![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Norske crew klare for C-17
Ti piloter og fem lastemestere fra Luftforsvaret har gjennomført tre måneders typekurs på Boeing C-17 Globemaster III på Altus Air Force Base i Oklahoma, USA, i forbindelse med Strategic Airlift Capability (SAC). Les hele saken: http://www.mil.no/luft/start/nyheter...ticleID=184468 Jeg kom tilfeldigvis over en interessant artikkel på mil.no, hvor norske crew nå gjør seg klare til å begynne å fly C-17. Denne maskinen vil vi få en del til Norge i årene som kommer, og kanskje også til Rygge Airshow?? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hvor mange timer i aaret har Norge tilgang til disse flyene?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Litt skuffet over at det ikke er pictures by Speedbird. Altus...var der på flystevne/open day med en gammel Waco i 1988. Those were the days (-:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Tommy:
Refererer fra artikkelen: hvorav Norge har kjøpt 400 timer. Rolf: Jeg vet jeg vet .. Men ikke se bort i fra at det dukker opp noen bilder "by Speedbird" i forbindelse med C-17 i løpet av en måned eller to.. =) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Browncoat
|
![]()
Grattis med første (antar jeg) artikkel. Forventer at alle (av interesse ihvertfall) blir linket her på forumet
![]() ![]() Du fikser vel meg en liten kjapp tur i C-17 hvis den dukker opp på RAS 09 ![]() ![]()
![]() |
#7 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Det hadde bare vært å spurt pent så hadde jeg glatt reist 9 timer herfra, eller 1,5 timer fra der jeg bodde frem til April og opp til Altus
![]() Bra folk de har sendt til C-17 kurs! :-)
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Er det C17, FA20, C30J, F16, Orion og Awacs man nå kan fly dersom man er pilot i det norske forsvaret? (i tillegg til skole/treningsfly da)
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Artig artikkel fra Journalist Speedbird
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Rotary wing: Lynx, 412SP (soon to be HP) og SeaKing. Det meste av "action'en" i USA er ferdig (var slik jeg forsøkte å vinkle artikkelen - formidle at treningen er over og de venter nå på Papa på flyet), men en studietur til Ungarn er på blokka. (se: jeg har lært journalist utrykk! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() (DA20 er toseteren Katana )
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS Last edited by STARSHIP 2; 20-06-2009 at 11:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Se der ja, der var de i gang. C17 opplæringen skulle egentlig vært utført for lenge siden, men pga at det tok tid før flyet ble utsatt levert, så har dette dratt ut i tid. Hadde vært fristende å fått 401 timer, så kunne jeg tatt siste. Dette er et rått fly i følge de som har peiling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Var der ikke noget om at også Danmark,Sverige og Finland skulle benytte dette fly ??
-- Hvis ja mon så ikke den bliver lidt speciel bemalet ?? Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() EDIT: Ser at han nevnte det selv ja.... Last edited by LN-EIR; 20-06-2009 at 17:30. Reason: Litt sent ute ja... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Infrequent traveller ;-)
|
![]()
Tror noen bommet på ICAO'en til Orion i så fall
![]()
![]() |
#17 | ||
Qwerty
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Stiller alle landene med crew?
![]() |
#19 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ja, alle landene stiller med crew.
JohnnyEagle: Tenkte "vanlig" forkortelse og ikke ICAO, beklager den..! M609: OK, det var ikke jeg klar over - forstod på en kamerat i HeliOne at de skulle påbegynne modifiseringen, men da er de allerede i gang. Hvor mange individer er modifisert? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Meiner å hugsa at planen er å oppgradere kun ein del av dei 18 maskinane Norge har. Trur det var snakk om 10 stk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Er Røros klare? | adlerauge | Flyforum | 76 | 02-01-2008 22:12 |
Septembertallene er klare... | ENGM RAMP | Flyforum | 0 | 10-10-2007 20:30 |
Januartallene er klare for OSL | Hurum | Flyforum | 6 | 09-02-2007 09:30 |