![]() |
|
![]() |
#1 |
D610 + mange mm
Join Date: Jul 2009
Location: Lørenskog
Posts: 174
|
![]()
Var en tur på OSL i dag for å se på Korean lande og tok det vedlagte bildet av LN-NOE.
For meg ser det ut som det mangler et deksel over motoren, er det akseptabelt å fly uten dette? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2009
Location: Lierskogen
Posts: 327
|
![]()
Dette skal være sånn, motorene reverseres under landing og da åpnes/trekkes det tilbake, sikkert noen andre her som kan mer teknisk hva som skjer under reversering av motorer..
__________________
Upcoming: Last edited by SNSK; 04-07-2009 at 14:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Det er rett og slett, som SNSK sier, motorene som reverserer.
Det som skjer er at det skyves en sleeve (blir også kalt C-duct) bakover for å åpne opp, mens det "inni" motoren kommer ut noen "klaffer" som gjør at luften snur x antall grader og leder den ut av åpningen du ser på motoren. Dette hjelper på å bremse ned flyet slik at man stopper fortere. Man kan selvsagt lande uten å bruke thurstreverser, men da trenger man en del lengre RWY for å stoppe. Det finnes flere forskjellige typer thrustreversere, og dette er typen som alle B737 CL & NG bruker. Mere her på Wikipedia
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
D610 + mange mm
Join Date: Jul 2009
Location: Lørenskog
Posts: 174
|
![]()
Takk for glimrende forklaring. Har tilbragt noen timer i det siste på OSL for å fotografere, viktig å plukke opp litt her og der. Hilsen Lars
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Noe for gjemmekontoret? | LN-MOW | Småprat | 1 | 27-01-2016 21:56 |
Noe for DY? | krølle | Småprat | 2 | 14-06-2011 23:19 |
LN-NOE | krølle | Register- og ATC-Forum | 4 | 27-02-2010 19:54 |
Sjekk denne, er det noe unormalt? | ENGM 911 | Register- og ATC-Forum | 0 | 22-01-2010 18:43 |
Noe å la av på en fredag | Topgunnar | Flyforum | 2 | 26-08-2005 16:16 |