![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 430
|
![]()
er det noen som har ett bilde av Braathens sine 767, som de en gang hadde
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
|
![]()
Finner fort bilder ved å søke på Airliners.net, Jetphotos.net og Airpics.com
Her er ett lite utvalg funnet på Airliners.net: http://www.airliners.net/open.file/610633/L/ http://www.airliners.net/open.file/483968/L/ Kabinen: http://www.airliners.net/open.file/284295/L/ Etter endt tjeneste så den slik ut med halvt Braathens, halvt TACA farger: http://www.airliners.net/open.file/557051/L/
__________________
Upcoming Flights: |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 430
|
![]()
burde tenkt på det ja, men takk for hjelpen uansett
![]() Tok seg fint ut må jeg si ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,344
|
![]()
767`n i Braathens SAFE farger fortjener en 6`er... Stilig...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
Guest
Posts: n/a
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,447
|
![]()
SAS hadde 156 - samme som MD82 i de dager ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Guest
Posts: n/a
|
![]()
Da var jeg ikke så langt unna da.....Jeg tenkte å skrive 155-160 først :smokin
|
![]() |
![]() |
#10 |
Newcomer
Join Date: Nov 2004
Posts: 9
|
![]()
Men hvor fløy de?
Jeg ser at en god del av bildene på a.net er fra Stockholm ![]()
__________________
Simen T. Taraldsen -------------------- |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,459
|
![]() Quote:
__________________
Mvh Lars Tore Haugan |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Guest
Posts: n/a
|
![]()
Bl.a BU004 SVG-OSL-TRD
|
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Ble vel også brukt SVG-BGO-TRD-BOO-EVE-TOS. Finnes vel endel bilder av B767 fra EVE i allefall. Kanskje mil charter da...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
Location: Egersund
Posts: 2,647
|
![]()
De ble IKKE brukt på melkeruta på kysten, så bilder fra nord må være tatt i forbindelse med milchartere. Eneste innenlandsrutene den gikk fast i perioder var først en rundtur FBU-SVG-FBU, så FBU-TRD-FBU på morgenen, og en tilsvarende i rushtida på ettermiddagen. Dette var i de perioder den Oslo-baserte ikke hadde charteroppdrag.
Den ARN-baserte fløy også en del subcharter for SAS, hovedsakelig ARN-GOT og v.v. i tillegg til en del milcharters også i Sverige. En annen mulighet for bilder er at SUV hadde en visnings-turne landet rundt før den ble satt i trafikk. Da var den innom de fleste større flyplasser.... Hva hadde man ikke råd til i de dager.... :smokin |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Sier ikke at den ble brukt fast....men kanskje ved høytider? Anyway - utrolig hva man hadde råd til tidligere ja.
Braathens SAFE-crew husker vel ukesstoppene på Cherterturene til Syden med lengsel i blikket ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
BA Concorde Sep 1998
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
Location: Egersund
Posts: 2,647
|
![]()
Kan nok stemme at de ble brukt til diverse domestic rundt høytider, men kystruta ble heller forsterket med innleid materiell, f.eks. ekstra F27 fra Busy Bee eller Convair fra Norfly. Men hukommelsen min er jo ikke ufeilbarlig, så jeg kan jo la tvilen komme DY til gode!
![]() Og de gode tidene, både for crew på stopover og andre ansattes frynsegoder, er nok forlengst over. Dessverre. (For oss...) Men moro har vi hatt det! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
BA Concorde Sep 1998
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
|
![]() Fint bilde: ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
Location: Egersund
Posts: 2,647
|
![]()
Nydelig fly, ja! Det var en skikkelig nedtur da de forsvant!
En artig detalj kan nevnes: BU tok seg faktisk råd til å ta C-sjekkene på dem selv. (DET hadde aldri skjedd i dag!) Hele flyet gikk ikke inn i hangar'n, men dørene ble delt og åpningene ble dekket med presenninger rundt bakkroppen slik at en kunne holde temp'en oppe inne. Fullt så heldige var ikke de som hadde ansvaret for halen, stakkarene ble værende utendørs med sine sakselifter. Det var en rimelig kald fornøyelse å jobbe C-sjekk ute i vintertemperatur, selv på "palmekysten". Det resulterte i en del røde neser og sykemeldinger.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,344
|
![]()
Takket være kortere stopp for crewet så kan vi nå få billigere billetter...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Help: Braathens 767 in Madeira | clearedfortakeoff | Bilder & foto | 15 | 18-08-2013 17:27 |
Braathens Boeing 767 | erlingjo | Samlerhjørnet | 21 | 11-09-2010 18:54 |
Braathens 767 | VC-10 | Flyhistorisk forum | 35 | 23-08-2010 12:32 |
Braathens SAFE 767 på ebay | adressa | Samlerhjørnet | 33 | 28-11-2009 16:54 |
Første bilde av KC-767 | Trety | Flyforum | 0 | 01-09-2005 12:33 |