![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Bytte ut MyTravel med THomas Cook kanskje?
![]() YVR - Gatwick Air Transat codeshare med Thomas Cook. Står Thomas Cook Scandinavia på flyet, så dette blir vel greit. Ser Thomas Cook har avgang til Manchester også med en A330-200. Ny flytype og ny erfaring. Ikke flydd long-haul charter før. Betalte 300 CAD for YVR-London Gatwick. Ikke så aller verst pris, litt under 2000 kr. Betalte 70 ekstra dollar for sete 9A. Er nå på flyplassen, og YVR spanderer gratis WLAN og strøm til passasjerer. Luksus!!! Sånn burde det vært på alle flyplasser, er vel ikke store utgifter for flyplasser. Sjekket inn 22 kg, selv om grensen er 20 KG. Det gikk veldig bra. Sekken min var på over 5 kg, og selv det gikk bra. Så alt ser bra ut sålangt. Flyet er OY-VKF, så føler meg litt hjemme allerede. Lander på Gatwick klokka 0950 imorra tidlig, så da blir det å komme seg over til T5 på LHR. Kunne tatt Norwegian, men foretrekker BA. Allerede sjekket inn på 12A... Fortsettelse følger når jeg kommer hjem...
![]() |
#2 | |
Browncoat
|
![]()
Husk masse bilder
![]() Quote:
![]()
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam Last edited by BSSW; 14-06-2009 at 01:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Litt spent på fortsettelsen...
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Gleder meg også til forsettelsen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Aj aj, gutten fikk skandinavisk maskin ja - det var jo virkelig
råflaks også da. Langt bedre benplass der, enn i de engelske Thomas Cook-maskinene - ser fram til videre berettelse!
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Ser at Thomas Cook nå har fått 33" på alle sine langdistansemaskiner, det er jo ganske bra?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Mine foreldre fløy med nettopp OY-VKF POP-BGO i vinter, og de var storfornøyd med plassen ombord. Greit nok at de vel har 3-3-3 i bredden, men den ekstra beinplassen oppveier for veldig mye.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Gjelder ikke piece konseptet på charter/halv-charter over Atlanteren? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Hvordan gikk dette da?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
I second that...Hedmarkingen har da forlengst kommet i hus.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Heihei!
Ganske lite som skjedde, men kan da skrive noe. Dette er en codeshare med Air Transat, så booket billetten på deres hjemmesider. Dette med baggasje var litt rart, men ifølge hjemmesidene var grensen 20 kg, og deretter overvekt. Men siden det gikk greit, så tenker jeg ikke så mye mer over det. Dessverre ingen bilder, grunnet at jeg måtte plassere sekken langt bak i flyet. Flyet var 95%, og vi pushet på tid. Jeg hadde sete 9F, altså sete som er rett innenfor døra. Setet at med var ledig, så heldig med den. Klassen foran så rimelig full ut. Det var britisk kabinpersonale, og en ung snittalder. Kom en i prat med flyvertinnen som satt på andre siden av meg, som fortalte at de hadde bedre lønn en f.eks BA/Virgin Cabin Crew. De ansatte perioder selv i disse tider, så Thomas Cook går vel bra for øyeblikket. Setene var okey, men begynte å bli slitne. Var noe in-flight entertainment også, men dette systemet beynner å dra på årene. Men jeg hadde skjerm jeg dro opp fra under stolen, mens andre hadde det i setet. Var noen nyere filmer å velge mellom, men var ikke mulig å stoppe og velge filmer. Var litt som SK sitt system som går kontinuerlig. Vi tok av rwy 08L, ut mot Vancouver Island, før vi svingte nord-øster, men rute over Whistler, og nord for Hudson Bay, sør for Island, og over Nord-Irland, så sør for Birmingham, før vi landet på 26L på Gatwick. Etter 1 time ombord, severte de middag. Muligens det mest stusselige jeg har sett, og jeg ble ikke halvmett engang. Gratis te/kaffe/juice, men godsakene må man betale for. Flytiden var forresten satt til 9t 45 minutter, noe som ikke er så verst. Toalettene er nede i denne maskinen, så derfor er ganske god plass oppe i selve flyet. Crewet har ingen del, men de pleier å bruke den siste raden ombord. Men når den fylles opp også, så har de ikke mye plass til å slappe av. Var noen seter nede ved toalettene, men er vel ikke veldig behaglig for crewet å sitte der, med den lukten. Ellers skjedde det ikke så mye, men hadde noen samtaler med cabin crewet. Frokost var også av den stusslige typen, og det var ikke mye mat i det. Men fikk da litt te, som gjorde susen. Jeg var forresten først ut av flyet, så ingen passkontrollkø på meg. Landing på Gatwick på tiden, og måtte vente lenge på baggasjen. Muligens 1 time, og på Gatwick var det nesten kaos. De driver å pusser opp i baggasjehallen. Så tok jeg national express fra LGW til LHR, som tok 1 time. Så satt jeg å spottet utenfor T5, med masse spennende trafikk. Så fløy jeg en smekkfull BA768 hjem, men var så trøtt at jeg knapt fikk pratet med den søte jenten ved siden av meg ![]() Skal legge inn en mer spennende tripreport om noen dager, selv om det er en flight mellom Vancouver - Victoria. Så skal jeg legge inn noen bilder fra Vancouver. Stay tuned!
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Har de ikke crew-rest area på langdistansemaskinene?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Nei, Thomas Cook har ikke rest-fasiliteter eller hvilekabiner på sine A330 (-200 og -300).
Dette gjør at det selvfølgelig blir trangt om saligheten for kabinbesetningen. De har noen såkalte "high-comforts-seats", that's it. Store galley's foran og bak. På F/D er det aldri 3P, selv på de lengste turene. 405 / 398 pax på -300 og 323 pax på -200. A330-200 er blitt raus med plassen, etter ny konfigurasjon. Lavatories nede i kjeller. Tally-Ho |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Lovet å komme med noen bilder fra PPL-flygingen også. Dette er min første tur med andre tur med DA40, og utsjekk på G1000. I tillegg fikk jeg lappen dagen før, så egentlig min første tur. Men måtte ha med instruktør, siden det var checkout-ride. Mange her i landet er skeptiske til Diamond, siden de forbinder det med Thielert, og mye motorproblemer. Dette flyet er en DA40 CS, så ombord er det en Lycoming-motor. Møter mange skeptiske tanker angående DA20. Men glassfiber og en Rotax 80 hp, gjorde susen for meg. Men det er litt morsommere å fly en DA20-C1 Eclipse, med 125 hp. Den slår Cessna på det meste når det gjelder pris, utsikt, fuel, og komfort. Men er dog bare 2-seter og har sine problemer når det gjelder vekt. Men nå gjelder ikke det meg, siden jeg er en lettvekter
![]() Nok snakk, her er bildene: ![]() Preflight på Boundary Bay. En av de flyplassene med flest bevegelser i Canada, grunnet at det er så mange småfly. Det går mest i Cessna og Piper. Men når først har flydd Diamond, så finnes det ikke noe annet ![]() ![]() Først er favorittflyet mitt, en DA20-C1 (Lycoming-motor) og bak den en DA20 (Rotax) ![]() Dette er bedre enn steam-gauges!!! Selv om det ganske stor forskjell, så tar det litt tid før man blir vant med et slikt display. Scannen blir ikke perfekt, før man har flydd noen timer. ![]() Vi tok av rullebane 12 på Boundary Bay (Vancouver), og skulle fly til Victoria Int (Vancouver Island) Vi ble klartert for en Point Roberts departure, og kontakt først Vancouver, og deretter Victoria Terminal, som klarterte oss for 4500ft. Det er endel traffik inn over sjøen her, så vi fikk noen restriksjoner. Points Roberts som dere ser på spissen, er faktisk USA, men er omringet av Canada-land på den ene siden, og hav på rundt. På GPS-skjermen ser dere at vi ikke flydd direkte, men ble klartert via East Point. Vi er akkurat i US-airspace, men luftrommet her blir kontrollert av Canada. ![]() Masse øyer. Orcus-Island. Øyer som ligger mellom Victoria og Bellingham. ![]() Cruiser på 4500ft, med 140KTS. Luksus med autopilot også. ![]() MAP-display, med Engine-display på venstresiden. Kan fort bli litt bortgjemt. Den rette streken er DCT Boundary Bay- Victoria, så vi måtte tilpasse oss trafikken. ![]() Lar instruktøren jobbe for lønna, mens jeg tar over styringen når fotograferingen er fullført. ![]() Victoria Int. Du kan fort taxe deg litt bort på denne flyplassen. Vi er på left downwind rwy 09 ![]() ![]() Turning left base ![]() Short short final! ![]() Mat må man ha! Det ble en cola ![]() ![]() Her er det plass til gjester ombord! ![]() Forbereder avgang tilbake til Boundary! http://s592.photobucket.com/albums/t...t=IMG_0777.jpg Cleared takeoff rwy 09 ![]() Litt flaps må jeg ha! ![]()
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Fin samling
![]() Wingview... ![]() Her joiner vi right downwind rwy 12. ATC'en var nysgjerig på hvor fort vi egentlig kunne cruise. Vi kom vel litt fort inn ![]() Right base rwy 12 ![]() Turning final. DA40 er litt tricky i starten, for meg som har flydd mest DA20. Må være veldig forsiktig med halen, siden det er fort gjort å få tail-strike ![]() Instruktøren forbereder seg på en smooth-touchdown ![]() Hyggelig med tilskuere også. ![]() Selvsagt en silkemyk touchdown ![]() Noen flere bilder jeg tok: ![]() Småflyhavna. Masse muligheter til å ta bilder, og se på fly lande. Spotting i sentrum. Til høyre ligger Stanley Park. Bak meg ligger det nye kongressenteret. ![]() Kongressenteret som ble noen milliadrer dyrere. De berømte seilene i bakgrunnen. ![]() Utsikt ut mot North Shore ![]() Koster litt å holde den her i lufta ![]() Samme eier har denne: ![]() ![]() God lyd! ![]() Beklager kvaliteten, men det måtte jo regne når denne kom. Fikk over 80 flytimer fra 2-april til 31-mai, så været i Vancouver skal jeg ikke klage over. VFR vær tilnærmet alle dagene jeg var der... ![]() The end!
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Herlig....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Supert med en oppdatering av oppholdet også - takk
![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
YVR-LAX-SYD-MEL-LAX-YVR Oktober 2011 | petter380 | TripReports | 10 | 06-03-2012 13:27 |
TOS - OSL-LHR-YVR- (SEA) YVR-LHR-OSL | ENSO | TripReports | 20 | 27-03-2010 21:21 |
OSL-CPH-SEA-YVR 02APR | GFL | TripReports | 17 | 17-05-2009 08:25 |
AC/BA LAS-YVR-LHR-OSL | Hickok | TripReports | 17 | 06-05-2009 20:25 |
Frakt av ski OSL-YVR og transport SEA-YVR | Someone | Reiseforum | 4 | 24-02-2009 19:24 |