![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Med en Nespresso ble dagen kick-startet 05:25 - en time før Oslo Taxi kom og hentet meg. VW Touran`med skinnseter bestod knyttnevetesten med glans. Oslo taxi er alltid på tid når du har forhåndsbestilt. Strake veien ned til Byporten og inn på Oslo S. Narvesen var utsolgt for AIRLINERS så da ble det DN og en kaffe som følge på Flytoget. Flytoget gikk også på rute - smekkfullt og benplass ok - men ikke noe mer når personen foran har lagt ned setet sitt.
Ingen kø foran automaten til Norwegian og bare en 2-3 personer foran meg i bag-drop. 4-5 minutter i kø foran sikkerhetssjekk er ikke til å klage over...hyggelig er de der osgå. Vaffel og Kaffe ble kjøpt inn på OSL og båret ombord. Litt knotete boaring med en person i skranken som fant ut at det avr best å bytte side for boarding når alle stod i en kø - mange gretne kunder - men vi kom da oss ombord og pushback noen minutter etter rutetide - kanskje på grunn av at 737-800`n ikke var mer enn 60% full? Ble stående utenfor Radisson SAS i 15 minutter etter at vi var pushet ut fra gate 21. 10 minutter senere var vi i luften - men 25 minutter fra push-back til take-off er jo ganske lang tid. 15F har plass til mange, mange, mange knyttnever og det er behagelig. Synes LN-NOP så utroli sliten/slitt ut ombord - har fløyet B737-300 med Norwegian som har gitt et mye freshere inntrykk. 2 unge flyvertinner, en litt eldre flyvertinne og en flyvert som nok var "7. far i huset#. Alle hyggelige - det vi så av de. mellom Oslo og Trondheim skjer det ikke mye i en Norwegian kabin. heftig landing på rutetid - kom inn "på tvers av banen" og "stupte" ned smatidig som man foretok en kraftig sving - for vi var ganske nærme rullebanen da vi kom over "åskanten". Morsomt!!! I Avis skranken var alt klart - kontrakten ferdig utfyllt og jeg viste førerkort og stod der lykkelig med nøklene til en Fiat500 i hånden - dagens gla`opplevelse. På vei fra Avis kom kofferten min på rullebåndet og jeg dro ut til "min" hvite Fiat500. Ble en ekstra runde rundt byen før mitt første møte - sjarmklumpen er utrolig herlig å kjøre...og jeg med mine 191 cm satt utrolig/overraskende godt... På ettermiddagen parkerte jeg (motvillig) og gikk til hotellet. "Nye" Comfort Hotel Trondheim kan fort bli en favoritt. Tøff design i lobby, i ganger og rommet som ikke er veldig stort er high-tech og byr på det du trenger og litt til... Prosjekt "sparebluss" har vært en positiv opplevelse. Burde kanskje tatt frognerseterbanen i dag tidlig og NSB til OSL- men billigbillett med Norwegian, Gruppe A bil hos Avis og Comfort pris fra Choice kan fullt måle seg med business class, Passat og Royal Garden... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Free Luigi
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Takker for artig rapport. Hadde tatt Fiat 500 over Passat any day.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Superflyer
|
![]()
Men aldri foran Golf VI........
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Og Scirocco fremfor Golf VI any day...
![]() NOP'en er for øvrig 2005-modell og ex-Futura - som jo drev utelukkende med charterflygning av massene. Legg til en leasing til Garuda midt oppe i dette, så har vi kanskje svaret på hvorfor maskinen ser sliten ut som det nevnes... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Ja, der har vi nok svaret. De (helt) nye 737-800 tar seg meget bra ut. Gleder meg til rapport fra Widerøe Q400!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Er virkelig Fiat 500 en standard gruppe A bil hos Avis??? Det var i såfall spenstigere enn jeg trodde, så for meg trauste Corsa'er i den klassen jeg. Skal faktisk sies at min far endte opp med en New Beetle hos Avis en gang også, så man kan jo være heldig.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Bare skryte litt ekstra av hotellet. Seng og sengetøy er noe av det mer behagelig jeg har opplevd på hotel - bra Choice!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Arrtig, liten rapport.
![]() Er det meningen at DY etterhvert skal få likt interiør i alle 738ene? (Eller har de det allerede? Har bare fløyet med 733.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Superflyer
|
![]() Quote:
He he...det er vann. Man vasker da bilen når man setter på 18" for sommeren..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Det er vel de nye Recaro-setene som kommer i de selveiede flyene som skal være malen fremover. Tviler på at de eldre B733'erne vil få dette innstallert ettersom de sikkert til en viss grad skal fases ut fortløpende etter hvert som nye B738 kommer inn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Har Royal Garden pusset opp de siste årene? Det er lenge siden jeg var der, men sitter med et vagt minne om at det begynte å bli over snittet slitt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Royal Garden drev faktisk med oppussing da jeg var der i februar.. Mitt førsteinntrykk av hotellet (september 2007), var også at det var litt slitt, og det virket likedan i februar i år. Men da hadde de som sagt begynt å pusse opp.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Royal Garden har de siste årene gått igjennom et større oppussingsprosjekt etter det jeg kjenner til. Usikkert når dette ble avsluttet/avsluttes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fra "Vi relanserer service" til "Din tur" | EB | Flyforum | 51 | 24-12-2015 12:11 |
"Star Alliance" LN-RRL med og uten "winglets" | LN-DAG | Bilder & foto | 22 | 14-01-2010 14:20 |
"Operasjon V for Vanvidd" - noen som kjenner til denne norske "flyfilmen"? | Falcon | Flyhistorisk forum | 6 | 27-12-2009 20:28 |
DAT med "pakketur" til DAT arrangerer tur til "Paris Air Show | sail4fun | Flyforum | 5 | 04-05-2005 21:39 |