![]() |
|
![]() |
#1 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
http://www.pprune.com/forums/showthread.php?s=&threadid=167509
Ser ut som en som hadde en daarlig dag ..... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Han må ha hatt en dårlig dag,ja! Kanskje han satte seg på hatten sin da han knyttet skolissene
![]() ![]() Nå flyr jeg relativt skjelden inn og ut av OSL,men jeg synes ATC på alle plan fungerer meget bra,forholdene tatt i betraktning.Det er politiske og nærmiljøgrunner som gjør at OSL ikke kan brukes optimalt.Forbud mot visuelle innflygninger virker mot sin hensikt.Som pilot kan jeg mye bedre redusere behovet for motorkraft under innflygningen,og det minsker både støy og utslipp.Pluss at det hele foregår nærmere flyplassen.Å begynne innflygningen over Lillestrøm eller Eidsvold er "høl i huet". ![]() CPH er svært dyktige på trafikkavvikling,bruker mye visuelle innflygninger og utflygninger,men det kan fort bli litt trangt på final dersom en maskin saktner farten litt vel tidlig.Det hender man får "clear to land" på ca. 100-200 fot,og da er ikke nødvendigvis foregående fly helt ute av banen ennå!
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Pass paa hva dere skriver paa facebook | LN-MOW | Flyforum | 25 | 03-11-2008 11:17 |
737 med pukkel | Kingstone | Bilder & foto | 4 | 01-08-2008 10:31 |
Media faar 'sparke i dekkene' paa A380 | LN-MOW | Flyforum | 1 | 09-02-2007 03:23 |
Kostnadskutting faar oppmerksomhet ... | LN-MOW | Flyforum | 2 | 13-06-2005 23:40 |
Pils paa Quality Stjoerdal? Eller kaffe i Oslo? | LN-MOW | Flyforum | 57 | 23-02-2005 20:35 |