Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 04-06-2009, 21:24   #1
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,705
United Airlines United skal i flybutikken

Quote:
United confirms aircraft order talks with Airbus and Boeing

United Airlines could place a significant aircraft order with Airbus or Boeing during the fourth quarter if the carrier determines it can garner a proper return on investment.
http://www.flightglobal.com/articles...irbus-and.html
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 04-06-2009, 21:34   #2
ThomAAs
ScanFlyer Molded
 
ThomAAs's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
Default Re: United skal i flybutikken

Da kan jeg bare ønske lykke til og håpe den beste vinner
__________________
ThomAAs
Flying the Norwegian way
ThomAAs is offline   Reply With Quote
Old 04-06-2009, 22:15   #3
view
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,718
Default Re: United skal i flybutikken

Jøssenavn. Tror UA må spørre i pengebutikken først Hadde vært morsomt å sett en UA ordre igjen, lurer på hva de går for.
view is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2009, 05:59   #4
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,344
Default Re: United skal i flybutikken

Nå står det vel at de har ganske så mye penger på bok...men de kommer til åf å ben å gå på eller vinger til å fly med når UA skal erstatte 757`ene...
EB is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2009, 07:38   #5
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,034
Default Re: United skal i flybutikken

Hvilke av UAs fly staar forst I koen for utskiftelse?
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2009, 08:34   #6
JetBlue
ScanFlyer Molded
 
JetBlue's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
Default Re: United skal i flybutikken

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Hvilke av UAs fly staar forst I koen for utskiftelse?
Det må da være 757´erne, eller?
JetBlue is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2009, 08:57   #7
O_K_
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 890
Default Re: United skal i flybutikken

En ting er vel hva som er eldst, men et annet spørsmål blir jo hva de i såfall skal erstattes med. Så vidt jeg har forstått er det ikke mye man kan bytte ut en 757 med i dag.
__________________
siden august 2007
O_K_ is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2009, 10:08   #8
VC-10
ScanFlyer Crusty
 
VC-10's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,549
United Airlines Re: United skal i flybutikken

De har vel også en del 737-300 som begynner å nærme seg pensjonsalderen vil jeg tro!?

VC-10
VC-10 is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2009, 12:27   #9
Dag Johnsen
ScanFlyer Gold
 
Dag Johnsen's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
Default Re: United skal i flybutikken

Heisann OK!

Quote:
Originally Posted by O_K_ View Post
...Så vidt jeg har forstått er det ikke mye man kan bytte ut en 757 med i dag.
Dette stemmer godt og vi vil bli i samme situasjon om noen aar. Heldigvis er B757'ene vaare "relativt" nye enda.

Dag
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets!
Dag Johnsen is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2009, 12:44   #10
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
Default Re: United skal i flybutikken

Vil B787 være et alternativ til 757 erstatning, eller er det fullstendig misbruk?
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2009, 15:15   #11
gustavf
ScanFlyer Mile High Club

Galley Slave
Global Moderator
 
gustavf's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,481
Default Re: United skal i flybutikken

Blir ikke A321 også brukt en del på ruter som 757 har vært egtnet for?
gustavf is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2009, 16:08   #12
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: United skal i flybutikken

Quote:
Originally Posted by gustavf View Post
Blir ikke A321 også brukt en del på ruter som 757 har vært egtnet for?
Mer info her.

http://online.wsj.com/article/SB124408456205084093.html

Nei, det har den ikke rekkevidde til. Nå bruker ikke UA 757 på Europaruter slik som en del andre selskaper, men transcon og en rekke lange ruter bruker UA 757 og der vil ikke 321 være bra nok.

Men det er jo selvsagt klart an mange av de kortere, tyngre rutene UA har, vil 321 passe godt inn i stallen sammen med 319 og 320. (eksempel ORD-LGA/MSP/IAD/SEA/SFO/LAX.

Når det er sagt, er jo dette mer ett "request for proposal" og mer ett studie enn en ordre i seg selv. Det er klart at UA er det eneste selskapet som til nå ikke har noen fremstidsvisjoner.

De snakker om å standardisere flåten sin, noe som sikkert er smart. Lang og mellomdistanse er det nå man snakker om. Som Dag sier, er det mange gode år igjen av 757 (mange Airbus 320 vil gå ut før 757ene), men 767en begynner å dra på åra og de er meget slitne.

De flyene UA trenger å kvitte seg med først er 747 som de har parkert flere av og som er lite lønnsomme. Ser for meg en fin mix med 777-300 og noen flere 200ER som lett vil kunne fylle rommet etter 747en.

Så her er det jeg ser for meg:

747 erstattes av 777, for det meste -300ER og kanskje en del 200ER eller LR. Man har en stabel 777 allerede, så det valget er enkelt.

767 erstattes selvsagt av 787, så får man håpe at UA har kommet over Sioux Falls siden Pratt & Whiskey ikke leveres på 787.

757 erstattes delvis med 787 og 321. Det som er litt merkelig er jo at UA har kansellert den resterende A320/319 ordren for en tid tilbake.

Men før dette kan skje, må vi få en ny CEO.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2009, 23:32   #13
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,705
Default Re: United skal i flybutikken

747-8 står ikke på shoppinglisten denne omgang:

Quote:
As United Airlines prepares to receive responses from Airbus and Boeing in July for a significant aircraft order, the Boeing 747-8 is largely excluded from the carrier's request for proposal.
http://www.flightglobal.com/articles...ing-747-8.html
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2009, 23:39   #14
Blubird
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,261
Default Re: United skal i flybutikken

Mulig litt off topic, men hvordan er tallene til B77W kontra B748?
Blubird is online now   Reply With Quote
Old 12-06-2009, 03:15   #15
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: United skal i flybutikken

I foelge artikkelen sier UAs representant at produsentene er desperate etter nye ordrer og jeg er fullstendig enig i at de boer holde seg unna 748i

Forskjellen?

777-300ER

Passengers
Typical 3-class configuration: 365

Cargo
7,120 cu ft (201.6 cu m)
includes up to eight pallets, 20 LD-3
containers

Engines
maximum thrust
GE90-115B
115,300 pounds (512 kN)

Maximum Fuel Capacity
47,890 U.S. gal (181,280 L)

Maximum Takeoff Weight
Highest available weight,
loading restrictions apply.

775,000 lbs
(351,534 kg)

Maximum Range

7,930 nautical miles
(14,685 km)
Typical city pairs:
Los Angeles - Sydney
New York - Hong Kong
Singapore - London
Paris - Los Angeles
Dubai - New York
(Approx. 15 hours)

Typical Cruise Speed
at 35,000 feet
0,84 Mach

Basic Dimensions
Wing Span 212 ft 7 in (64.8 m)
Overall Length 242 ft 4 in (73.9 m)
Tail Height 61 ft 5 in (18.7 m)
Interior Cabin Width 19 ft 3 in (5.86 m)
Diameter 20 ft 4 in (6.19 m)


747-8

Seating:
467 passengers in a three-class configuration

Range:
8,000 nmi (14,815 km) - Intercontinental

Configuration:
Twin aisle

Wing span:
224 ft 7 in (68.5 m)
Length:
250 ft 2 in (76.3 m)
Height:
63 ft 6 in (19.4 m)

Thrust:
66,500 pounds (GEnx-2B67)

Cruise speed:
Mach 0.85 - Intercontinental

Maximum Takeoff Weight:
975,000 pounds (442,250 kg)
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
United med nye websider beta.united.com (kun for inviterte) SQ 777 Småprat 4 13-05-2015 19:05
There's only one UNITED! Harald Oanes Småprat 24 28-08-2012 21:48
United skal WLAN "across fleet"... Trety Flyforum 5 06-07-2006 22:55
UNITED SQ 777 Flyforum 4 29-06-2006 11:50
United p.s. EB Flyforum 2 27-10-2004 06:36


All times are GMT +2. The time now is 19:24.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.