![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Overvektige som er for store til å sitte på kun ett flysete skal få to seter til prisen av ett, har kanadisk høyesteretten bestemt...
http://www.dinside.no/reise/transpor...rt795380.html# |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Hvem avgjør om vedkommende er tykk nok til å kvalifisere til to seter?
![]() |
#3 |
FlyKirurg
|
![]()
Southwest har som regel at en person må kjøpe to seter hvis han ikke får armlenet helt ned uten problemer.
Kan denne regelen lages på samme prinsipp?
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Tullete avgjørelse
![]() Men det bør jo da bety at lange mennesker har krav på ekstra benplass ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Når får langbeinte passasjerer flytte til biz gratis hvis det er for trangt i eco?
![]()
![]() |
#7 |
FlyKirurg
|
![]()
Åja, det sto faktisk nevnt i artikkelen og.(Som jeg ikke leste)
Da har de forandret på dette siden jeg så på Airline-US sist. Der måtte personen kjøpe setet ved siden av hvis han ikke fikk ned armlenet.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Har Soutwest (ligesom de fleste andre US carriers) ikke en politik om at hvis der er ledige sæder på flyet, så skal man ikke betale for at få frit sæde ved siden af. Man skal vist reservere et ekstra sæde, hvis man har behov for det, men skal kun betale hvis flyet er fyldt og flyselskabet dermed mister indtægten på ikke at sælge sædet til andre.
Det synes jeg er en fair løsning ihvertfald. Synes ikke at det skal være flyselskabets problem, at nogle mennesker er så store at de ikke kan sidde i sædet. Præcis som andre skriver, så skulle langbenede mennesker også have krav på mere benplads. Folk må selv tage ansvar for deres liv og hvis de ikke kan være i det sæde, som flyselskabet tilbyder til den pågældende pris, så må de enten betale for et mere eller lade være med at flyve.
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Naar det er feite slasker ombord som trenger 2 seter, ordner flyvertinnene opp. For en velsignet jobb! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Reservere sete kan også bety booke plass ...
![]() Og har du 149 seter og 149 pax inkl en 'feit slask' tror jeg neppe at vertinna kan rydde opp .. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
N/A
|
![]()
Kan man overføre dette til andre bransjer også? Hvis jeg ikke blir mett av Fjordland-middagen jeg kjøpte, så skal jeg ha en til gratis?
Nei, det tror jeg ikke lar seg gjøre... ![]() Her er en enkel regel de kan få gratis av meg: Too fat to fit, unfit to fly! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Paxen har jo blitt tyngre samtidig med at flysetene har blitt trangere, så kanskje ikke så rart at slike problemer oppstår..?
Man mener vel kanskje at flyselskapene har urimelig trange seter iforhold til gjennomsnitts-størrelsen på de som reiser. Er jo sikkert et relativt stort problem i nord-Amerika iallefall ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
På det der programmet Airline som gikk på norsk tv her for en tid tilbake mener jeg at man kunne kjøpe to seter dersom det var ledig eller så ble man ikke med.. Dessuten må det jo være et krav om å legge frem bevis for at man faktisk har en sykdom. Hvordan kan kanadisk høyesterett sette retningslinjer for hvordan andre lands selskaper skal praktisere?
What can I do you for? ------------- No pain - no gain Last edited by DonRuud; 24-11-2008 at 18:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Problemet oppstår først og fremst der flyet er fullt - at at denne personens bruk av to seter fører til at andre må stå over. Da er det kanksje logisk at den som tar to seter må stå over, evt betale ekstra for et sete. Ellers synes jeg det bør utvises "romslighet" (!) overfor disse, som for alle andre personer som har et eller annet handikap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Du skal ikke være så fryktelig mye "over vekta" før du er for stor til et vanlig økonomisete, de er trange nok som de er. Mitt bredeste punkt på kroppen er over skuldrene, og jeg har intrykk av å sitte "skulder-ved-skulder" med passasjerer i setet ved siten av. Og jeg ser ikke på meg selv som en spesielt stor person.
Ellers er det vel bare å være takknemlig for at jeg ikke er en av de virkerlig storvokste afro-amerikanerne, for det hadde fort blitt trangt...
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Gleder meg til å få godt med benplass neste gang... Det må være rettferdighet - selv om man vel faktisk kan gjøre litt selv for å redusere vekten - i allefall lettere enn det vi kan for å redusere lengden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ja, skal bli fint å møte opp i gaten og bli oppgradert fordi man er over 185...
![]()
![]() |
#18 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Å innføre en slik regel om at fete må betale for 2 seter kommer kun til å medføre at flyselskapene får nok en god grunn til å lage enda flere seter i bredden, og enda trangere seteavstand!
Husk at alt under 100 kg er femi! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
100,9 kg og macho - men passer fint i ett sete...men 191 cm sliter jeg på mange selskaper.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
N/A
|
![]()
Er jo 120 kg./1,86 m. selv, og har ennå tilgode å ikke få ræva mi på plass i et flysete, klappsete, eller for den sakens skyld diverse mikrofly....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Seter i MD-81/-82 | ThePlanespotter1 | Småprat | 6 | 29-08-2012 18:44 |
Seter på LN-TUF | SK384 | Småprat | 3 | 06-12-2011 19:06 |
Seter i LN-NOT | grindstein | Flyforum | 20 | 06-06-2010 14:13 |