![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,344
|
![]()
Det er ikke mye å være imponert over på Haugesund Lufthavn - Karmøy. Det er kanskje derfor Ryanair trives og ekspanderer. Ha Ha Hahn blir jo rene shoppingmallen i forhold...
Men du verden hva SAS klarer å få til. I dag morges tømte den en smekkfull B737-400 og fyllte opp igjen med like mange pax på 15-18 minutter - og dermed pushback 10 minutter før rutetid. ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,303
|
![]()
Må være tidenes korteste trip-report!!
![]() BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2008
Posts: 295
|
![]()
All triprapport er god rapport
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,705
|
![]()
Yepp - må bare få lært'n det med digitale bilder og forum og sammensmelting av de to mediene
![]()
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,508
|
![]()
Imponerende av SAS
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2008
Posts: 295
|
![]() Quote:
EB, neste gang har du med deg å få bilder!!!!!! Kan du det ikke, får du ta kontakt med noen på forumet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,648
|
![]()
EB har bilder ute på Facebook.. Er ikke så mye vanskeligere her..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,344
|
![]()
Tok ikke et enste bilde i Haugesund - veldig sjelden jeg har med kamera på jobb. Kort triprapport skyldes vel først og fremst at alt gikk som det pleier hos SAS. Fly på rute - servering til alle og landing på tid. Denne gang var det egentlig bare tenkt å være en klapp på skulderen til en bakkeorganisasjon som virkelig leverer - vanvittig bra!!!
Jeg tar i mot hjemmehjelp når det kommer til opplasting av bilder... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Jeg hadde selv en glimrende flyopplevelse med SAS en lørdag morgen i juni da jeg skulle på Rockfest 2009 i Haugesund. SAS fløy en smekkfull 737-500, men rakk å servere en deilig frokost med juice og kaffe til alle passasjerer. Mange smil og hyggelig service.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]()
Imponerende og imponerende EB, ikke noe problem og snu en full B378 med 189 seter på 20 minutter eller noe mindre. Og dette var jo en 400. Handler om logistikk dette og ser man på FR er jo dette standard snutid.
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
SAS har 25 minutter standard snutid på innenriks. Norwegian har 20 minutter. Hva var den egentlig for 5-10-15 år siden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,344
|
![]()
Har jo tidligere blitt nevnt at SAS sin punktlighet skyldes halvtomme maskiner - min erfaring sier noe helt annet. Fortsatt imponert jeg...rent og pent var det ombord også! Den klarer ikke Ryanair å matche...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,447
|
![]()
Helt korrekt, og jeg har snudd fulle fly på under 20 minutter før Norwegian i det hele tatt var påtenkt ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,344
|
![]()
Så SAS har hatt og har fortsatt fulle fly...godt at den diskusjonen kan legges død da!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Kanskje det er noen og enhver som kan lære av folkene på bakken på Karmøy - det er vel disse en kan takke for "a job well done"?
![]()
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
NorFlyer Front Row
Join Date: Jul 2006
Location: FL410
Posts: 1,205
|
![]() Quote:
734 har f.eks. ikke sliding carpet foran, og er bortimot vel så lang som en 738 i cpt.2, og dermed mer tidkrevende enn en 738 med sliding carpet i både cpt 2 og 3... Er det fullt i cpt.2. + endel bag i cpt.3. både inn og ut, så er 18 minutter imponerende! Er det derimot ikke annet enn håndbagasje og noen få kofferter er 18 minutter overkommelig, men allikevel meget bra. Tilslutt står da det aller meste å henger på hvorvidt pre-boarding er utført på forhånd, og hvor effektive pax'en er til å komme seg på rett plass.... SGS gjør iallefall preboarding så langt det lar seg praktisk gjøre, og er nødvendig for å oppnå effektivitet. FR har vel ikke noen organisasjon som handler særlige mengder med cargo? En HER (<150 kg) eller HEA (<450 kg) er ikke uvanlig til vestlandske trakter, og da er det både lastesikring og håndtering av tunge kolli som tar ekstra med tid, uten at jeg vet hvorvidt det var tilfelle denne gangen ![]() By the way; Tok Stena Express fra Fredrikshavn i sommer, og der snakker vi imponerende snutid! Fullt med både pax og biler og 10 minutter forsinket inn til kai. Fra ferga la til, til den var på vei ut igjen gikk det i underkant av 35 minutter, og ferga gikk 10 minutter før rutetid! Bra jobba Stena Line! Last edited by 73H; 18-08-2009 at 00:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]() Quote:
Her 01 juni til 31 juli: On-time 86% Late 8% Very Late 2% Excessive 2% Cancelled 0% Diverted 0% Hittil i august: On-time Performance RatingDate: Aug 18, 2009 Departures: 98% Arrivals: 99% Legg merke til en ting, ingen kanselleringer kamerat ![]() SAS 01 juni til 31 juli: On-time Arrival Performance for this Airline -------------------------------------------------------------------------------- On-time 83% Late 8% Very Late 2% Excessive 4% Cancelled 0% Diverted 0% Ingen kanselleringer her heller ![]() Hittil i August: Date: Aug 18, 2009 Departures: 96% Arrivals: 96%
__________________
MD11 - King Of The TriHolers Last edited by MD11; 18-08-2009 at 20:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
OnTime Arrivals 99% Source : http://www.flightstats.com/go/Airlin...airlineCode=BU Last edited by sail4fun; 18-08-2009 at 21:10. Reason: added src |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Imponerende akro-video | gustavf | Småprat | 6 | 30-06-2015 01:25 |
Imponerende modellfly i papir | TLS at OSL | Småprat | 1 | 13-02-2014 08:14 |
Imponerende punktlighet | Journal | Flyforum | 3 | 17-02-2011 17:43 |
Imponerende punktlighet | adlerauge | Flyforum | 11 | 17-08-2008 23:59 |
Imponerende | sk931 | General Aviation og sjøfly | 4 | 13-11-2007 11:28 |