![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Passasjerstatistikken for Finnair Norge i august viser en vekst på Asia på 44,5 prosent i forhold til samme måned ifjor. Størst vekst var det på ruten til Beijing.
– Vi har hatt en vekst på 243,5 prosent mellom Oslo og Beijing i august, og det skyldes nok de olympiske leker i Kina. Vi hadde bra belegg med både grupper og individuelle reisende, forteller salgsdirektør Kenneth Gillberg i Finnair Norge. http://www.boarding.no/art.asp?id=33208 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Lillestrøm
Posts: 4,403
|
![]()
Og SAS sier sikkert at det reiser nesten ingen nordmenn til Bejing, så en rute fra OSL er ikke lønnsomt...... ( sorry, kunne ikke dy meg )
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,614
|
![]()
Nå er det vel en stund til neste OL i Beijing da, så trafikken er vel tilbake til det normale nå ...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
Posts: 3,064
|
![]()
Nettopp bestilt helgetur til Guangzhou i oktober, business class til 7.900,- t/r :-)
Høres ut som det kan bli et stilfullt farvel med MD-11 (flyr helst *alliance på langturer), har tidligere flydd denne estetiske og imponerende maskinen med Swissair, fra Zurich til Cairo i business og med Thai mellom Amsterdam og Zurich. Gleder meg !! :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
|
![]() Quote:
Blir det aldrig trötsamt? Att Oslo-Peking växer med 243,5 procent säger ingenting om hur många passagerare som verkligen flög sträckan i augusti. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,520
|
![]() Quote:
![]() Spot on! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
Så det er mange mennesker som reiser mellom Norge og Kina, men historien forteller lite om hvor mange norske pax. Finnair har fraktet da og nå. Imidlertid er det interessant å se at selv relativt små prosentuelle økninger i totalmarkedet per i dag utgjør en god del pax. totalt sett.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,614
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2006
Location: Oslo
Posts: 1,175
|
![]()
Ang den grisebillige billetten på business-klasse med AY til Guangzhou, så var det jo kun til denne destinasjonen de hadde dette tilbudet. Dette er en destinasjon AY snart vinter-stenger, så det var vel for å fylle opp på de siste avgangene.
De øvrige Kina-destinasjonene Finnair har, selger de ikke spesielt billig i c-klasse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
Hvis man tar Tretys ganske så optimistiske tall, og regner med at man må fly 50 uker i året, fem dager i uken blier det 200 pax på hver flight eller en 80% kabinfaktor. Ikke ueffent, men da forutsettes det (noe som på ingen måte er realistisk) at alle de 100.000 pax (også de "buy-Chinese" indoktrinerte kineserne) velger ditt fly.
En økning på 240% sier jo ingenting om hvor mange pax det er snakk om. Med en så stor økning % sier det meg at tallene er små, ellers hadde ikke AY hatt kapasitet til å ta unna pax'en... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Med SAS fra OSL til KRS - ORD-LHR-OSL:BA | Cecilie | Reiseforum | 12 | 22-03-2013 15:52 |
OSL-ARN: Fra 13 til 14 avganger på hverdager fra vinterprogrammet | MD90 | Flyforum | 0 | 30-08-2011 16:12 |
OSL-FRA-SFO-LAS-JFK-FRA-OSL – Guttetur til Vegas og New York. | Utpaatur | TripReports | 22 | 26-05-2011 23:23 |
Norge-Bejing | dagfs | Reiseforum | 12 | 15-09-2009 12:51 |
Hjelp: Fly fra Hong Kong til (nesten) Bejing | MartinL | Flyforum | 11 | 14-09-2006 09:30 |