Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 16-03-2005, 09:58   #1
Sterl1ng
Newcomer

Default Vurderer å dra på OSL i påsken

Som tpoic tilsier så vuderer jeg og min far om vi muligens skal ta en tur til OSL i påsken i år også. Men jeg aner ikke hvilken dag som er best å reise isåfall, så da spør jeg her

Vil gjerne få med meg Korean og Continental, men vet ikke om de kommer samme dag?

Ja, en ting til. Sist påske var vi ved 01R, stod da på venstre siden av rullebanen. Vi prøvde å komme oss bort til vollene på høyre siden, men fant ikke ut hvordan.. Noen som hadde giddet å forklare det ?(slik at to bergensere som overhodet ikke er kjent i området har en sjangs til å forstå det?)

MvH
Sterl1ng is offline   Reply With Quote
Old 16-03-2005, 10:07   #2
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club

sail4fun's Avatar

Default Re: Vurderer å dra på OSL i påsken

Plane-Spotter.com sin OSL guide er en god guide for å finne Vollen
http://www.plane-spotter.com/Airports/Norway/OSL/SpotterGuide_OSL.pdf
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 16-03-2005, 10:23   #3
Jens W
ScanFlyer Crusty

Slenger meg på tråden her jeg også..

Vurderer en tur til OSL i løpet av tor-lør i påsken (skal være på hamar i den perioden).
Noen som ikke er på hytta og har tid/mulighet for å slå av noen timer på OSL en gang i løpet av de dagene?
Jens W is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2005, 11:40   #4
Sterl1ng
Newcomer

Vel, jeg hadde denne spotterguiden i fjor også, syns den var til god hjelp, flott aat vi har den! Men når jeg og min far tenkte oss bort til "i", alyså vollene ved 01R, fant vi ingen av de "grønne" veien man ser på spotterguide-kartet? Derfor lurte jeg på om noen kunne forklart det litt nærmere?
Old 17-03-2005, 12:07   #5
CK
ScanFlyer Mile High Club

CK's Avatar

ok, for å komme til Spotterpunkt i må du kjøre mot Gardermoen Nærinsgpark (kommer du på E6 fra Oslo kjører du forbi avkjøringen til Oslo Lufthavn, og tar neste avkjøring. Kjør rett gjennom "Næringsparken" og mot Gardermoen Fjernvarme (riksvei 460). De grønne veiene er for det meste stengt. Du kan parkere ved en bom der du ser det er en skogsvei noen hundre meter før Fjernvarmeanlegget, og så må du gå gjennom skogen i ca 20 minutter. Det er en fin liten tur, men verdet det. I mine øyne den beste spotterplassen på OSL. Sist jeg var der oppe traff jeg også tre elg!

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2005, 12:28   #6
intransfer
ScanFlyer Blue

Takk for forklaringen CK, sist jeg forsøkte fant jeg ikke frem. Men hvordan er det med parkering ved bommen? Dvs hvor mange biler er det plass til?
intransfer is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2005, 12:37   #7
CK
ScanFlyer Mile High Club

CK's Avatar

det kommer litt an på hvor mye snø det er. Det er en parkeringsplass under noen trær på andre siden av veien og der er det plass til sikkert fem biler, men sist jeg var der oppe var det ikke mulig å kjøre ned til den pga snøen (om du ikke har en Hummer e.l.), men foran bommen er det plass til to-tre biler (om de står tett).

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2005, 12:54   #8
Thomas
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally posted by CK
det kommer litt an på hvor mye snø det er. Det er en parkeringsplass under noen trær på andre siden av veien og der er det plass til sikkert fem biler, men sist jeg var der oppe var det ikke mulig å kjøre ned til den pga snøen (om du ikke har en Hummer e.l.), men foran bommen er det plass til to-tre biler (om de står tett).
Spørs om den/de som eier den bommen og den veien blir veldig happy hvis det parkerer biler forran innkjøringa. Vet ihvertfall at endel av ringbanen om vinteren brukes som glattkjøringsbane for førerkort klasse B.

Hvis du først skal parkere ett sted langs veien, tror jeg du gjør lurt i å stoppe 100meter lenger opp "under buskene" som det så fint sies her

Old 17-03-2005, 20:25   #9
Sterl1ng
Newcomer

Takker for svar, var mye lettere å forstå det nå =) Me, er ennå litt usikker på hvilken dag jeg bør reise.. Er det slik at Korean er der om tirsdagene? Når i såfall? =)
Old 17-03-2005, 21:59   #10
Airbus 330
ScanFlyer Dusty

Airbus 330's Avatar

Quote:
Originally posted by Sterl1ng
Takker for svar, var mye lettere å forstå det nå =) Me, er ennå litt usikker på hvilken dag jeg bør reise.. Er det slik at Korean er der om tirsdagene? Når i såfall? =)
Korean Air, Continental og Aeroflot kommer til OSL på Lørdager. (Men om de kommer på påskeaften vet jeg ikke)
Korean skal vel lande kl 11, Continental kl 9.35 og Aeroflot lander kl 10. på lørdager.
Hvordan de lander på Tirsdager husker jeg ikke i farta da det er Lørdager jeg bruker å spotte.

Airbus 330.
Airbus 330 is online now   Reply With Quote
Reply

Posting Rules