![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Da er man godt installert ombord på Flytoget som skal ta meg med til OSL og dagens utflukt til LHR. Sete 3F er sikret på BA763 og det blir sete 2D på returen som idag blir BA770. Begge disse opereres idag av en A319. Første gang jeg selv skal prøve Club Europe (flere her inne som har skrevet fine TR om dette produktet). 7 rader er holdt av til CE på utreise, 9 rader på returen. Får prøve å komme tilbake med stemningsrapporter fra diverse lounger (1 på OSL og 2 på LHR) og LHR T5 utover dagen. Laptop og kamera er selvfølgelig pakket for anledningen
![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Spennende, gleder meg til å høre! Kos deg på tur!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Gikk rett fra Flytoget og bort på automatområdet til BA. Stakk inn mitt BA Executive Club kort og fikk ut BP for OSL-LHR. Security gikk kjapt, var gjennom på 2 minutter. Ingenting jeg skulle ha på taxfree nå, så da var det bare å sette kursen opp på OSL-lounge. En fin lounge, men jeg savner utsikt mot flyene
![]() Er dette for tidlig? ![]() Her er en ekte småøl (0,25) til ære for LN-MOW siden jeg ikke kan være med på "Fly & Pils" i kveld ![]() ![]()
Upcoming flights: None Last edited by jcnorway; 25-04-2009 at 10:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Aldri for tidlig, så lenge klokken har passert 06:00. Et reisefølge jeg reiste med på Stockholmsfakiren en gang, fant ut at det var da ølsalget åpnet
![]() Ser fram til resten ![]() Last edited by Martin; 25-04-2009 at 14:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
OSL loungen er absolutt fin - kanskje for fin - den koster jo utrolig mye for flyselskapene og bruke - og det er vel derfor vi ikke ser noen medlemsskapsordninger eller kredittkort som tilbyr adgang... God tur!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Da er man ankommet LHR og jeg har foreløpig innkvartert meg på BA-loungen på T5 South. Enormt stor lounge. Har ikke fått sett på matutvalget ennå, men tar meg vel en tur bort snart.
Turen over gikk som forventet. Hadde hele 3-seteren på rad 3 for meg selv. Knyttnevetesten bestått med glans (plass til 2 stk never). Valgte kyllingsalat til lunsj. Den var god, og det samme var tilbehøret (ost og kjeks + sjokolade). Til maten ble det en Savignon Blanc fra New Zealand. Grunnet sterk vind på LHR så kunne man ikke ta ned like mange fly pr time som normalt. Dermed ble det 20 minutter med strafferunde, men siden vi kom oss avgårde litt før tiden så ble det kun 10 minutter forsinket til gate. Førsteinntrykket er at T5 ligner veldig på et kjøpesenter, men med gater og fly ![]() ![]() Nå får vi se hvordan jeg disponerer tiden. Har jo ikke akkurat dårlig tid til returen ![]() Forresten står det en BA A380-modell utenfor loungen. Discus ba meg måle lengden på den, og etter mine mål så tror jeg den er mellom 3 og 3,5 meter lang. Altså ingenting å ha stående i stua ![]() Kommer tilbake med flere bilder og inntrykk utover dagen.
Upcoming flights: None Last edited by jcnorway; 25-04-2009 at 15:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Og denne her måtte jeg bare ta bilde av
![]() ![]() Nå skal matutvalget sjekkes ut ![]()
![]() |
#9 |
*A Gold/OW Emerald
|
![]()
Det er noe stilfullt over BA som jeg ikke helt får taket på, bare synd jeg aldri flyr med dem mer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Morten M er en ihuga Alfist - herlig!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Skal jeg være helt ærlig så skjønte jeg ikke hva den første retten var for noe, men forstod etterhvert at det var noe biffgryte-greier.
Blir spennende å se hva jeg får å spise etterpå. Vil si at T5 er et imponerende bygg. Mange butikker og bra med plasser å sette seg ned. Har vært innom både BA Galleries Lounge North og South og min favoritt foreløpig er South. Fra Galleries South kan man faktisk se ned på sikkerhetskontrollen, samt inngangen til Concorde Room (de som reiser First har vel tilgang der). Artig å se hvordan folk fortsatt sliter med å forberede seg før sikkerhetskontrollen, samt alle de som forsøker å "snike" seg inn på Concorde Room med Biz-billett ![]() ![]() Begge loungene har et godt utvalg av varme og kalde retter, samt det meste av flytende føde/fyll ![]() Tiden har gått overraskende fort, men det er kanskje ikke så rart når det er så mange store fugler å se hele tiden. Vanskelig å konsentrere seg om forumet og slikt når det er så mye fint å se på ![]()
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ser du reklamerer for MountainDew i bildet over
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
![]() Quote:
![]() Gleder meg til konklusjonen kommer med utfyllende detaljer om diverse.
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Her kommer noen bilder fra dagens tur.
London Eye fra lufta (hvis man ser nøye etter...) ![]() En del parkerte fly litt rundt omkring tatt på vei ned til LHR ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Gordon Ramsay Plane Food ![]() Galleries South ![]()
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Da er man trygt tilbake på norsk jord etter dagens lille utflukt til LHR.
BA770 landet ca 22:00 på OSL, dvs ca 25 minutter før tiden. Dermed rakk man et tidligere Flytog. På returen var det 9 rader Club Europe og det var vel rundt 90% belegg her. På Economy var det rundt 80% belegg. Ble faktisk litt overrasket over at det var så mange ombord på en lørdags kveld. Trude Mostue (hun veterinæren) var også med på denne flighten (satt på rad 22 med 3 unger). Samme meny ombord som på utreisen, så denne gangen valgte jeg dette biff-greiene for å ha prøvd. Denne viste seg å være en veldig god (og varm) biff-lasagne! ![]() Flinke flyverter hos BA (mannlige på begge flightene mine i dag), de dro til og med "Welcome onboard, Mr. jcnorway" ![]() Kjøpte en liten gave til samboeren ombord også (og da blir det både Eurobonus-poeng og BA Miles ![]() På OSL var det pakket med charterturister på baggasjeutleveringen. Godt jeg kun reiste med håndbaggasje. Kjapt inn på taxfree for å hente ut litt drikkevarer før kursen ble satt hjemover. KONKLUSJON: BA gjennomfører med stil og leverer etter min mening et fint og stabilt produkt, både i Economy (etter det jeg fikk med meg) og i Biz (Club Europe). Det at man nå har 3-setere på hver side hvor midtsetet ikke selges fungerer fint for min del. Praktisk å ha et sete i midten hvor man kan legge fra seg jakke osv. Service ombord er det heller ingenting å utsette på. Club-loungene på LHR er også meget bra. South-loungen er enorm og det skal en del til for å ikke finne seg et rolig hjørne der man kan slappe av. Nå er det ca 3 uker til neste tur, da med 2 nye lounger på "menyen" ![]() ![]()
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() Ser fram til utfyllende informasjon om Parkteatret ![]()
![]() |
![]() |
#18 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Quote:
Alltid hyggelig å bli tiltalt med navn, men min erfaring er at det skjer oftere at de ikke gjør det, enn at de gjør det. Bra rapport ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() ![]() Det var disse ungene da ![]() ![]() ![]()
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Men i ET? Trodde kjendiser fløy CE, jeg.. Det gjorde hvertfall Diana Ross den gangen vi fløy til London sammen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
BA Club Europe | Powell | Småprat | 18 | 02-09-2012 14:40 |
6 rader Club Europe? | OEH | Småprat | 6 | 12-04-2011 23:42 |
Club-Europe sete på Et | Chriscross | Reiseforum | 1 | 02-03-2010 17:43 |
The Final Countdown - Europe (Club Europe...) | jcnorway | TripReports | 62 | 03-07-2009 01:07 |
BA Club Europe og FIRST | kristian | Flyforum | 6 | 11-05-2008 22:51 |