![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
God lørdag godtfolk! Det blir trolig NYC-tur på meg i løpet av juni måned, og slik det ser ut nå vil US airways bli rimeligst, med CO og LH like bak.
Prisforskjellen er egentlig så liten at det betyr lite, så hva jeg spør om er egentlig om noen har anbefalinger? LH har jeg fløyet et par ganger og vært godt fornøyd med, mens de to amerikanske er for meg upløyet mark. Innspill? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Med US og LH så innebærer det en mellomlanding hvis du skal til NYC. Hvis prisen er relativt lik ville jeg gått for CO som flyr non-stop til EWR.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Her må det mellomlandes uansett, siden jeg starter i TOS el TRD. Så om jeg får en el. to mellomlandinger er ikke veldig farlig, men det er klart CO direkterute får en liten stjerne i margen nettopp fordi den går direkte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Enda en større grunn til å velge CO mener nå jeg. 1 mellomlanding er bedre enn 2... (så lenge man ikke holder på med mileage runs og den slags
![]()
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Men på vei til bake må baggasje tollklareres på OSL - det må det jo også om du har to mellomlandinger med US. Lufthansa flyr vel ikke til TOS de heller - så det må du vel uansett. Jeg ville gått for CO, siden US innebærer tollklarering i PHL på vei bort også. Selvom jeg jo synes det kunne være spennende å fly til LGA (med US).
Her kom jeg vel egentlig ikke til noen konklusjon. Jeg ville helt mot CO - uten nødvendigvis å ha valgt det selv! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() Etter noen søk hos Mosjøen-gjengen får jeg opp US/SK fra både TOS og TRD til 3900,-. Det er styggelig billig. Pluss at man får det som en gjennomgående reise, et stort pluss i forhold til CO hvor det fort blir to separate bestillinger, med det det medfører av risiko, siden de enn så lenge er hos SkyTeam. Valgets kvaler... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Du burde klare å lage en gjennomgående booking SK/CO også (uten å ha jobbet med CO - så har de da en del innenlandsfeed med SK) - men selvsagt - gå for gjennomgående billett...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hadde nok valgt CO. Hvilke datoer er det snakk om?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
@JoeW: Selvfølgelig, du har rett. Hodet er ikke helt med en lørdags ettermiddag.
Vi snakker avreise 10 juni +- en til to dager og tilbakereise ca en uke etter. SK/US vil 3900,-, CO/SK vil ha 6300,- og LH/SK vil 6000,-, dette med utg.pkt TOS. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Da sier vel valget seg selv?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
(Glem det forrige svaret mitt.) Med tanke på at flytiden med SK og US bare er tre timer mer hver vei selv med to stopp, og koster såpass mye midre, så ville jeg nok valgt det alternativet.
Last edited by LN-AØR; 18-04-2009 at 14:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Og LGA skal vel spare deg litt transfer-time inn til NYC hvis det er destinasjonen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
NYC er endelig stoppested, ja.
For et par dager siden fikk jeg opp 4700,- med US/SK, men nå har de altså satt ned prisen til 3900,-. Med den prisforskjellen er vanskelig å forsvare CO eller LH. US har vel forresten bagasjegebyr om jeg ikke tar helt feil. Dette gjelder dog ikke fra Europa, men hva med transfer-passasjerer på den siste innenlands-strekningen? Ikke at de få dollarene spiller noen særlig rolle, men må man betale er det enda en ting å styre med etter landing i Philly. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ved en gjennomgående utstedt billett, har du meg bekjent også dine two pieces innenriks på denne billetten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
|
![]()
Du får gjennomgående billett med SK/CO. STAR / SKYTEAM har ingen ting å si. Men at man har en interline avtale er det som er viktig.
Ganske mye pax som har gjennomgående SK/CO billetter. Og selvsagt en del luringer som booker seg med seperate billetter og 30-40 min conection.... Og til SUKRAM, skulle du falle ned på CO så får du si i fra. Så kan vi fikse noen gode seter ![]() S |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takker for alle innspillene, jeg får gå litt i tenkeboksen. Ettersom jeg reiser med en i reisefølget med flyskrekk, tror jeg enhver routing som innebærer propellfly (hun mener de slett ikke er å stole på) kan bli vanskelig å få igjennom.
Så kanskje CO ikke hadde vært så dumt. I might take you up on your offer, learjet ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Sukram, følg learjet... Du vil ikke angre...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Slettet etter innspill fra moderator, starter egen traad i stedet
Last edited by Chaos Controller; 20-04-2009 at 21:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvilket flyselskap er 9C? | Trdfly | Register- og ATC-Forum | 5 | 12-09-2014 06:55 |
Hvilket flyselskap til Dubai? | Robin882 | Reiseforum | 36 | 14-04-2011 19:34 |
Til BKK, hvilket flyselskap ville du valgt?? | foffen | Reiseforum | 11 | 10-04-2011 00:37 |
Hvilket flyselskap til Phuket i 2000? | Fluren | Flyforum | 14 | 16-06-2010 23:27 |
Hvilket flyselskap | LN-GBM | Flyforum | 6 | 25-09-2004 10:06 |