Flyprat

Go Back   Flyprat > Bilder & foto
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 16-12-2008, 23:15   #1
LN-RRE
Data warehouse consultant

Default En liten 737NG film

Heisann!

Jeg legger ut en liten link til en film fra Kenneth Lies simulator i Drammen. Kommer til å bli en kjempeknall 737 NG sim når alt kommer på plass. Simmen er allerede fullt flygbar som dere ser.

Hadde vært artig med noen kommentarer til flygingen da!

Jeg i venstre sete (i dette legs PF) og Kim Ruben Fjellstad i høyre (PNF) og Kenneth Lie selv på klapp (film)

http://www.youtube.com/watch?v=a7ILRyU9jlI
LN-RRE is offline   Reply With Quote
Old 17-12-2008, 17:38   #2
Even92LN
ScanFlyer Gold

Even92LN's Avatar

Default Re: En liten 737NG film

En sånn skulle jeg gjerne ha prøvd en gang! Virker som om det er flere og flere som begynner å bygge for tiden, og det er jammen bra! Trenger noen slike simmer i norge!

***** Flott bygg og flott film!

Edit: Prøvd den på vatsim enda?
Even92LN is offline   Reply With Quote
Old 17-12-2008, 19:11   #3
gilberg
Rocketeer

Rått Artig at folk gjør slike ting, og tar hobbyen seriøst. Skulle gjerne tenkt meg en slik en selv. Hvor har dere skaffet uniformene? Ta dere gjerne en tur til Værnes på Vatsim!
Old 17-12-2008, 20:05   #4
BSSW
Browncoat

BSSW's Avatar

Det finnes jo en simulator på Sola også. På flymuseet der. Men vet ikke om den er operativ enda, selv om den skulle være klar i august eller slutten av august.

Men den er bygd på en tidligere simulator fra BU som var for B732 og F-28 (husker jeg ikke feil), og er ikke helt lik en NG
Old 18-12-2008, 13:13   #5
LN-RRE
Data warehouse consultant

Hei igjen og takk for koselige tilbakemeldinger.

Kenneth har gjort et "lite" stykke arbeid her. Det ligger nok mange hundrede timer arbeid bak. Når throttleq. kommer i midten samt overhead blir det nok helt slutt på å måtte cykle mellom views i simmen slik dere så her rett etter filmen var startet. Tipper han er der i løpet av våren en gang : )

Når det gjelder lydene så er de faktisk selvlaget og vellaget. Dette er faktisk en tidlig versjon av den lydpakken som aldri ble utgitt på fs.no. Lydene er tatt opp i en 737 NG hos SAS og gjenspeiler nok flyet ganske bra. Ingen av de lydene jeg har prøvd til fs likner egentlig på en NG og dette irriterte jeg meg litt over og lagde like godt lyder selv, som jeg mener likner. Motorlydene har den karakteristiske "pipelyden" som man ikke finner i noen pakker samt en slags klagete lyd når man nermer seg 92-93% N1. (Minner om en elektrisk lyd).

Jeg legger ut en film fra da jeg fløy ENTC-ENAT med SAS så kan dere høre hva jeg baserer lydene på.

http://www.youtube.com/watch?v=uhhA_tfdXKM
LN-RRE is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules