet ikke noe spennende på selve flystasjonen. Det er da noe alle vet.) Last edited by Falcon; 17-07-2009 at 17:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Free Luigi
|
![]() Quote:
![]() Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takker for flott omvisning!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Glimrende!
Spesielt portrettfoto av meg (siste bildet)! Hyggelig å treffe deg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Glock, Pølse og Solo
![]() Perfekt ![]()
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Dette var gode bilder, Speedbird!
![]() Selv benytter jeg RYG så fort jeg får anledning, mye bedre enn å reise helt til OSL ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() Du vil aldri klare å finne frem på RYG - du er på langt nær så reisevant som det kreves.. ![]() Sjefen min føler ikke skovalget passer helt inn, spesielt ikke siden jeg sitter i samme kontorgang som ledelsen i Luftforsvaret og hilser daglig på oberster og brigaderer, og fra 1. august kommer jo også generalmajor Stein E. Nodeland ned til oss også. Men han kan ikke si så veldig mye, for årsaken til skovalget er at noen fikk veldig lyst på mine feltstøvler og stjal dem.. ..ikke så mange andre som bruker størrelse 48 i sko, så lurer litt på hvem.. ![]() Jeg tror du kom i skade for å tagge feil bilde der, det var vel bildet av meg du mente?? ![]() Quote:
Veldig hyggelig å hilse på deg også, og igjen takk! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Browncoat
|
![]() Quote:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#16 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Hadde ikke jeg en post i denne tråden? Eller glemte jeg å submitte?
Fine bilder for oss som ikke har vært der og som ikke kommer til å være der med det aller første. Ikke sett terminalen innvendig. Mangler noe i taket hvor trappen går opp til andre etg.
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Artige bilder speedbird :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Newcomer
|
![]()
Bra bilder
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Ute på tur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Godt spørsmål, har jo hørt at lettbrus ikke er så bra for deg som man skal tro.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Moss Lufthavn - Rygge - 22. august | AggTouchdown | Bilder & foto | 7 | 23-08-2011 13:41 |
Moss lufthavn Rygge | sarpingen87 | Flyforum | 5 | 09-10-2009 00:30 |
Moss lufthavn, Rygge | TG923 | Flyforum | 15 | 10-08-2007 15:36 |
Mot utsettelse av Moss Lufthavn Rygge | FlightDeck | Flyforum | 7 | 30-06-2007 08:52 |
Flygninger fra Moss Lufthavn Rygge? | xact | Reiseforum | 1 | 28-04-2007 16:21 |