Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 16-08-2013, 19:00   #1
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
Default Hotell - forventet rom ferdig rydda?

Hallo folkens fra Hotel Royale Bucuresti!

Lurte på om det er noen generelle retningslinjer på når man kan forvente at hotellrommet ryddes, vaskes og klargjøres for neste natt.

Det hender at jeg som turist drar sent ut 11-12 og vender tilbake etter et tre-fire timer. Som regel er erfaringen at alt er ryddet, håndklær erstattet etc ved retur.

På dette hotellet var jeg i går ute ca 1130 og tilbake 1600. Ingenting var gjort. Sa at håndklebytte var ok.

I dag var jeg ute fra 1100 med retur 1720. Ingenting var gjort! Da var jeg mildt sagt forbannet. Det skal være et firestjernes hotell og jeg har Delux-rom.

Noen som har noen retningslinjer å vise til. Eller erfaringer? Hvordan stiller det seg for meg, bør jeg formelt klage?
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2013, 19:03   #2
JoeW
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
Default Re: Hotell - forventet rom ferdig rydda?

Hvis jeg er tilbake klokken fire-fem uten at housekeeping har vært der, ringer jeg og ber dem fikse det.
JoeW is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2013, 19:07   #3
Bacardi
Lurker
 
Bacardi's Avatar
 
Join Date: Oct 2010
Posts: 665
Default Re: Hotell - forventet rom ferdig rydda?

Hadde du DND-skilt på døra?

Hvis ja, så er det forklaringen, hvis ikke, snakk med resepsjonen så de påser at at vasken blir foretatt, evt. oppgraderer deg resten av oppholdet grunnet manglende levering.

Det vanlige er vel å ta borom 10-14, muligens senere start i helgene.

Generelt tips på klager på hotell er å si fra med en gang, da kan de gjøre noe med det. Er du i utlandet er jo en voucher/poeng ikke nødvendigvis noe du har bruk for dersom du ikke skal returnere innen det året gavekort mm. som regel er gyldig.
Bacardi is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2013, 19:11   #4
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
Default Re: Hotell - forventet rom ferdig rydda?

Quote:
Originally Posted by Bacardi View Post
Hadde du DND-skilt på døra?

Hvis ja, så er det forklaringen, hvis ikke, snakk med resepsjonen så de påser at at vasken blir foretatt, evt. oppgraderer deg resten av oppholdet grunnet manglende levering.

Det vanlige er vel å ta borom 10-14, muligens senere start i helgene.
Hadde DND fram til 11 i dag, men snudde det til "Please tidy up" da jeg gikk ut 11. Oppadering blir nok vanskelig, for i går var forklaringen at hotellet var helt fullt.

(Det merkverdige er at dette som regel skjer meg på de dyreste hotellene jeg bor på. Har hatt 14 dager på Hotel Odessos i Varna, som koster 300 NOK døgnet, og det har ALDRI sjedd at ting ikke har vært klart om jeg har vært tilbake fra 15 og utover)

Last edited by AirbusTrond; 16-08-2013 at 19:14.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 16-08-2013, 19:23   #5
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,726
Default Re: Hotell - forventet rom ferdig rydda?

De har ikke en sånn liten lur lapp med liten skrift som sier legg meg på høykant på stålampen hvis du vil at vi skal bytte sengetøy og re opp sengen el.l.?
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is online now   Reply With Quote
Old 16-08-2013, 19:28   #6
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club
 
AirbusTrond's Avatar
 
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
Default Re: Hotell - forventet rom ferdig rydda?

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
De har ikke en sånn liten lur lapp med liten skrift som sier legg meg på høykant på stålampen hvis du vil at vi skal bytte sengetøy og re opp sengen el.l.?
Ikke noe sånt her, bare lure folk... Ingenting var gjort. Jeg sløser litt med håndklær. Når ting endelig var "klart" 1810 var håndklær byttet, men det var ikke tilført ny såpe etc, og gulvet var ikke støvsuga.. Men, jeg ser at hotellet har fått blandet kritikk for personalet. Han jeg møtte i dag var enten frekk, dum eller kunne ikke godt nok engelsk til å forklare seg. Beklagelse hørte jeg ikke det spor av, snarere det motsatte.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
SK SE-ROM - status Stromoren Flyindivider 10 26-11-2018 21:02
Ryanair leverer som forventet imm Flyforum 2 19-05-2014 15:07
Forventet pluss for Malmo Aviation jb1 Flyforum 1 30-01-2012 20:05
Glattere enn forventet imm Flyforum 0 31-08-2007 12:36


All times are GMT +2. The time now is 16:41.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.