![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,540
|
![]()
Anna.aero har laget en analyse over KLM sitt britiske nettverk og betydningen fra KLM, basert på data fra OAG. Riktignok er det estimater, men det gir en veldig god indikasjon og er sjelden veldig feil
KLM betjener totalt 16 destinasjoner i UK, med totalt 67 daglige flighter, naturligvis mye Embraer. Dette gir dem totalt 4,3 millioner passasjerer årlig, med ca 2,1 millioner (49%) punkt-til-punkt trafikk og 2,2 millioner (51%) som feed via hubben i AMS ![]() Enkelte destinasjoner er viktig for noen av flightene deres til Japan og Afrika, men ser man på totalmarkedet for connections er Tyskland desidert viktigst, men Norge på kle andre plass. London og Birmingham til Oslo er eneste norske ruter på topp 10 dog Lavest transferandel har London City med 20%, mens Humberside er størst med 70%. Sistnevnte med mye transfer til 3 danske destinasjoner av en eller annen grunn ![]() https://www.anna.aero/2019/11/04/klm...via-amsterdam/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]()
Minner jo mye om hvordan de teppebomber Skandinavia.
Kunne vært moro å se tilsvarende by-paring fra norske flyplasser.
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,312
|
![]()
Du skal være bra SkyTeam fan før du flyr OSL-AMS-LHR istedet for direkte med det store tilbudet som er på direkteruten nå......
Fra andre norske flyplasser er jo historien en annen..... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]() Quote:
Som FB-junkie flyr jeg stadig fra OSL til LHR via AMS, men den største gleden er hvis jeg kan få til en liten mellomlanding på CDG underveis ![]()
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2014
Location: Maastricht
Posts: 136
|
![]()
Humberside har en stor andel off-shore virksomheder. Både inden for olieraffinering men også vindmøller og grøn energi. Går udfra det er derfor der er en del trafik til/fra Danmark. Sas forsøgte med en rute til Humberside fra CPH for 6 år siden https://www.sasgroup.net/en/vinterti...og-humberside/
Dog uden større succes. Den blev lukket igen hurtigt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,540
|
![]()
Husk at det er city-pairs og ikke airport-pairs her, slik at f.eks London-Oslo da vel også er OSL-LCY, og både LHR og LCY fra TRF?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
KLMs flåte | toftos | Flyforum | 121 | 06-06-2025 21:53 |
KLMs B787 - Status og ruter | VIVALDI | Flyforum | 23 | 01-07-2019 14:12 |
KLMs flåtedisponering (inkl. MD-11) | VIVALDI | Flyforum | 34 | 13-05-2013 08:18 |
Oppgradering av KLMs 747? | Roxman | Flyforum | 22 | 02-11-2010 23:34 |
AVOD på KLMs MD-11? | Boeing_fan | Reiseforum | 4 | 20-09-2010 12:59 |