![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei alle sammen.
En onkel etter min far var i 1928 med på å lete etter Roald Amunsen og "Latham". Alle kjenner denne historien og det tragiske som skjedde der oppe i isødet. Pga dette, så fikk de som var med på å lete etter Amundsen og franskmannen Guildbaud en medalje av den franske ambassadøren i Oslo i 1928. Denne medaljen har jeg hatt liggende i mange år siden min far og hans onkel døde. På baksiden av medaljen står det en tekst jeg håper noen kan hjelpe meg med. For egen del så tror jeg det har med leting etter de forran nevnte herrer, men kanskje noen kan bekrefte dette. Teksten er: Marine Francaise, Recherches D`Amundsen et de Gulbaud 1928. Legger ved bilder av begge sidene av medaljen. ![]() ![]() Tusen takk for hjelpen. Ha en strålende fin kveld. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Marine Française = Franske Marine
Resten er som du sier søk etter Amundsen og Guilbaud.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Tusen takk for hjelpen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
En litt spesiell seating request med SAS | Utflyttet | Reiseforum | 0 | 02-02-2010 11:32 |
Solformørkelse: Litt spesiell prispolitikk | gustavf | Flyforum | 23 | 22-12-2009 20:48 |
En spesiell DY request | Lennart | Flyforum | 24 | 17-10-2009 13:10 |
Spesiell paint..... | LN-FHU | Flyforum | 1 | 10-10-2005 14:00 |
Litt spesiell vinking fra cockpit | Trety | Flyforum | 1 | 07-06-2005 13:04 |