![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Location: World
Posts: 661
|
![]()
En liten trip report med mat bilder.
Började med LH3111 fra HEL-MUC. LH319-100, D-AILB. Här är maten ombord. Sedan liten kaffe i MUC (Lufthansa country) och vi åkte vidare med LH4480 MUC-BCN. A321-200, D-AISE. Rutten tog över alperna via Nice mot BCN Efter en dag ute på rampen i BCN var jag spottade denna maskin, Boieng 717-200 EC-HOA åkte vi vidare med Iberia by Air Nostrum ("operated by Denim air") Dash8-Q300, PH-DMU (ingen bild due boarding remote och bussen så nära flyget att man dog) Efter en massa militärer på gränsen mellan Spania och France kom vi till ett dimmigt Biarriz. Flyget nästa dag var Air France AF7487 A319-100, F-GRHG mellan BIQ-ORY. Dålig bild fra gate inte satt med. Efter en hel natt på hotel i CDG och en hel dag på Term 1 kunde jag njuta av en trevlig flygning med AY874 fra Term 2D gate D56 med A321-211 OH-LZF(ingen bild på flyget due mörkt men dock på mat) Last edited by Ludde; 27-03-2009 at 14:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,923
|
![]()
Takk for effektiv rapport med fine bilder! Hvordan sammenlikner du LH mot AY?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Location: World
Posts: 661
|
![]()
Denna gång vann AY över LH. Värdinnorna på LH var sura och "tight", medan AY värdinnan tog luren i handen och kom ut i mittgången och berättade vem hon var och vad hon ville.
Maten var ganska 50/50 LH/AY. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Widerøe skal fly for Finnair: BGO-HEL og TOS-HEL + codeshare | Someone | Flyforum | 67 | 25-02-2025 10:45 |
Flybe Nordic starter TRD-HEL og UME-HEL fra vinterprogrammet | MD90 | Flyforum | 38 | 19-06-2012 01:18 |
HEL-ARN-LHR-HEL (allt 23FEB11) | Ludde | TripReports | 2 | 28-02-2011 00:52 |
Finnair starter HEL-SIN-HEL | Stian | Flyforum | 13 | 14-12-2010 13:56 |
Thai ønsker å fly BKK-CDG-HEL | Someone | Flyforum | 33 | 17-10-2006 16:01 |