![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,705
|
![]() Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]()
Da kan jeg bare ønske lykke til og håpe den beste vinner
![]()
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,718
|
![]()
Jøssenavn. Tror UA må spørre i pengebutikken først
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,344
|
![]()
Nå står det vel at de har ganske så mye penger på bok...men de kommer til åf å ben å gå på eller vinger til å fly med når UA skal erstatte 757`ene...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,034
|
![]()
Hvilke av UAs fly staar forst I koen for utskiftelse?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2008
Posts: 890
|
![]()
En ting er vel hva som er eldst, men et annet spørsmål blir jo hva de i såfall skal erstattes med. Så vidt jeg har forstått er det ikke mye man kan bytte ut en 757 med i dag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,549
|
![]()
De har vel også en del 737-300 som begynner å nærme seg pensjonsalderen vil jeg tro!?
VC-10 |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
|
![]()
Heisann OK!
Quote:
Dag
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Vil B787 være et alternativ til 757 erstatning, eller er det fullstendig misbruk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,481
|
![]()
Blir ikke A321 også brukt en del på ruter som 757 har vært egtnet for?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
http://online.wsj.com/article/SB124408456205084093.html Nei, det har den ikke rekkevidde til. Nå bruker ikke UA 757 på Europaruter slik som en del andre selskaper, men transcon og en rekke lange ruter bruker UA 757 og der vil ikke 321 være bra nok. Men det er jo selvsagt klart an mange av de kortere, tyngre rutene UA har, vil 321 passe godt inn i stallen sammen med 319 og 320. (eksempel ORD-LGA/MSP/IAD/SEA/SFO/LAX. Når det er sagt, er jo dette mer ett "request for proposal" og mer ett studie enn en ordre i seg selv. Det er klart at UA er det eneste selskapet som til nå ikke har noen fremstidsvisjoner. De snakker om å standardisere flåten sin, noe som sikkert er smart. Lang og mellomdistanse er det nå man snakker om. Som Dag sier, er det mange gode år igjen av 757 (mange Airbus 320 vil gå ut før 757ene), men 767en begynner å dra på åra og de er meget slitne. De flyene UA trenger å kvitte seg med først er 747 som de har parkert flere av og som er lite lønnsomme. Ser for meg en fin mix med 777-300 og noen flere 200ER som lett vil kunne fylle rommet etter 747en. Så her er det jeg ser for meg: 747 erstattes av 777, for det meste -300ER og kanskje en del 200ER eller LR. Man har en stabel 777 allerede, så det valget er enkelt. 767 erstattes selvsagt av 787, så får man håpe at UA har kommet over Sioux Falls siden Pratt & Whiskey ikke leveres på 787. 757 erstattes delvis med 787 og 321. Det som er litt merkelig er jo at UA har kansellert den resterende A320/319 ordren for en tid tilbake. Men før dette kan skje, må vi få en ny CEO. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,705
|
![]()
747-8 står ikke på shoppinglisten denne omgang:
Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,261
|
![]()
Mulig litt off topic, men hvordan er tallene til B77W kontra B748?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
I foelge artikkelen sier UAs representant at produsentene er desperate etter nye ordrer og jeg er fullstendig enig i at de boer holde seg unna 748i
Forskjellen? 777-300ER Passengers Typical 3-class configuration: 365 Cargo 7,120 cu ft (201.6 cu m) includes up to eight pallets, 20 LD-3 containers Engines maximum thrust GE90-115B 115,300 pounds (512 kN) Maximum Fuel Capacity 47,890 U.S. gal (181,280 L) Maximum Takeoff Weight Highest available weight, loading restrictions apply. 775,000 lbs (351,534 kg) Maximum Range 7,930 nautical miles (14,685 km) Typical city pairs: Los Angeles - Sydney New York - Hong Kong Singapore - London Paris - Los Angeles Dubai - New York (Approx. 15 hours) Typical Cruise Speed at 35,000 feet 0,84 Mach Basic Dimensions Wing Span 212 ft 7 in (64.8 m) Overall Length 242 ft 4 in (73.9 m) Tail Height 61 ft 5 in (18.7 m) Interior Cabin Width 19 ft 3 in (5.86 m) Diameter 20 ft 4 in (6.19 m) 747-8 Seating: 467 passengers in a three-class configuration Range: 8,000 nmi (14,815 km) - Intercontinental Configuration: Twin aisle Wing span: 224 ft 7 in (68.5 m) Length: 250 ft 2 in (76.3 m) Height: 63 ft 6 in (19.4 m) Thrust: 66,500 pounds (GEnx-2B67) Cruise speed: Mach 0.85 - Intercontinental Maximum Takeoff Weight: 975,000 pounds (442,250 kg) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
United med nye websider beta.united.com (kun for inviterte) | SQ 777 | Småprat | 4 | 13-05-2015 19:05 |
There's only one UNITED! | Harald Oanes | Småprat | 24 | 28-08-2012 21:48 |
United skal WLAN "across fleet"... | Trety | Flyforum | 5 | 06-07-2006 22:55 |
UNITED | SQ 777 | Flyforum | 4 | 29-06-2006 11:50 |
United p.s. | EB | Flyforum | 2 | 27-10-2004 06:36 |