![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har i dag 25.8 vært flere kanselleringen i Hammerfest p.g.a. WEATHER (som det står på http://www.wideroe.no/flyirute/hammerfest). Greit nok. Min avgang til Kirkenes via Tromsø ble kansellert (p.g.a. CREW). Har jeg da rett på kompensasjon? Jfr. http://www.flypassasjer.no/multimedi...eter_3083a.pdf
Fikk forresten en bong på 300,- som kunne brukes i kafeen på flyplassen. Kan denne brukes andre steder? Er denne å regne som betalingsmiddel, evt. uavhengig av dato? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
hvis det er sykdom så går det kanskje under unntaket, dvs ekstraordinære årsaker og dermed har du ikke rett til kompensasjon.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Sygdom kan vel ikke kaldes ekstra ordinært - det er vel derfor at alle selskaber har crew på standby - for bl.a. at dække sådanne tilfælde ind.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det kan være mange årsaker til at man bruker CREW ... det kan også være crew som er blitt forsinket, omdirigert eller gått ut på arbeidstid pga nevnte vær ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ser det har vært mye kanselleringer pga. vær. Det kan igjen ha medført at et eller flere crew har gått ut på arbeidstid, og at crew på standby da allerede er ute og flyr. Da blir det nok ekstraordinært, men det er bare min enkle teori.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Mest sannsynlig er dette forårsaket av kanselleringene pga vær, og kabalen går ikke i hop ved at fly og crew ikke ender opp på rett plass. Da blir dette regnet som uforutsett hendelse og du vil ikke ha rett på kompensasjon utover matkortet du har fått.
Min teori etter dagens uregelmessigheter, uten at jeg har sjekket detaljer eller vet eksakt rutenummer |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Eksakt rutenummer og dato var WF 909 tirsdag 25. august.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Rett adressat for dette spørsmålet er: kundeservice@wideroe.no
eller bruk skjema her: http://www.wideroe.no/modules/module...2&C=231&I=4489 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kompensasjon ved uhell/tabber av crew, feks utløste sklier (splittet) | L-1011 | Småprat | 7 | 30-04-2013 13:50 |
Kompensasjon ved forsinkelse? | Skipskatta | Småprat | 9 | 11-11-2012 21:23 |
Kompensasjon ved overbooking ? | C130 | Småprat | 22 | 31-03-2012 17:02 |
Pilot- Krav | Aleksander Maaland | General Aviation og sjøfly | 2 | 10-11-2009 01:16 |