![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]() Last edited by Utflyttet; 06-04-2009 at 12:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
RIP
2007 ser ut til å bli et dårlig år for Indonesisk luftfart..
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Newcomer
|
![]()
Skumle greier... Lurer på hva som er gått galt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
N/A
|
![]()
Det var i det minste ikke Adam Air denne gangen...
Tre flyulykker i Indonesia så langt i år, er det ikke? - En maskin fra Adam Air styrtet i havet, og var sporløst borte i flere uker. - En maskin fra Adam Air knekker halen under landing. - ...og nå kjører en maskin fra Garuda av banen og brenner opp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Huff, og huff
![]() Og alt med 737 maskiner... :RIP
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Garuda er vel ikke et uskrevet kapittel innen luftfarten der nede heller ?
BA: http://www.ba.no/nyheter/urix/article2627981.ece BT: http://www.bt.no/utenriks/article346299.ece Last edited by Utflyttet; 06-04-2009 at 12:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Indonesia har lidd nok nå syntes jeg. Tsunami, jordskredd, jordskjelv, skipshavari og flystyrt... FØler virkelig med dem
![]() ![]() ![]()
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
TV2 snakker om mulig sabotasje.
NRK snakker om at de landet med for høy hastighet. Rart det alltid skal være så enkelt å spekulere om ulykkesårsaken når ulykken skjer i en annen verdensdel. Alle norske journalister burde vite at man ikke kan si noe om ulykkesårsaken bare minutter etter at ulykken inntraff... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Er ikke Garuda et av de selskapene i verden med værst ulykkesstatestikk?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Nigeria og Indonesia sliter kraftig med flysikkerheten. Dårlig reklame for flybransjen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
http://www.airliners.net/open.file/0887038/M/ Triste nyheter :exclamati
MVH Stein Olsen http://www.flickr.com/photos/56123975@N05/ Det finnes alltid en god grunn til å se på fly ![]() Last edited by Utflyttet; 06-04-2009 at 12:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
![]() -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
|
![]()
Ikke at jeg skal si det er en god kilde, men ved diskusjoner om tidligere ulykker i Indonesia på Airliners.net forumet, har en del Indonesere og folk som bor eller har bodd i Indonesia, sagt at mye skyldes kulturen i landet.
Alle fraskriver seg ansvar, ingen er villig å ta på seg skyld, og myndighetene virker bare å ta i bruk forbudsregler, i stedet for å ta faktiske grep som vil bedre sikkerheten. Bl.a. er siste myndighetspålagte forslag, at ingen fly over 10 eller 15år (husker i farten ikke hva det faktiske tall var), vil få lov å operere i Indonesia. Meget tåpelig forslag, alt kommer jo an på hvordan operatøren av flyet vedlikeholder det. Her på berget flyr jo SAS rundt på MD-80 som ville være ulovlig i Indonesia, men som er sikre som bare det, fordi SAS steller godt med dem og vedlikeholdet er bra. Det vil være interessant å se om noe skjer nå som det har vært tre relativt store ulykker/incidents i landet på så kort tid.
![]() |
#17 | |||
Ute på tur
|
![]() Quote:
Quote:
Quote:
-A |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
I denne saken meldte NRK at "ansatte ved flyplassen hadde sett brann ved flyets nesehjul rett før landing .." og la til at "årsaken til ulykken er ikke klarlagt." Jeg synes ikke det var så spekulativt. TV 2 viste til en såkalt "flykrasjekspert" som hadde uttalt seg til pressebyrået Reuters om at flyet trolig hadde for høy fart under landing. Jeg ville nok ha undersøkt nærmere hva slags fyr dette var, men ellers er det jo slik at "alle" er ute etter å finne et svar på hvorfor slike katastrofer skjer. Man skal være usedvanlig sart om man lar seg sjokkere eller bli provosert av det. Det stilles selvsagt ikke de samme kravene til mediene som til en flyhavarikommisjon ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Australier som filmet på havaristedet. Legg merke til at brannbiler etc. glimrer med sitt fravær i lang tid.
http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/03/07/494234.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Forferdelige greier..
Merket også at brannbilene glimret med sitt fraver på nyhetsbildene.. Og apropos nyhetsbildene: Jeg tok meg selv i å reagere på at noen i en slik situasjon tar seg tid til å filme i steden for å hjelpe til med redningsarbeidet. ![]() Jeg tror ikke jeg hadde kommet på å filme selv om jeg hadde hvert kameramann. Men dog, d:shake :shake :shake et er bare en tanke fra lille meg... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bhoja airline fly kræsjet i Pakistan | TC-JGY | Flyforum | 17 | 22-04-2012 13:07 |
Britisk jagerfly kræsjet | Egil | Flyforum | 0 | 24-10-2006 13:33 |
Ooops - NW kræsjet | EB | Flyforum | 17 | 10-07-2006 18:47 |
Bil kræsjet med fly... | Trety | Flyforum | 1 | 07-11-2005 15:42 |
Bil kræsjet med fly | Trety | Flyforum | 2 | 23-06-2005 11:12 |