![]() |
|
![]() |
#1 |
Guest
Posts: n/a
|
![]()
NEVERENDING STORY ......
Formannen i BU pilotforening virket ikke særlig tilfreds med avtalen......Men Mr. Jansen dysset det hele ned......Hvem skal man høre på |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Saken har vært til uravstemning...
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Newcomer
Join Date: Nov 2004
Posts: 29
|
![]()
Dette er vel ikke snakk om avtalen som var til avstemning. Dette så vel ut som om det gjaldt en annen sak. Det faktum at gamle SAS piloter går bak braathens pilotenes rygg og forhandler en "ny" avtale som begunstiger SAS pilotene bør gi grunn til skepsis fra gamle BU piloter.
Aner vi problemer med CRM fra sommeren av? EZA |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2005
Posts: 301
|
![]()
Som forventet fra SAS... Jansen prøvde seg på brannslukking. Bu ansatte burde vite at de er slue og sleipe i SAS!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]() Quote:
![]()
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2005
Posts: 301
|
![]()
Finner det helt natrurlig å kommentere det på den måten. Bare konstaterer fakta og at slik er det og slik blir det og at det ikke er noe å gjøre med det.
Har jobbet i SAS og har enda mange gode venner der, blir bare så sinnsykt irritert over arrogansen som er i selskapet, det vil ingen enda ta. hørt fra innsiden og sett fra utsiden så er det ingenting som forandrer seg, arrogansen gjennomsyrer hele organisasjonen, sett fra mine øyne... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 110
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
|
![]()
Uten å ha sett programmet,så tror jeg det gjelder den en såkalte paragraf 16 som så vidt jeg vet kun gjaldt forhold innad i SAS og ikke ville gjelde BU.Dette var vel også presisert før uravstemmingen.Det var en ikke helt enkel avtale å sette seg inn i,men ved å ta seg tid så skulle det hele være ganske opplagt.
Ut fra de forutsetningene som lå til grunn,så ser ikke jeg noen annen mulighet til noen form for enighet enn det forslaget som ble foreslått fra ledelsen,og godtatt med ganske klart flertall i begge leire ved uravstemmingen.
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium! Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo! Dagens Alfista: Hvadda fottur? ![]() "Jag är Stabækfan, hva fan är ni?" |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 110
|
![]() Quote:
Lindegaard vil få et forklaringsproblem hvis detaljene ble kjent med hensyn til at oppdelingen av selskapene skulle være kostnadseffektivt. Avtalen vil heller ikke være gunstig for de norske SAS flygerne. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Slik det ble framstilt på TV (jeg har ingen annen informasjonskilde) så virket dette som om SAS pilotene hadde gått bak ryggen på BU pilotene for å få bedre betingelser enn BU-pilotene innad i SAS systemet.
SASBraathens-sjefen prøvde fortvilet å roe det hele ned med at dette ikke var en stor sak....og at han ikke kjente til konflikten (virket jo lite troverdig at han kan si at dette IKKE er en stor sak...og etterpå si at han ikke kjenner innholdet i den). Men at SAS Braathens har store utfordringer når det gjelder pilotene i selskapet er det vel ingen som ikke har fått med seg. SAS er vel villig til å strekke seg ganske langt for å unngå konflikter. Det har dem neppe råd til. Spennende å se hva dette medfører. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banned
Join Date: Feb 2005
Posts: 381
|
![]()
Må jo også huske at pilotene i Braathens mest sannsynelig hadde vært uten jobb hvis det ikke var for oppkjøpet fra SAS.Pilotene i SAS har alt i sin rett i denne saken
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Newcomer
Join Date: Nov 2004
Posts: 21
|
![]()
Det er tull å si at SAS "reddet" Braathens og at alle som jobber i BU må være utrolig takknemlige for det. Alle vet at SAS kjøpte opp BU, ikke for å være snille, men for å unngå en tøffere konkurrent på det norske innenriksmarkedet. Oppkjøpet var av strategisk karakter, ikke for å være snille mot Braathensansatte.
Tenk hvis Easyjet hadde etablert seg i Norge, tenk hvis KLM eller BA hadde kjøpt Braathens, da hadde det ikke vært lett for SAS. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
Pilotene i BU bør selvsagt ha de samme rettigheter og plikter som SAS piloter. BU-pilotene har ingen grunn til å stå med lua i hånda og være takknemlig for å få lov til å fly hos SAS. Behovet for antall piloter i Norge ble ikke redusert i særlig grad etter oppkjøpet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,296
|
![]()
Selv om kjøpet i ettertid viste seg å være veldig bra for konsernet SAS - så var alternativet KONKURS for Braathens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 577
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Synes det er irrelevant når man trekker fram dettet som et argument for at SAS pilotene idag skal ha bedre betingelser enn sine kollegaer som arbeider i det samme selskapet. Er man 1 selskap (SAS Braathens) eller er man det ikke??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
|
![]()
DY Tech... Dette er vel fullstendig forvridd historie...?
Jeg har lest om dette forholdet i mange forum, og prøver å danne meg et objektivt syn på dette. Jeg har aldri sett et flyselskap komme inn for å "redde" et annet flyselskap ![]() De siste tallene fra SAS viser jo at dette var en god investering... ![]() Dag
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2005
Posts: 301
|
![]()
Quote:
Originally posted by Superhai Quote: Originally posted by spitfire Bu ansatte burde vite at de er slue og sleipe i SAS! Som en vanlig kommentar fra 'spitfire' Og dette vet du alt om? BU9001, har aldri sagt at jeg vet alt om dette, men har opplevd det... |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,296
|
![]()
Andre? Trygve Hegnar? Hvor seriøst var det? Uansett KLM ga opp og noe måtte skje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian utvider Sola-basen - Eller ikke allikevel | sirpjalle | Flyforum | 17 | 14-03-2012 23:15 |
Frokosten er ikke gratis på SAS allikevel | Concorde | Flyforum | 18 | 22-01-2008 20:43 |
SAS og pilotene enige!! | Hurum | Flyforum | 15 | 21-05-2006 11:08 |
DnB NOR - Ikke enige med seg selv..... | LN-HAT | Flyforum | 5 | 07-09-2005 09:35 |
Pilotene i BU og SK enige | DY | Flyforum | 7 | 18-03-2005 18:59 |