![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fant denne artikkelen på dinside.no:
"Flyenes underholdningssystemer utgjør risiko Slår alarm om faren for kortslutninger og branntilløp." Her er lenken: http://www.dinside.no/808750/flyenes...-utgjor-risiko Den omhandler branntilløp på fly ifm. underholdningssystem og ikke vet jeg hvor farlig dette strengt tatt er. Mener jeg så på aircrashinvestegation eller hva det heter på Discovery Channel. Der var det jo nettopp dette som skjedde med Swisair flight 111. MD-11 på vei fra New York til Geneve i 1998. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ute på tur
|
![]()
400 tilfeller på 10 år og vi kjenner til 1 tilfelle som faktisk har ført til tap av fly og passasjerer. Da er det bare å be Excel-fetishistene på forumet om å regne ut hvor forsvinnende usannsynlig det er at noe går gale.
![]() -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Lys i kabinen er vel farlig det også
![]() Ville vært mer bekymret for strømuttak - man har jo ingen kontroll på hva passasjerene kobler til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Passasjerene er farlige, fjern dem, så blir alt bedre!
Nei, seriøst, alt man putter inn av ting kan feile, de fleste ting som feiler gjør ikke stort mer enn å slutte å virke, noen av dem lukter kanskje svidd. Jeg har brukt meg gjennom et stort antall elektriske duppeditter til nå i livet, og ingen av dem har startet brann. Vil vel også annta at det er strengere regler for hva man kan putte i ett fly, enn hva det er for å få bruke ting i et hus. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Boeingordre i fare | LN-MOW | Flyforum | 14 | 29-10-2008 07:29 |
Fare for ny flystreik | k.s. | Flyforum | 13 | 10-06-2008 06:37 |
AES i fare??? | seatsniffer | Flyforum | 9 | 23-02-2008 23:31 |
Fare for streik i BA | The Ticketor | Flyforum | 3 | 21-02-2008 16:13 |