![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
I foelge Boeing er det kun produsert 30 737-100. Er det fortsatt noen som flyr?
Takker |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
Posts: 3,053
|
![]()
Mener bestemt det er en del år siden siste maskin ble satt på bakken, America West eller noe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,445
|
![]()
Tror det var et selskap i Sør-Amerika, men ja - jeg husker at jeg leste at siste maskinen ble parkert for et par år siden.
Sist jeg fløy med en var CO midt på nittitallet ... flere av kabinpanelene var løse og klapret hele veien fra Daytona til Newark og det kom en stø pipelyd fra framdøra ... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
|
![]()
Tror AeroContinente i Peru var siste opertør, men de la vel inn årene for noen år siden. Så vidt jeg vet er det ingen som flyr -100 i dag.
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Det sto noen 737 i en hangar i Lima, "nedstøvet, men tror et var -200 men umulig å se..
Mine to flighter var med SQ i 1974 KUL-SIN-KUL |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Det var vel luftforsvaret i Mexico (Fuerza Aerea Mexicana) som var operatør av den siste 100, en 112 L/N 217 og ble merket TP-03 september 2002 og solgt videre i september 2004 til Jetran International. Den skal fremdeles være lagret (sist info hos airlinerlist) og ble sist sett på TUS i mars 2006 i all white med reg N772WH.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Posts: 240
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,261
|
![]() Quote:
What a headache... ![]() Den eldste kjente flygende B737 per nå skal være N165W som flyr for Northrop Grumman Corp. First flight 12.08.68, B737-247. Opprinnelig levert til Western i august '68 og har senere tjenestegjort for bl.a. EG & G (Area 51?). Så slik ut i '05, og gjør det muligens fortsatt: http://www.airliners.net/photo/Boein...247/0927126/L/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]() Quote:
![]() OB-1745 Aero Continente -130 står som lagret hos airlinerlist, men i 2005 så den slik ut (til høyre på bildet) http://www.airliners.net/photo/Aero-...204/0971007/L/
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Takker for mange nyttige facts!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,343
|
![]()
Godt at -100 er loggført sammen med -200, -300, -400, -500, -600, -700, -800 og -900. Har vel litt tid på å få med meg -900ER.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2008
Location: OSL/ENGM
Posts: 710
|
![]()
Når man snakker om eldre fly.. 717 Hvordan er den? skal kanskje fly den fra MAD til BCN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Eldre fly??? First flight for 717 var i 1998!
717 er Boeing sin korte versjon av MD90, MD95 |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,648
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,445
|
![]()
De gjorde ikke det. Dette er den originale Boeing 717.
http://en.wikipedia.org/wiki/C-135_Stratolifter |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,648
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2006
Posts: 131
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Tilbake til -100.. Blingset litt gjennom "biblioteket" og fant ut at LH mottok 22, kansellerte to, en gikk til National Aeronaautical & Space Adm, to til Avianca og fem til Malaysia-Singapore Airlines ( Senere SQ ). Siste levert 31.10.69..
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Avgifter for flyselskap som flyr internationalt? | ATC-flyradar | Småprat | 7 | 17-07-2019 17:52 |
Flyr SAS bare små gamle griser på Værnes? | Norge Rundt På 14 Dager | Småprat | 10 | 28-08-2013 13:28 |
hvem er det som flyr..? | Sveinmk | General Aviation og sjøfly | 4 | 20-05-2013 20:57 |
Noen so Noen som vet hvilket 737 fly SAS flyr fra oslo -Nice? | svgspotter | Register- og ATC-Forum | 1 | 02-10-2009 18:52 |