![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Flygeledere frykter kaotiske tilstander i flytrafikken i desember fordi Avinor har oppfordret dem til å ta ut restferien før nyttår.
http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/5244998.html
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Lurer på om jeg ikke har hørt den om flykaos rundt jul p.g.a. Avinor før?
![]() En annen liten en jeg hørte her om dagen, var da toppledelsen i Avinor var på besøk på Røyken Kontrollsentral, hvorpå en i følget som likner på John Travolta (!) utbrøt: -"Jøss, hvordan får de gjort jobben sin, når det er SÅ mange TV-skjermer å se på her....?" ![]() ![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
I dag fikk jeg det glade budskap at jeg får fri i halve jula alikevel!
![]() Så jo egentlig frem til nok ei kjedelig jul i Indre Troms med beredskapstelefonen i lomma, men hey, ribbe og surkål hjemme på østlandet duger det også!!!! ![]()
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
"Jøss, hvordan får de gjort jobben sin, når det er SÅ mange TV-skjermer å se på her....?"
Vær snill og si han mente dataskjermer og ikke TV'er ![]() Men er det lov å spøre hvorfor de må ta ut ferie på den værst tenkelige tida og ikke i januar??? Og kunne ikke de ha funnet av dette LITT tidligere? Syns dette virker ganske useriøst! Hilsen, Laurenz |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Hva med ferie 10-125Januar... , What ? kona har ikke ferie , barna får ikke frie fra skulen, what the f... skal jeg på ferie alene etter ? Men at man kan planlegge det hele bedre igjennom året, det er en annen sak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Siden Avinor vet at vi hra 5 uker ferie som de fleste andre, så vil det være ulovlig bruk av overtid. Når det gjelder "man kunne gjort det tidligere". Ja, helt klart. Men siden Avinorledelsen mangeler de genene som lar dem innrømme feil, så har de stoppet slike forsøk, da det ville ført til restriksjoner på trafikken før i år. De har kjørt "la oss holde for øyne og øre virkelig hardt, og så lanskje problemet blir borte av seg selv" Det har det selvsagt ikke blitt!!!!! Time's up! ![]() ---------------------------------------------------------------------------------------------------- "Inntil man får en forsvarlig bemanning i forhold til de tjenester man kan levere, må Luftfartsverket signalisere at man faktisk ikke er i stand til å levere det kundene ber om" Torbjørn Henriksen, nårværende sjef for resultatområde Gardermoen TWR/APP og Oslo ATCC uttaler seg som NFF mann i 1999. Pipa har en litt annen låt i dag..........
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Det er vel egentlig greit nok at Avinor får unna litt ferie som ikke er tatt ut. At det kan bli litt svett de siste dagene før jul tror jeg nok, men i romjula er det jo knapt nok noe trafikk i det hele tatt, så da må det jo være glimrende å få feriert så mange som råd er.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det er 18-24 des og 1-3 jan som blir problemet tror jeg. Og ja, romjula drar mindre folk på mange enheter. Vi dekker hele jula med 4 mann i år, men det er fordi vi har reduserte åpningstider. (Vi har ett 7 manns vaktsystem til vanlig)
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Bare sånn for å understreke at det er for få flygeldere i landet.......
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_nordland/5248087.html ....og for å dekke oppe dette, flytter Avinor flygeldere fra enheter som ikke er like ille underbemannet, men underbemannet likevel! Vi mister en mann til Bodø etter nyttår, (går fra de 8.5 som er godkjent operativ bemanning til 7 da sjefen legger fra seg mic'n for siste gang etter nyttår) og det fører til at vi må legge restriksjoner på trafikken, antagelig blir sivil skoletrafikk og miltæret liedende på kveldstid. ![]()
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Apropos John Travolta ! At det går ann, jeg har sett og sagt det lenge at "øversten" ligner John Travolta.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Flygeledere i streik? | TheEirikK | Flyforum | 13 | 07-10-2013 08:12 |
flygeledere fra utlandet | C172 | Flyforum | 40 | 30-05-2006 08:41 |
Vil sparke flygeledere... | Trety | Flyforum | 15 | 13-12-2005 02:08 |
En nordlendings tanker om flygeledere | Farmer | Flyforum | 16 | 05-10-2004 00:29 |