![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
WOW! Dette skulle jeg likt å sett skandinaviske fagforeninger gå med på...
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det hadde vel snødd agurker før man hadde sett det her hjemme på berget!
Men når det er sagt tror det ville være til det beste for alle flyselskap om ledende personell fikk prøve seg litt i andre jobbsituasjoner innen selskapet. Så får de litt mer forståelse av hva som skjer på gulvet. ![]() BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg synes det er en kjempegod idé - og jeg er glad pilotene visstnok har tatt det i mot med åpne hender. Det skader aldri å vite hva andre i selskapet gjør.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hvorfor så negative og hvorfor skulle det være så utenkelig her hjemme? Hadde man satt igang en slik kampanje tror jeg faktisk flere ville vært interessert. Mange vil nok sett på det som en fin avveksling, og det å jobbe "vanlige" skift på lokal flyplass fremfor å reise bort fra familien med overnattinger i flere dager ville nok også fristet noen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Et godt lederskap er etter min mening de som klarer å involvere seg vertikalt gjennom hele verdikjeden. Ved å gjøre dette oppnår man større forståelse for hvordan helheten organisasjonen fungerer. Dessuten får man ”riktig type respekt” av sine medarbeidere ved at man viser sine operative ledere egenskaper på alle nivåer. Det er etter min mening den beste måten å smøre en organisasjon på, spesielt i tider der man må snu deler av en organisasjon for å komme fremover. Om pilotene nå går med på å gjøre dette for å bidra i en tung tid for selskapet, har KLM virkelig lykket med sitt lederskap. Jeg tror slike grep ikke er mulig dersom det er langt mellom toppledelse og aktivitetene på gulvet. Nøkkelordet her er LEAN management hvor ledelsen kontinuerlig arbeider mot at endringene skal komme nedenfra, gjennom å involvere seg i hele verdikjeden og la de som står nærmest til problemet løse rotårsakene!
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
jeg ahr selv - da jeg var rutesjef i WF - jobbet én uke som stuer på TRF.
Det var en god og interessant opplevelse å jobbe "ute i fabrikken" |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Og så hyggelig for dem at de skal jobbe på ankomstservice. :-) Men det er en god idé, bra tenkt KL.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]() Quote:
Velger å tro positivt om folk inntil det motsatte er bevist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Både stasjonssjefen på osl og lederen for SGS norge har da vært med på å stue bag på osl.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Sånne løsninger som dette er det som bidrar til at enkelte bedrifter kommer seg gjennom krisen, og til og med styrket. Det blir litt dyrere bakkemannskap for KLM, men sammtidig så får de bakkemannskap som allerede føler en tilknytning og tilhørighet til KLM.
Klart en pilot ikke synes det er topp å sitte og høre på bagasjeklager, men som alternativ til permisjon må det jo være helt OK. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Fler enn du aner har en fortid i bakketjenesten.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Bizflyer kom med en generell uttalelse som vel neppe var direkte feil, eller? La oss holde en grei tone her.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Jeg er nok litt skeptisk til at det er så veldig mange som ville være interessert i slikt men jeg kan ta feil. Uansett er det et smart tiltak som også hadde vært fornuftig om det ikke var finanskrise. CK var smart og tok seg en arbeidsuke, husker han skrev om det her også. Og det er mange både i lufta og i diverse kontorer som ikke har erfaring fra bakken og/eller lite kjenskapp til hva som foregår der. Det er også et faktum at ting gjerne fungerer litt bedre på gate når de ombord har en fortid fra bakken. Stå på KLM, hvem er neste? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Gunnar
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Kjempebra opplegg av KLM. Slik skaper man samhold i vanskelige tider
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norske KLM-piloter? | kimpe | Småprat | 8 | 05-05-2016 21:06 |
KLM med nytt stunt! Ditt face-profilbilde som livery på et KLM-fly! | Flying-news | Småprat | 1 | 03-05-2011 21:42 |
KLM piloter fant ikke flyplassen | Kingstone | Flyforum | 17 | 26-03-2008 14:28 |
KLM, sommer 06 - øker i Norge | Herlov | Flyforum | 19 | 08-12-2005 22:56 |