Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 19-01-2009, 12:47   #1
CK
ScanFlyer Mile High Club

CK's Avatar

Ryanair Rynair tjener GBP 650 mill. på ekstras

I følge The Daily Telegraph håver Ryanair inn på alle mulige charges - inntil £650mill. i året! Og, i motsetning til de annonserte billettprisene, øker disse "avgiftene" kraftig.

Quote:
Ryanair's extra charges earn £650m a year
The low-cost airline Ryanair will receive £650 million in baggage charges and booking fees in 2009, reports Charles Starmer-Smith.
http://www.telegraph.co.uk/travel/tr...0m-a-year.html

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 19-01-2009, 12:50   #2
MD11
ScanFlyer Dusty

MD11's Avatar

Default Re: Rynair tjener GBP 650 mill. på ekstras

FR har skjønt hvordan man skal drive business, enten man liker det eller ikke.....
Old 19-01-2009, 12:53   #3
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Sjekket leiebil gjennom Ryanair og dobbelsjekket deretter gjennom leiebilselskapets egne sider, og Ryanair kom faktisk ut et par hundrelapper billigere. Så da er jo saken grei, og i tillegg har de vel en grei provisjon som vi her ser blir penger av til slutt.

Har de ikke engang påstått at de vil gjøre flyreiser gratis og tjene pengene sine på alle de utenomliggende tingene som hotell, leiebil etc?

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 19-01-2009, 13:02   #4
DY Tech
Banned

Mens andre går motsatt vei og vil kosentrere seg om "kjernevirksomheten"...
DY Tech is offline   Reply With Quote
Old 19-01-2009, 13:07   #5
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Ja ryanair kan lokke og lure... Hvorfor ikke bare samle alt som har med en flyreise i en pris - men det er kanskje ikke like redelig?
EB is offline   Reply With Quote
Old 19-01-2009, 13:51   #6
MD11
ScanFlyer Dusty

MD11's Avatar

Quote:
Originally Posted by EB View Post
Ja ryanair kan lokke og lure... Hvorfor ikke bare samle alt som har med en flyreise i en pris - men det er kanskje ikke like redelig?
Blir ikke noe penger av og samle alt i en pris EB, se bare på SAS. Bare vent, snart kommer det en haug av gebyrer og extras fra Frösunda også.
Old 19-01-2009, 13:54   #7
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Da kommer spørsmålet: Hva er det som har med flyreisen å gjøre? Er det alt som man tradisjonelt har oppfattet som en del av flyreisen, noe som vel også da vil innbefatte mat/drikke, eller er det noe annet?

Noen vil mene at det er greit å ta ekstra betalt f.eks. for innsjekket baggasje, fordi dette gjør at de som benytter tjenesten betaler for det (iallefall tilsynelatende...). Jeg bruker som oftest ikke tjenesten "innsjekket baggasje", så jeg kan se poenget selv om jeg jeg også mener at det er litt mer "hassle-free" når du slipper å betale for baggasje, setereservasjon, mat/drikke osv.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 19-01-2009, 13:54   #8
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Hvorfor er et målet? Er det ikke ærligere å komme med en pris - av det jeg hører fra Ola Strand så skal SAS Norge i allefall beholde dagens system - men du vet kanskje mer enn meg.
Old 19-01-2009, 14:00   #9
MD11
ScanFlyer Dusty

MD11's Avatar

Quote:
Hvorfor er et målet? Er det ikke ærligere å komme med en pris - av det jeg hører fra Ola Strand så skal SAS Norge i allefall beholde dagens system - men du vet kanskje mer enn meg.
Men dagens system gir ikke penger i kassen. Jeg vet ikke noe mer enn deg men når man ser utviklingen verden over så blir gebyrer og tilvalg mer og mer vanlig og det er utenkelig at ikke SAS også hiver seg på bølgen. Se bare på SQ, også der må man nå betale for ekstra benplass.
Old 19-01-2009, 14:09   #10
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Men hvis de ikke får nok penger i kassen, hadde det jo vært mer redelig å skru opp totalprisen i stedetfor å beholde den for så å lempe ut en masse tåpelige ekstragebyrer??

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 19-01-2009, 14:20   #11
O_K_
ScanFlyer Silver

Jeg betaler heller for et skikkelig produkt. Det er et mas å måtte planlegge når man bestiller om man skal ha med koffert eller håndbagasje, det finner jeg ut når jeg pakker. Jeg synes uansett det er greiest å bli kvitt kofferten så jeg slipper å drasse den rundt, lempe den opp og ned av hyller på flyet osv. Eneste ulempen med å sjekke inn bagasje er at noen flyselskaper roter den bort ganske så ofte (Jeg har ikke nevnt et stort UK sellskap fra LHR med navn...)

Kaffekoppen jeg får (innenlands) hos SAS er også herlig, jeg liker å ha noe varmt, men det var et mas å måtte passe på å ha penger, og helst i en lomme som man greier å få noe opp fra mens man sitter trangt.
Old 19-01-2009, 14:24   #12
storg
ScanFlyer Molded

storg's Avatar

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Da kommer spørsmålet: Hva er det som har med flyreisen å gjøre? Er det alt som man tradisjonelt har oppfattet som en del av flyreisen, noe som vel også da vil innbefatte mat/drikke, eller er det noe annet?

Noen vil mene at det er greit å ta ekstra betalt f.eks. for innsjekket baggasje, fordi dette gjør at de som benytter tjenesten betaler for det (iallefall tilsynelatende...). Jeg bruker som oftest ikke tjenesten "innsjekket baggasje", så jeg kan se poenget selv om jeg jeg også mener at det er litt mer "hassle-free" når du slipper å betale for baggasje, setereservasjon, mat/drikke osv.
Problemet hos FR går vel ikke på innsjekket bagasjen. Men alle avgifter osv som dukker opp like før du bekrefter. Jeg har ikke noe problem med å velge bagasje osv. Men at avgifter jeg ikke kan velge bort ikke kommer opp før jeg skal betale, det grenser til svindel.
storg is offline   Reply With Quote
Old 19-01-2009, 14:30   #13
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Enig med Bizflyer - få prisene opp på et fornuftig nivå. Det enkle er ofte det beste. Sete, bagasje er som regel noen man må ha når man flyr og jeg tror faktisk at det er mange som reiser med håndbagasje som fint lever med at andre har sendt bagasje inkludert i prisen.
Old 19-01-2009, 14:36   #14
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Enig med Bizflyer - få prisene opp på et fornuftig nivå. Det enkle er ofte det beste. Sete, bagasje er som regel noen man må ha når man flyr og jeg tror faktisk at det er mange som reiser med håndbagasje som fint lever med at andre har sendt bagasje inkludert i prisen.
Du får sete også med f.eks. DY, selv om de tar ekstrabetaling for forhåndsreservasjon (dette har du f.eks. ikke muligheten til hos SAS om du flyr med billigbilletter, men du kan gjøre dette ved innsjekk). Baggasje får du også ha med selv uten forhåndsbetaling av baggasje (det er bare litt mer styr ved innsjekk, men tar som oftest ikke mer enn et par ekstra minutter etter egen erfaring).

Nå er jeg bare litt djevelens advokat, for jeg er i prinsippet enig i at det greieste er når man betaler en pris.
TOS is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules