![]() |
|
![]() |
#1 |
Banned
|
![]()
Hei
Jeg har tenkt og kjøpe meg et nytt digitale speilreflekskamera og da så jeg tv2 hjelper deg i går og de testet da digitale speilreflekskameraer og Nikon D60 KIT ble nummerr 2 og det hørtes bra ut men for dere som kan dette er det et godt kamera ? jeg vil ikke betale alt for mye og jeg må vel si at jeg er amatør fotograf og det er mitt første digitale speilreflekskamera. Hovedområdet jeg skal ta bilder av er jo fly så er dette et godt kamera til 3 795,- på lefdal med denne linsen 18-55mm f/3.5-5.6GII AF-S DX Zoom-Nikkor se mer her http://www.lefdal.com/is-bin/INTERSH...YAAAEOeaE03xii oddi Last edited by oddi; 05-12-2008 at 15:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ute på tur
|
![]()
Flyttet tråd til rett sted, antakelig flere som ser det her.
-A |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer ettellerannet..
|
![]()
Kameraet er helt ok. Men objektivet er ikke noe veldig. Iallefall ikke til å spotte med.
Du får hva du betaler for. enkelt og greit ![]()
![]() |
#4 |
Flying Norwegian(s)
|
![]()
Hvis du er lur, så legger du til noen tusen (Ikke hos Lefdal), men i en fotoforretning og kjøper deg en Nikon 70-300. Den koster ca. 4.000,- Du vil ha mye mere glede av den.
Jeg skal selv kjøpe en slik til våren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
På japanphoto.no kan du kjøpe samme pakken til kr 3390,-.
Har selv tenkte å bestille dette nå. Har også tenkt å kjøpe Tekon 70-300 linse for Nikon til kr 995 hos samme leverandør. Den skulle visst holde mer enn nok til sånne som meg som ikke er proff på foto. BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
The Heraklion Spotter :)
|
![]()
Sjekk denne http://www.elprice.no/kamera/digital...002&shopby=2;4 til 3495 på Elprice.no . Da for du to objektiver et 18-55mm til vanlig foto (inne folk portretter etc.) og et 55-200mm som egner seg til fly fotografering (så du får zoomet inn).
Jeg kjøpte det som mitt første speilrefleks og er stor fornøyd, så kan du bytte deg opp senere. Enkelt og lettfattelig å komme i gang med, objektivene til dette D40 vil også kunne brukes hvis du bytter deg opp til annen Nikon senere. Med bare en 18-55mm zoom vil du ikke få zoomet flyene nok inn. Og det er faktisk under prisnivået du antydet. Lykke til.
Mine bilder på :Airliners.net, Dahlaviation.com, Airpics.net, Planespotters.net ![]() ![]() Last edited by TKDahl; 05-12-2008 at 23:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Osapanga chipongwe
|
![]() Quote:
Definisjonen på plane spotter er gitt av Wikipedia som dette. En annen definsjon finnes hos den residente plane spotter. Det er og blir forskjell på å se på fly og fotografere dem. Spottere ser på fly, fotografer fotograferer dem ![]() ![]() Med språklig hilsen, Sylfest språkråd
![]() |
![]() |
#8 | |
FinalCall.travel/no
|
![]() Quote:
Tror fortsatt at beste løsning er Japanphoto og D60 med 18-55 linse til 3390,- BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ville nok heller gått for denne:
http://www.japanphoto.no/product/dig...0d-m-18-55-is/
![]() |
#10 | |
FinalCall.travel/no
|
![]() Quote:
BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Har ikke noe godt argument for at Canon sitt er bedre, fordi jeg ikke har erfaring god nok med Nikon! Jeg har god erfaring med Canon, og er meget fornøyd med det! Både Nikon D60 og EOS 1000D er innstegsmodeller og er nok ganske likeverdige! 1000D er vel ett nyere produkt, og har mange gode løsninger hentet fra de dyrere modellene. Canon har et relativt større Objektivprogram og jeg har fått inntrykk av at objektivene til Nikon veier noe mer, og dermed mere kg å drasse på!
Har du Nikonutstyr fra før, bør du selvsagt velge det for gjenbruk, men som et førstegangskjøp ville jeg nok valgt Canon. Det eneste stedet jeg kan se Nikon leder pr idag, er på støy ved høy ISO, men det gjør seg nok ikke gjeldende i de billigere modellene. Så er det noen som påstår at Nikon har bedre ergonomi, noe jeg er helt uenig i- men noen liker mora andre datra- så det blir vel smak og behag. Mitt råd er Canon! Dag
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Jeg har valgt Olympus som mitt speilreflekssystem, men har ikke brukt det til å fotografere fly. Uten å starte noen større religionskrig, så overrasker det meg at dette ikke er mer brukt system for flyfotografering, av to grunner:
- Olympus har satset på bildestabilisator i kamerahuset på de fleste modellene sine. Jeg ville trodd at slik hjelp til panonering var en fordel for fotografering av fly. - FourThirds-systemet gjør det enklere å lage kompakt telelinser. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg var ihuga Olympus-mann før Digitalalderen- Har bl.a. en OM-4 stående og samle støv! Olympus har dog falt litt igjennom på det digitale- og da var det ikke vanskelig å gå over til Canon! Men for all del- det er ikke ytstyret som er viktigst- det er personen som holder i kamera som også må være kapabel
![]()
![]() |
#14 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Som nevnt har Japanphoto tilbud på Nikon D60 på nettet nå til kr 3390,-.
Ringte i dag min lokale Japanphoto butikk og spurte om de hadde samme pris der. Det hadde de ikke. Der kostet samme pakke 3999,-. Sa da at jeg planla å kjøpe dette sammen med en 70-300 linse, minnebrikke og bag og lurte på om han kunne gi meg samme pris. Det kunne han ikke. Spurte om hvor lavt han kunne gå, og da var svaret at han ikke kunne gi noe rabatt i det hele tatt. Sa da at han dermed hadde gjort valget mitt enkelt og det var å bestille dette over nettet. Så da tapte han det salget. Det spørsmålet jeg stiller meg er at Japanphoto lager ris til egen bak og driver dårlig kundeservice ved å ha ulike priser på nettet og i butikk. Når det gjelder slike varer, er vel vi kunder så pass prisbevisste at vi sjekker hvor vi kan få det billigst. Vet at Elkjøp har samme prinsipp. Hva kan være grunnen? Regner de med at kunden kommer til å kjøpe allikevel selv om prisen er høyere? Det burde vel vært et krav om at slike kjeder burde oppgi prisen i butikk i tillegg til prisen om man kjøper på nettet? BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flyklapper
|
![]()
Mitt forrige kamera var en Olympus, en 2 mpx greie .. Kjøpte det i sin tid pga 10x-zoomen, som var sjelden vare på den tiden.
Hadde enormt mye glede av det kameraet og omtrent alle Seattle-bildene mine er tatt med det. Men nå er vi vel gaatt litt av sporet her ... For en 'casual user' vil jeg kanskje vurdere ett av de 'heldigitale' .. så slipper man å bry seg om skifte av linse osv. jeg har nå et Panasonic Lumix med opp til 21x Leica-linse som jeg er veldig fornøyd med. http://panasonic.net/avc/lumix/compact/fz50/index.html Last edited by LN-MOW; 06-12-2008 at 19:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Flyklapper
|
![]()
Ja, du kan ta bilder i RAW med FZ50.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
![]() -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Restesalg av fly og div travel kit | Hpkris | Samlerhjørnet | 0 | 24-03-2015 00:19 |
Ytelsesforbedring av Canon's kit-objektiver | viking1965 | Bilder & foto | 9 | 05-12-2012 17:40 |
Stage 4 hush kit for MD80. | Speedbird | Flyteknisk forum | 3 | 20-12-2008 12:56 |
Komfort kit | Chainly | Samlerhjørnet | 5 | 30-10-2007 16:55 |
SAS Douglas DC-9-40 Model Kit ENTEX 1/100 | LN-REF | Samlerhjørnet | 0 | 12-12-2005 10:04 |