![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=525222
Nå vil et svensk selskp virkelig satse på Rygge. Dette må jeg si at jeg synes hørtes meget suspekt ut. Men det skjer da noe rundt Rygge. Men hva som menes med at de vil gjøre dette til nettverksflyplass skjønte jeg ikke, og det tror jeg ikke journalisten gjorde heller.
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det kan ju bli spennende, siden City Airlines er en partner til SAS EuroBonus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Høres helt håløst ut.
OSL har idag mye pax fra Sverige, fra Karlstad og vestover. Sørover fra Karlstad er Sverige rén utmark. Og pax som ordinært reiser fra Gøteborg velger da ikke Rygge?? Dette føyer seg inn i rekken av provinsielle planer for konkurranse mellom OSL, Torp og Rygge. Lykke til! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Med tanke på hva City har fått til over grensen så synes jeg det er relativt ambisiøst av kritikere å avfeie Citys planer umiddelbart.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Fra Aftenposten: "– Vi ser for oss at det blir åpnet ruter til Stavanger, Bergen og Trondheim – og alt på en gang. Hensikten er å trekke masse trafikk inn til Rygge for deretter å kunne sluse passasjerene videre ut, primært via Göteborg, men også Stockholm og København kan være aktuelle byer å knytte seg direkte opp mot."
Så ideen er at kundene skal fly TRD/BGO/SVG-RYG og derfra til GOT før de skal ut i "den store verden"??! 1. De har relativt begrenset rutenett ut fra GOT 2. Flertallet av de få rutene de har ut ifra GOT vil være lange omveier for de passasjerene som kommer fra SVG/TRD/BGO (via RYG og GOT). Jaja.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Dette høres svevende ut, og vi lever dessuten i en tid der folk liker å fly direkte. Embraer 135/145 er en maskin det ikke er så lett å tjene penger på.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Dagbladets jounalist har skjønt det og spurte om hvorfor folk i BGO skal fly til PRG via RYG og GOT når de kan fly direkte. Svaret de ga var at gunstige rutetider i tillegg til lite køer og raskere flybytte på de mindre flyplassene var konkurransefortrinnet.
Uansett hvor små og effektive disse 2 flyplassene er så kan de umulig slå en direkteflyvning. Størrelsesforskjellen mellom BGO og GOT er ikke allverden, og GOT er forøvrig større enn SVG og TRD om jeg ikke tar helt feil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
TurbopropFlyer
|
![]()
Syns dette høres spennende ut jeg. Tror i utgangspungtet at markedet er for lite på Rygge til at man kan forsvare 737-ruter på innenriks, men en EMB er kanskje stor nok.
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2006
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#10 | |
N/A
|
![]() Quote:
![]() Det slår meg at effektivitet ikke er det som står i fokus, når man skal innom 4+ flyplasser for å komme til en destinasjon i Europa... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Størrelsen på flyene er uansett et svært godt utgangspunkt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Rygge er i den sammenheng riktignok ingen avkrok, men å sette 3 flyplasser i Oslofjord-området opp mot hverandre som reelle konkurrenter er det da også kun lokalpolitikere som gjør. Det kaller jeg provinsielt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
TurbopropFlyer
|
![]() Quote:
Markedet er jo ikke stort nok for direkteruter mellom f.eks. BGO/SVG/TRD-GOT så da må jo dette være et bra alternativ.
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg må si jeg begynner å bli lei Rygge skeptikkere her inne som egentlig bare er skeptisk fordi di skulle ønske det bare var Gardermoen...
Bare å ikke fly fra Rygge det ![]() ![]() Fjern Pasasjer-taket og åpningsbegrensningene på RYG, og så vil dere alle se hva som hadde skjedd...Det er klart flyselskaper vegrer seg når di ser det er en hindring for vekst i veien.. Og ALLE her inne veit veldig godt at det taket er der bare pga Samferdseldepartemantet er livredd for konkuranse til OSL.. Og det har di kansje grunn til også, men urettferdig er det helt klart, kansje lurt å la markedet styre noen ganger også.. OSL kommer ALLTID til å være uendelig mye større en rygge, Men Rygge kan definitivt bli stor ( I forhold til hva den er nå) den også!! Sett meg Lei på at alt som blir skrevet om RYG er med pesimisme..!! Ciao |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg har lurt litt på dette her. Fornebu hadde denne begrensingen i alle år uten at det var så problematisk for trafikken på flyplassen. Hvorfor er det så ekstremt viktig? Og det var vel klart på forhånd som forutsetning for flyplassdriften?
Fyi: jeg er ingen skeptiker for selve flyplassen, for noen år siden tenkte jeg faktisk på at det kunne vært artig å flytte nedover. Last edited by mo; 27-08-2008 at 00:43. Reason: Additions |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kjempegøy at noen satser... Dette kan jo gi Torp og Widerøe reel konkurranse rundt deler av Oslofjorden. Det finnes allerede en del fra vestfold som reiser over fjorden for å fly med Norwegian...som jo er et mye bedre alternativ enn Ryanair.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Og iflg. Aftenposten i dag (bakerst på Økonomidelen) så sier Magnusson at det eneste de ser på er RYG-GOT, og at det at de skal ha større planer i beste fall er overdrevet.
![]() |
#19 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det kan ikke være mulig at noen gidder å ta fly på en strekning som på en god dag kan kjøres på 2.5 timer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Litt bedre tider enn det WF hadde på RYG-CPH burde vel gi bedre odds ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Lufthansa vil satse i Skandinavia | LN-VLE | Flyforum | 18 | 14-05-2013 11:18 |
Hvorfer vil ingen satse på langdistanse fra SVG? | FlyboyKarsten | Flyforum | 1 | 11-11-2010 19:09 |
Comair vil satse på long-haul - som BA franchise | CK | Flyforum | 1 | 03-02-2007 00:19 |
Norwegian vil satse på billig arbeidskraft | sail4fun | Flyforum | 54 | 04-05-2006 21:33 |
- Bergen Air Transport vil satse på større fly | LN-SEK | Flyforum | 21 | 04-02-2006 13:23 |