Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 17-02-2005, 14:45   #1
Herlov
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,391
Default Bravo, Norwegian!

Jeg skulle for et par dager siden bestille en billett til Værnes .. Jeg skulle ta tog èn vei og fly en annen. Jeg var dessverre så sløv at jeg presterte å bestille fly i feil retning .. Jeg ringte Norwegian med en gang og fortalte hva som hadde skjedd og saksbehandleren var veldig hyggelig og spurte om dato og klokkeslett slik at han kunne slette den for meg uten kostnad, slik at jeg kunne bestille på nytt. Nydelig service! Her ser man jo virkelig forskjell på Norwegian og visse andre LCC-selskaper, f. eks. Ryanair.

Neste gang velger jeg Norwegian uten å sjekke SAS Braathens priser engang ..
Herlov is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2005, 14:51   #2
Isbamse
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
Default Re: Bravo, Norwegian!

Opplevde noe lignende hos BUSK sist sommer. Presterte å bestille riktig flight, men feil dag. De slettet det uten problemer. Skyldes at selv om man har bestilt ikkerefunderbar billett kan den slettes så lenge pengene ikke er trukket at kredittkortet, og det skjedde visst ikke før etter noen timer.
Isbamse is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2005, 14:58   #3
TigerBlack
ScanFlyer ettellerannet..
 
TigerBlack's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hvam
Posts: 2,184
Default Re: Bravo, Norwegian!

Dette er en sak jeg ser nesten daglig.

Er det nylig at kunden har oppdaget at han har gjort en feil, å da innenfor en uke etter bestilling, så booker jeg om uten mer om og men er det en bestilling som er gjort for flere uker siden så er det sorry mac..

Vi har fått beskjed om at "det skader ikke å bruke hodet". Og det er en standard de aller fleste følger her som jeg vet om iallefall
__________________
Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly and for the same reason
TigerBlack is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2005, 14:59   #4
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
Default Re: Bravo, Norwegian!

feil kan skje - tror nok alle de seriøse skandinaviske selskapene fikser sånne ting når det er tydelig at man har vært ute og vært i tåka. Selv opplevde jeg motsatt holdning da jeg klarte å bestille kinobillett til feil dag - det var 150 kroner ut av vinduet...
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2005, 15:23   #5
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
Default Re: Bravo, Norwegian!

Flott av Norwegian, har tidligere blitt hjulpet tilsvarende av Wideroe (flere ganger)

/Geir
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2005, 16:13   #6
DY
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
Default Re: Bravo, Norwegian!

Quote:
Originally posted by CK
feil kan skje - tror nok alle de seriøse skandinaviske selskapene fikser sånne ting når det er tydelig at man har vært ute og vært i tåka. Selv opplevde jeg motsatt holdning da jeg klarte å bestille kinobillett til feil dag - det var 150 kroner ut av vinduet...
Bra sammenlikning CK. Har også opplevde det samme mtp kino og feil dag, og da var svaret tydelig "Nei". Det virket ikke som de hadde noen mulighet for å kunne endre dette uten at Kongen gikk god for meg. Følte meg egentlig ganske liten og mistrodd. Men må innrømme at jeg har gått på kino etterpå, men ekstra nøye før jeg trykker "Bekreft"
DY is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2005, 16:55   #7
LCH
ScanFlyer Crusty
 
LCH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
Default Re: Bravo, Norwegian!

Widerøe har vel samme praksis som DY og BUSK, de utsteder ikke billettene for det er gått 24 timer eller noe sånt, slik at du har en slags angrefrist.
__________________
Upcoming: TRD-OSL
LCH is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2005, 02:11   #8
LCH78
www.lch78.net
 
LCH78's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Vadsø
Posts: 3,844
Default Re: Bravo, Norwegian!

Quote:
Originally posted by LCH
Widerøe har vel samme praksis som DY og BUSK, de utsteder ikke billettene for det er gått 24 timer eller noe sånt, slik at du har en slags angrefrist.
Hvis du da ikke skal reise samme dag som bestillingen er gjort da
__________________
=====================
Mine Bilder på Airpics.com
Mine Bilder på Jetphotos.net
Mine Bilder på Airliners.net
=====================
Upcoming:
LCH78 is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2005, 06:43   #9
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,382
Default Re: Bravo, Norwegian!

BRA Norwegian!!! Det er dette som gjør Norwegian til noe bedre enn andre LCC-selskap!!! Selv har SAS Braathens akkurat flyttet på Lisboa turen vår - endret billetter som ikke kan endres. Så de norske/skandinaviske selskapene gjør mye bra/positivt for sine passasjerer...
EB is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2005, 07:21   #10
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
Default Re: Bravo, Norwegian!

og - du trenger ikke engang ha kjøpt BILLETT på Norwegian for å reise med dem, ikke rart yielden er lav...http://pub.tv2.no/nettavisen/innenri...icle347883.ece
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2005, 08:21   #11
SK384
ScanFlyer Dusty
 
SK384's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kongsberg
Posts: 4,030
Default Re: Bravo, Norwegian!

Både BUSK og WF har vel i sitt serviceløfte at en kan angre på et billettkjøp innen 24 timer uansett billettype.
__________________
Upcoming flights: OSL-ARN-ALC (jun 25), ALC-CPH-OSL (jun 25)
SK384 is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2005, 13:29   #12
Speedbird
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Location: ENBR / BGO
Posts: 2,430
Default Re: Bravo, Norwegian!

Jeg har vel etter hvert 30 - 40 flighter med Norwegian,
og har gjort noen bomerter etter hvert,
men jeg har alltid fått god service hos Norwegian.
Men da jeg bestile hjemreise bilett 3 dager feil hos SK
her for to måneders tid siden var det blankt nei..
..så dermed ble juleferien en del kortere enn planlagt.
(OK at det var i juletiden, men ingen av flightene var full alikevel,
så jeg tror ikke det burde blitt noen problemer anyway...)

I går hadde jeg også en kjekk episode hos Norwegian,
jeg hadde fått elektronisk bilett på epost,
dataen min kollapset og jeg fikk ikke lurt ut referansenumrene mine,
en kjapp epost til Norwegian ordnet alt, og jeg trengte kun å vise leg.
på flyplassen så var alt i orden - ble virkelig bilettløst.

Liker Norwegian godt - og spesielt siden jeg kunne reise til Bergen via Oslo,
BILLIGERE enn hvis jeg hadde flydd SK direkte! Mer for mindre - go Norwegian!
Speedbird is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2005, 14:52   #13
plane-spotter
ScanFlyer Blue
 
plane-spotter's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 430
Default Re: Bravo, Norwegian!

Quote:
Originally posted by CK
feil kan skje - tror nok alle de seriøse skandinaviske selskapene fikser sånne ting når det er tydelig at man har vært ute og vært i tåka. Selv opplevde jeg motsatt holdning da jeg klarte å bestille kinobillett til feil dag - det var 150 kroner ut av vinduet...
når er det man bestiller en kinobillett da , jeg er vant til at hvis man bestiller så henter man den en time før og hvis ikke så betaler man ikke
plane-spotter is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2005, 15:08   #14
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
Default Re: Bravo, Norwegian!

på www.filmweb.no kan du KJØPE kinobillett og betale med kredittkort, så slipper du å hente billetten lenge før (min rekord er vel to minutter før filme starter)
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2005, 15:31   #15
Concorde
BA Concorde Sep 1998
 
Concorde's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
Default Re: Bravo, Norwegian!

Quote:
Originally posted by CK
på www.filmweb.no kan du KJØPE kinobillett og betale med kredittkort, så slipper du å hente billetten lenge før (min rekord er vel to minutter før filme starter)
Har akkurat bestillt til Der Untergang idag og det funker som bare det, men det er verre om du vil endre bestillingen!
Concorde is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2005, 14:08   #16
Farmer
ScanFlyer Crusty
 
Farmer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
Default Re: Bravo, Norwegian!

Quote:
Originally posted by LCH
Widerøe har vel samme praksis som DY og BUSK, de utsteder ikke billettene for det er gått 24 timer eller noe sånt, slik at du har en slags angrefrist.
På wideroe.no har vi alltid 24 timers angrefrist.
Men i realiteten har vi på de fleste billetter hele 72 timer angrefrist da de fleste som regel blir utstedt og vi belaster kredittkortet 3 dager etter bestilling. Er det normalprisbilletter blir de belastet samme dag som kunden skal reise.
Det finnes noen unntak hvor billett skal utstedes samme dag som den bestilles, og er man rask å ombestemme seg trår 24 timers angrefrist regelen inn .....
__________________
Upcoming flights:

En liten flyoversikt siden 29/7-2006..
Simplicity is the ultimate sophistication, Leonardo Da Vinci

Farmer is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Bravo Tours med Norwegian fra Billund Bll spotter Flyforum 7 20-12-2018 12:55
Bravo på OSL SK931 Flyforum 13 16-10-2006 11:32
Bravo Airlines på Norrköping Kungsängen Flyforum 4 25-06-2006 16:40
Bravo Air Congo..... G-COLE Flyforum 14 21-06-2006 13:05
Bravo WIAS Savipix Flyforum 2 12-01-2006 13:35


All times are GMT +2. The time now is 16:52.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.