![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2007
Posts: 479
|
![]()
Sensurert. . . .
Last edited by tiemand; 20-05-2009 at 09:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
|
![]()
Kommer nok ganske snart. Høringsfrist var 1/8.
http://www.regjeringen.no/nb/dep/sd/...html?id=475715 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Vadsø
Posts: 3,843
|
![]() Quote:
![]()
__________________
===================== Mine Bilder på Airpics.com Mine Bilder på Jetphotos.net Mine Bilder på Airliners.net ===================== Upcoming: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
|
![]()
Poste først, så faktisk lese
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
at your service!
Join Date: Sep 2004
Location: Ørsta, Norway
Posts: 2,586
|
![]()
Blir spennande ja, håper at departementet tek høgde for den auken HOV har hatt no, og at vi vert eige ruteområde!
__________________
Torbjørn ----------------- |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 110
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
at your service!
Join Date: Sep 2004
Location: Ørsta, Norway
Posts: 2,586
|
![]()
Betre ruter, og ikkje minst: vi slepp å dele flyet med andre stasjonar
![]()
__________________
Torbjørn ----------------- |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
TurbopropFlyer
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen
Posts: 545
|
![]()
Er ikke sikker på om jeg er like ensidig positiv som wf145 til å la Hovden bli eget ruteområde.
Dersom det skjer vil det bli mye lettere for ande, mindre aktører å vinne anbudet for Hovden, noe som ikke nødvendig vis vil tjene Hovden så bra. Jeg sier ikke at det må være negativt heller, men det viser seg at regulariteten gjerne ikke er like god med mindre selskap. (DAT i Florø er vel et eksempel på det motsatte ![]() Anbudsutlysningene er ganske nøyaktig brskrevet med tanke på hvordan rutene skal være. Men de kan strammes ennå mer inn og for Hovden og Anda sin del, ved å stille krav om flere direkte forbindelser til Oslo og Bergen i forhold til dagens anbud. Og nettopp en sånn innstramming tror jeg vil være det beste for disse flyplassene. Hvis Hovden skal bli eget ruteobråde på lik linje med Florø og Førde så må nok Sandane og Sogndal bli det også. Dersom kun en av de tre flyplassene som idag er et felles ruteområde skal skilles ut, så tror jeg nok det blir Sogndal. Sandane er for liten til at det bør lyses ut som eget ruteområdet og det er (kanskje) Hovden sin ulykke at de ligger så tett opptil Sandane geografisk at disse kan samkjøres uten at tilbudet blir vesentlig dårligere sammenlignet med andre eventuelle "partner flyplasser" for Anda.
__________________
[url=http://www.ringlogistics.no/]Ring Logistics[/url] |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
at your service!
Join Date: Sep 2004
Location: Ørsta, Norway
Posts: 2,586
|
![]()
PErsonleg trur eg at SD ikkje vel å splitte opp HOV SDN SOG i to eller tre ruteområder, men vel å kjøre med desse tre saman enno ei periode. SOgndal har opplevd ein nedgang i talet på pax etter at hovden fekk betre ruter, då Sogndal i peroider faktisk harhatt meir transfer og transitpax enn lokalt påstigande! Dette skuldast at HOV har mata våre BGOpax til SOG, der dei har skifta fly. Når vi no har fått betre ruter, har denne matetrafikken stogga, og trafikken på SOG gjeng ned. SOG og SDN står mykje nærare kvarandre, både geografisk og tradisjonelt enn HOV og SDN, difor vil det nok vere SDN OG SOG som vert innlemma i eit ruteområde, medan HOV bør verte eige. Ser ein på antal pax per i dag, og med tanke på det store prosjektet Kvivsvegen, som vil gjere HOV til ein nærflyplass for ca 90000 menneske, er dette og mest naturleg. SDN vert mindre og mindre atttraktiv, og har ikkje noko særleg forutsetningar for utviding...
__________________
Torbjørn ----------------- Last edited by wf145; 13-08-2008 at 07:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
TurbopropFlyer
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen
Posts: 545
|
![]() Quote:
![]() Quote:
__________________
[url=http://www.ringlogistics.no/]Ring Logistics[/url] |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 702
|
![]()
Jeg tror ikke ruteområdene for Sandane, Hovden og Sogndal, blir vesentlig endret fra det som er i dag. Vi får bare vente å se. Spennende.
Til informasjon har SD også ymtet frampå om Sogndal-Fagernes-Oslo, som ett nytt ruteområde i tillegg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,934
|
![]()
Kanskje ikke dumt det. Fagernes er vel litt for marginal for å være alene?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]()
Fagernes er ikke akkurat en maskin som fylles opp til randen så ofte....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 149
|
![]()
Fortsat ingen nyheter?
i 2005 lagt dem ut anbud alrede i på 7-7
__________________
As long as you can walk away, the landing was OK |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Vadsø
Posts: 3,843
|
![]()
ifølge det som stod i papirutgaven av Dagbladet Finnmarken i dag så kommer anbudet ut i midten av september.
__________________
===================== Mine Bilder på Airpics.com Mine Bilder på Jetphotos.net Mine Bilder på Airliners.net ===================== Upcoming: |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,682
|
![]()
Endelig dato for utlysning er ikke fastsatt ennå. Erfaringer har vist at det gjøres få endringer i forhold til foregående periode. Ser en på høringsuttalelsene så vil jeg tro de fleste endringer kommer i nord. Største endringer vil vel komme på pris ved at staten går inn og reduserer 20% slik de gjorde ved forrige runde på Finnmark.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,324
|
![]()
Utlysning av anbod for rutedrift ved 19 regionale lufthamner
Anbodet som gjeld rutedrift på regionale flyruter i Noreg frå 1. april 2009, er lyst ut i heile EU/EØS-området og flyselskap i alle EØS-land er inviterte til å levere anbod. Anbodet omfattar totalt transport av om lag 850 000 passasjerar i året. http://www.boarding.no/art.asp?id=33319 Val av flyselskap vil skje tidlegast 5. januar 2009. Dei nye kontraktane for flyrutedrift vil gjelde i tre år frå 1. april neste år.
__________________
Bare en passasjer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Mar 2008
Location: Harstad
Posts: 2,682
|
![]()
Etter en rask gjennomgang ser jeg at DAT har unnlatt å presentere passasjertall på rutene fra Florø. Kan nok være en medvirkende årsak til at ting har tatt litt tid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
TurbopropFlyer
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen
Posts: 545
|
![]()
Ser at alle flyplassene i S&F + Hovden er blir egne ruteområder. Spennende å se hvordan dette påvirker rutetider for neste periode.
__________________
[url=http://www.ringlogistics.no/]Ring Logistics[/url] |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,911
|
![]()
Da blir det vel slutt med DAT på Florø da de ikke har passende fly til å betjene de andre flyplassene i fylket med kortere bane.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Venter økt konkurranse på regionale ruter | FlightDeck | Flyforum | 41 | 25-10-2011 23:39 |
Hva skjer'a? | RIBRO | Flyforum | 1 | 19-09-2008 11:01 |
Hva skjer nå? Har vi sett dette før? Hva nå? | Utflyttet | TripReports | 120 | 18-07-2008 13:42 |
Flere direkteruter fra de regionale hubs - hva med CPH? | CK | Flyforum | 3 | 09-11-2004 09:31 |