![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det burde jo ikke være tvil om at færre flyplasser som må subsidieres, dess billigere...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Tydelig at det er en økonom som snakker i den artikkelen i alle fall...
Noen som vet hvor UAB DOT har søkt anbudsrute? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg synes ikke vi skal glemme BA, Sunair of Scandinavia som anbudsaktør i Norge!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har Sunair lagt inn anbud på noen av rutene?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Er ikke Oslo - Stord en anbudsrute??
http://www.sunair.dk/cms.cfm?nPageNo...SupplierID=412 EDIT: Eller er ruten betalt/garantert av noe lokalt næringsliv? Last edited by JoeW; 05-01-2009 at 00:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Den ruten er vel garantert av lokalt næringsliv. De har vel opprettet ett eget firma som heter Stordfly som garanterer for ett vist belegg. Så vidt jeg har forstått
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Muulig når ejg tenker meg om. Men jeg vil vel anta Sunair er interessert i anbudsruter dersom de passer Dornierne og de tror de kan konkurrere på pris. Jeg aner ikke hva slags kostnadsbilde sunair oppererer med. De har vel obviously ikke søkt noen ruter nå, men er det noen som vet om Dornieren kan være aktuell og benytte på noen ruter? Det er vel i såfall det det antagelig går på?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Blir spennende å se hvem som vinner hva - eller tar WF alt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hvis man legger ned alle flyplasser som har "underskudd" i Norge, hvor mange flyplasser vil man da ha igjen, og vil de gjenværende da kunne vise til individuelle overskudd, tro? Det interessante i subsidiediskusjonen er vel om Avinor som lufthavnoperatør på det statseide lufthavnnettet driver med overskudd eller underskudd, og overskuddet har vel vært betydelig i mange år. I tillegg til landingsavgiftene har Avinor bl a inntekter fra bygningsmasse, underveisavgifter, butikkdrift m.m. på store og små flyplasser.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Poenget mitt var kun at overskriften - "billigere med færre flyplasser" sier seg selv, og er opplest og vedtatt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]() Quote:
Men tiden er vel overmoden for å se på om man kan spare noe på å få litt færre men bedre flyplasser. Selv Nord-Norge har fått bedre veier de siste årene. Den diskusjonen er det på tide å ta. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Flyplasser med museum | Discus | Flyhistorisk forum | 9 | 30-07-2015 17:16 |
TG med färre avgångar till ARN och CPH | jikswoboB | Flyforum | 7 | 26-01-2012 10:03 |
CRJ 900 - individer med færre seter ? | 737-405 | Reiseforum | 1 | 06-07-2010 19:09 |
SAS vil erstatte nordmenn med billigere svensker | sirpjalle | Flyforum | 4 | 12-08-2009 10:32 |
20 prosent færre med fly til Kanariøyene | TG923 | Flyforum | 0 | 13-04-2009 14:32 |