![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Det ble en velykket ferie i Tromsø, Ringvassøy og litt Balsfjord i år.
Selvsagt ble det litt tid til spotting på ENTC også. ![]() ![]() Takket være ei tålmodig søster ble det bilder av denne Antonov AN-24. Aeroflot Nord ble som kjent nektet å fly til norge, og dette er en av de siste turene for selskapet i denne omgang. ![]() Utsikt fra min søsters terrasse på Gimle... Like ved sykehuset. ![]() ![]() ![]() Hva denne har hengende under buken hvet ikke jeg. ![]() LN-OLS var innom en liten tur. ![]() Widerøe gutta hadde noen fine innfyvninger... ![]() ![]() Det ble beklagelig vis noe motlys utover kvelden ![]() LN-TOS på TOS... ![]() Denne var ikke særlig glad for å se meg. ![]() Eneste bildet jeg klarte å få av Q-400 ![]() Denne var innom en tur ![]() ![]() denne 737-500 var innom. ![]() Så litt historie, dette er den opprinnelige hangarden på Skattdøra lufthavn. Det var der all luftfart foregikk før Langnes ble åpnet. Muren i forgrunnen ble kalt splint muren.... http://www.skattora.com/ Vel, det var det. Håper dette faller i smak. MVH Stein Olsen Last edited by putzmeister; 26-07-2009 at 00:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Flotte bilder! Synd at det ikke blir saa mye AN-24, syntes de er veldig kule. Smaa korte bulldogg fly.. hehe
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ai ai, fantastisk flotte bilder! Spesielt av den måsen (som vi kaller måker for her i nord).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Free Luigi
|
![]()
Kjempefine bilder, er ikke motlys - men midnattsol
![]() Fine bilder, du var jo heldig med Antonoven! Jeg satt nylig og venta og venta på takeoff, men det var samme dagen som de fikk flyveforbud.... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Kjempefine bilder
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Flotte bilder, likte spesielt den Widerøe-innflyvningen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() Ellers så var det flotte bilder fra en flott plass. Jeg er innom denne (spotter)plassen i ny og ne jeg også. Men det er mye mere fugler å se der enn andre flyspottere for å si det sånn. Fin serie som viser det vi har innom her, de siste er vel litt sjeldnere her. Antonoven har løftet nesehjulet ser jeg, de bruker å gjøre det tidlig i takeoffrun'en sin. Blir å savne den hvis de ikke blir å gjenoppta flyvningene sine. "Bombeflyet", altså Fly Taxi Nord sin LN-ABZ flyr på oppdrag for NGU.
![]() |
![]() |
#9 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
NGU som i Norges Geologiske Undersøkelse? Interesting! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Fine bilder dette! Synes de bildene med motlys ble riktig så fine jeg
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Flotte bilder! Kul den WIF-innflyginga
![]() Btw: det heter måse ![]()
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Nei, det heter måke
Btw, flotte fine bilder av fly som ikke er så ofte her i sør (bortsett ifra WDU, så klart) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det gjør vel det, en enkelte her inne tåler ikke dialekt i språket
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Takker alle sammen, Æ sei no dein jævla måsn
![]() MVH Stein Olsen |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Neida det er ikke noe å være nervøs for! Hadde bare vært artig å treffes engang, og hunden du har ser jo snill ut! ![]() Putzmeister: Lurer på om du kjørte en sølvgrå bil? Det var eneste bil som jeg så der mens jeg var der.
Mad dog... Last edited by LN-MEH; 27-07-2009 at 08:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Hei LN-MEH, nei jeg lånte min søsters grønne SAAB 9000. Forøvrif så jeg ingen flyvende SAABer på TOS
![]() MVH Stein Olsen |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Stilige bilder. Likte særlig bildet av LN-WFS. Men hvilke ruter benyttes -300 på så langt nord?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Alta - Tromsø Tromsø - Lakselv Lakselv - Tromsø Tromsø - Kirkenes Kirkenes - Tromsø Tromsø - Evenes Evenes - Tromsø Evenes - Bodø Bodø - Evenes i hovedsak, men disse kan også bli flydd av -100 hvis en av -300'ene har snag
![]() |
![]() |
#20 |
Doodlebugger
|
![]()
Hei,
Det som henger under buken til LN-ABZ er nok et magnetometer, er en fordel å taue det et stykke bak flyet når de foretar målinger siden flyet er av metall. Eders Knut Erik (Geofysiker) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tromsø lufthavn Langnes, sist sommer. | putzmeister | Bilder & foto | 9 | 27-01-2015 17:44 |
Flyulykke på Langnes, TOS 1973 | putzmeister | Flyhistorisk forum | 6 | 03-02-2012 21:58 |
Tromsø lufthavn Langnes.(mange bilder) | putzmeister | Bilder & foto | 24 | 07-08-2010 15:18 |
SAS 737 nesten av banen på Tromsø Langnes lufthavn | Fokker 50 | Flyforum | 8 | 20-12-2007 22:35 |
Bombetrussel mot Tromsø Langnes | enml | Flyforum | 5 | 24-07-2006 20:56 |