![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Noen som vet hvordan forholdene for klapp er i KLM?
Er de strenge for og se i cockpit? Sånn som jeg selv opplever KLM selv har jeg vært på besøk hos Widerøe og da har jeg suttet i cockpit og vi fikk se på flyet osv, men det var sikkert fordi vi hadde en widerøe ansatt med oss hele tiden, så jeg lurer på om det er i det hele tatt vits og spørre om å få sitte på klapp på lørdag ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Tviler sterkt, reglementet sier vel at kun pursere og piloter kan sitte på klapp - altså ikke engang vanlige flight attendants. Hva som skjer i praksis vet jeg ikke.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Var rart det, har suttet klapp en del innland, Sas og Widerøe. Men utlan, ganske strengere der ja
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Går vel forsåvidt mer på selskapsreglement - men dette kan sikkert noen bedre enn meg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ikke reglementet til selskapet spiller inn, men også lovverket i forskjellige land. I UK Air Space er det kun crew som har tilgang til cockpit og det samme gjelder USA.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Takk, det var jeg faktisk ikke klar over. (Nå gjenspeiles jo dette gjerne i selskapenes respektive reglement).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
KLM er ikke det selskap der du lett får innpass i styrhuset. Det må du søke om på forhånd , men jeg er redd for at du får nei.
Personer tilnyttet luftfart for til nød tillatelse , f.eks. flygeledere som søker om dette på faglig bakgrunn. KLM strammet inn på tilgang til cockpit under avgang og landing etter Tenerife ulykken. Tilgang/besøk til cocpit underveis er mulig , men mest på langrutene. Dette må også klares på forhånd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ok, men jeg kan jo alltid prøve
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg fikk innvilget cockpit opp fra AMS på en full flight for en 10 års tid siden .. to glade unge piloter som begge synes det var moro å spille MS Flightsim .. hadde en skikkelig artig tur.
Som OJB sier, de er relativt strikse, men det er lov å spørre - du kan ikke få noe verre enn et nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Policy for klappsete hos Wizzair? | barteki | Småprat | 1 | 09-07-2013 16:19 |
Endelig mulig med setebestilling hos Singapore | SQ 777 | Reiseforum | 6 | 12-03-2013 13:03 |
Mulig problem hos Air Asia check in? | Mchansern | Reiseforum | 2 | 13-11-2010 23:54 |
Booking av billetter gjennom Facebook nå mulig hos Delta | Someone | Flyforum | 18 | 13-08-2010 22:18 |
ikke mulig å sjekke inn. KLM, ams-atl | hellbilly | Reiseforum | 2 | 29-04-2010 19:01 |