![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg lurer på hva som skal til for å konvertere ett Part 66 AML B1 sertifikat til FAA A&P sertifikat.
Har forsøkt å google litt på dette, men blir ikke stort klokere. Mine spørsmål er da; 1: Hva skal til - teori/praksis etc? 2: Hvor lang tid tar det? 3: Ved hvilke skoler i USA - fortrinnsvis Florida, kan man gjøre dette? 4: Jobbmuligheter som A&P i USA i disse dager? Flott hvis noen kan hjelpe meg litt med dette! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har du prøvd tilsynet ? Det gjorde jeg.. Svaret jeg fikk var: "Tja.. er litt arbeid. men det går!"
Så er veldig usikker selv.. Tenkte å få B1/B2 til noe FAA varer for å jobbe i USA. Sikkert samme som du skal ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ja, de bruker vel et litt annet system enn B1 og B2 i USA. Tror det er det CAT1, 2 og 3 greiene. Men er vel kanskje en mulighet å sende en mail til Tilsynet i USA da, eller evt. et selskap der nede. Får sikkert noen tips av de hvis de lyser ut stillinger. Eller kan du jo spørre en av gutta på fremmedhandling da Speedbird
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Gutta på fremmedhandling har vel ikke FAA A&P selvom de handler f. eks. Continental?
Har pratet litt med de, men ikke fått noe konkret. Har ellers kikket litt rundt, kanskje begynt i feil enda, men ser det er noen anonnser ute og går: http://www.indeed.com/jobs?q=a%26p+m...+FL&radius=100 Denne har også en del interessant info: http://www.naa.edu/ Noen som vet om denne påstanden er korrekt: Average Salary: $49,670 (BLS, 2007)? Jeg ser også steg 1, 2, 3 nederst her: http://www.aircraft-mechanics.com/index.htm#01 Hvis jeg kan dokumentere 30mnd praksis fra Norge, kan jeg da gå videre med praktisk, muntlig og teoretisk eksamen og så få ut A&P? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
![]()
Hei,
kanskje du alt har fått nok tips, men du får nok svar på dette enten ved å sende en mail (evt fax!) til FAA HQ i Oklahoma City, evt. til et lokalt FAA Flight Standards District Office der hvor du kunne tenke deg å søke arbeid. Som regel vil du finne at ting går mer smidig på andre siden av dammen, og det er slett ikke umulig at du vil finne noen som er i stand til å svare deg på det du lurer på! Dog vil det drøye i det uendelige hva angår tid kanskje. Ellers kan man sjekke ut A&P-skoler som Wyotech og lignende, de har kanskje noen konverteringsprogram. Jeg vet om et par briter som jobber for Rolls Royce i California, de har utdannelse og jobberfaring fra England. Så det går såvisst. Arbeidstillatelse er nok muligens større hinder men så lenge det trengs folk så er det håp.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ja, hvordan er det med behov for A&P's i USA for tiden?
Leste på en side om at det var tre metoder å få arbeidstillatelse i USA på, hvorav en av dem gikk ut på at man fikk brev fra arbeidsgiver som bekreftet at han hadde forsøkt å søke på "vanlig" måte, men ingen amerikanske statsborgere stilte med samme papirer. Forsøke å finne ut en epostadresse til FAA HQ, men det fant jeg ikke..? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
![]()
Ser ut som de vil du skal bruke lokale kontorer for generelle spørsmål.
http://www.faa.gov/about/office_org/field_offices/fsdo/ Velg et sted på lista hvor det er litt internasjonal trafikk så har du nok lettere for å raskt svar angående A&P-papirer.. Dag i Tx kan nok svare på de andre spørsmålene best ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Konvertere FAA CPL+737rating til JAA | _erki_ | General Aviation og sjøfly | 1 | 23-01-2013 10:35 |
Sertifikater - Part 66 AML | LN-RCU | Flyteknisk forum | 8 | 05-01-2012 19:13 |
Konvertere BAA WorldPoints til BA Miles (m.fl.) | jcnorway | Reiseforum | 2 | 18-06-2011 11:58 |
Flesland BGO, 14. & 15. Juni 2009 (Part II) | Scanorama | Bilder & foto | 0 | 16-06-2009 22:56 |
A380 med EA-motorer EASA&FAA sertifisert | petru26 | Flyforum | 0 | 15-12-2007 16:23 |