![]() |
|
![]() |
#1 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]()
Har SAS utredet og vedtatt en ny mediastrategi?
![]() Quote:
Quote:
Last edited by Herlov; 10-07-2009 at 15:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Norwegian går i pluss bare på tre av 185 ruter hevder SAS i en artikkel i dn.no
http://www.dn.no/forsiden/borsMarked/article1702953.ece
![]() |
#3 |
critical mind
|
![]()
Vet ikke om dette hva SAS gjör er vedlig klok, fordi det kunne finne seg en som kunne spöre SAS pa hvilke ruter de virkelig tjener penger... Eller hvor de taper penger...
Jeg er heller ikke overbevist at denne PR-strategi er sa veldig lykked. Neste uke ser vi tallene fra selskaper. Fra SAS sin side vil det komme en milliard-smell mellom 1,5 og 2 Milliarder SEK i röd. Vi her nede regner med at SAS vil tape ca 200 SEK per hver eneste passajer de har flöyet... Man bedre bruker alle sine ressurser a slutte dette pengeström ut av selskap. Ellers har man innen kort tid ingen grunn a tenke hvor en konkurrent tjener/taper penger. Jeg kan rett og slett ikke forestille meg at de investorer som nylig spytted inn 14 Milliarder i SAS bare sitter ved siden og ser at selskap fordunser hver kvartal mellom 1 og 2 Milliarder.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Desperasjonen i SAS er tydeligvis åpenbar og sterkt tilstede.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Enig i at SAS bør være noe tilbakeholden med å kritisere DY. DY har et meget godt omdømme i befolkningen. Mange oppfatter SAS som delvis statlig, og da forventer man kanskje at man i større grad bidrar med mange ruter, ikke kritikk av en populær konkurrent. Se f.eks. på Molde der SAS legger ned ruter med en gang DY har varslet sin ankomst, og DY setter inn en avgang midt på dagen, der mange fritidsreisende nok mistet et godt tilbud etter at SAS la ned. Lenge har kundene betalt dyrt til SAS, så tilbøyligheten til å velge DY, alle fall hvis de er billigst (som de oftest er), vil nok være stor i ananasbrusbyen.
Og fremfor alt: DY satser offenslivt. SAS gjør det motsatte. Men får jo håpe at begge klarer seg! Last edited by AirbusTrond; 10-07-2009 at 18:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det har vel noe med at man som lillebror har lov til å si andre ting om storebror enn omvendt. Tror f.eks. Lufthansa aldri legger det ned på dette nivået! SAS burde holde seg unna.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Mye følelser ute å går skjønner jeg...
![]() |
#9 |
N/A
|
![]()
Følelser? Er vel heller det at SAS kanskje burde feie bak sin egen dør først...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Enig med deg Kenneth (for en gangs skyld er vi enige).
Litt dumt å rakke ned på at andre ikke tjener penger, når man selv går med milliardtap.
![]() |
#11 |
N/A
|
![]()
IMM da.. Vi er sikkert enige om mye vi, så lenge temaet ikke er Ryanair... Hehe..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Denne er hverken humoristisk eller treffende. Den er rett og slett lavmål. Desperasjonen har virkelig har tatt tak hos SAS ved at de direkte uttaler seg negativt om konkurrenter. Merker meg dog at Norwegian er omtalt som erkerival i artikkelen ![]() Etter hva jeg forstår fra Tommy777's tidligere innlegg kjemper de ikke engang om de samme kundene. Håper og tror at SAS har vett til å fremheve eget selskap fremfor å kaste spekulative påstander om andre i fremtiden. Forøvrig regner jeg med at DY holder seg for gode til å svare med samme mynt.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
N/A
|
![]()
Kanskje de har tatt et mediehåndteringskurs hos O'Leary?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Hva er det som er så provoserende med dette da?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ikke noe provoserende, men ser ut som om alle vet bedre en de som faktisk jobber i Norwegian og SAS. Gidder ikke å "ta parti" i noe av dette, men heller følge med passivt i denne interesange diskusjonen
![]()
![]() |
#16 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hehe, artig å se at noen karakteriserer nordmenn som "etnisk trafikk". Lutefisk i stedet for laksepasta, burde man kanksje hatt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Vel har jeg overlevd SAS sin LaksePasta (selv om den nok foerte til et tap i markedsandel hoeyere enn KGL kunne droemme om) men Lutefisk TV-Dinner staar frem som det totale Mareritt....jeg tror faktisk ikke at jeg kan tenke meg noe vaerre.... ![]()
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS med nytt "sommerfly" 2013 | Glenn | Flyforum | 20 | 23-11-2012 17:20 |
"Norwegian sjekker sine fly, SAS avventer." | Dr. E | Småprat | 14 | 06-04-2011 11:44 |
Widerøe's "nye" maskin LN-WIT med nytt callsign: F****** | LN-DAG | Register- og ATC-Forum | 23 | 28-06-2010 22:04 |
Norwegian overtar den gamle "Braathens-bygningen" på Fornebu fra SAS | Herlov | Flyforum | 20 | 24-02-2010 19:01 |
"Star Alliance" LN-RRL med og uten "winglets" | LN-DAG | Bilder & foto | 22 | 14-01-2010 14:20 |