![]() |
|
![]() |
#1 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,399
|
![]()
Yikes! Sparken er ikke godt nok for slikt!!
The tug drove within the safety-clearance zone - against regulations - and during the effort to push the loader away, the tug's cab contacted the fuselage. In a probable-cause statement on the event, the National Transportation Safety Board says: "The senior ground agent then advised, 'Don't say anything' to one of the other ground agents who was working the flight with him." http://www.flightglobal.com/articles...ug-strike.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Wow! Bare at slikt forekommer er jo rimerlig skremmende!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,593
|
![]()
Så kan man jo spørre seg hvorfor de ønsket å dekke dette til? Frykt for straff? Frykt for mobbing? Økonomiske sanksjoner?
Mangel på opplæring? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,563
|
![]() Quote:
I et land hvor du blir saksøkt for 10mill. USD for å spytte på gata er det ikke rart man driver med "cover up". Likevel helt forbannet uakseptabelt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,399
|
![]()
Trolig en kombinasjon av frykt for straff og mangel paa opplaering. Opplaeringen skal dekke slike eventualiteter og de ansatte skal vaere instruert om at rapportering er den loesningen som gir minst konsekvenser hvis uhellet er ute. Hadde de rapportert saken med en gang, kunne de ha sluppet unna med en skrape. Men ved IKKE aa rapportere, er det kort prosess ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Nov 2004
Posts: 1,593
|
![]()
Which goes to show at en no-blame kultur er det eneste som fremmer flysikkerheten. Å straffe vedkommende vil ikke gjøre en ting - annet enn å sørge for at neste hendelse blir dekket over - bare enda litt bedre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,399
|
![]()
Det viser også at det ikke er så lett å dekke over noe slikt ... som også en velpublisert hendelse i SEA for noen år siden viste ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
LN-TUG not so Lucky | krølle | Bilder & foto | 1 | 27-09-2013 12:00 |
Little-known airline fees that tug at your wallet | LN-MOW | Flyforum | 0 | 08-10-2009 18:56 |
ENGM RAMP | LN-FHU | Flyforum | 10 | 03-03-2007 17:54 |
Ramp access | Blubird | Flyforum | 7 | 21-02-2006 10:32 |
Ramp-incident på GOT | Blubird | Flyforum | 7 | 10-10-2005 18:23 |