Flyprat


Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 21-08-2008, 15:04   #1
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator
 
jcnorway's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,681
SAS SK909 CPH-EWR 26.08.08 - A333 eller A343?

Noen som kan finne ut om det er en A333 eller A343 som skal ta meg med over dammen?

Har sett litt ymse oppføringer rundt omkring, men heller mest mot A343... noen som kan bekrefte?

Reiser monkey-class og håper å kunne komme med en liten TripReport etterhvert
__________________
Upcoming flights: None


Last edited by jcnorway; 21-08-2008 at 15:48.
jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 22-08-2008, 15:49   #2
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Re: SK909 CPH-EWR 26.08.08 - A333 eller A343?

Det blir 4 fønere siden de to store er på maintenance...
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.”
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 22-08-2008, 15:53   #3
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator
 
jcnorway's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,681
Default Re: SK909 CPH-EWR 26.08.08 - A333 eller A343?

Og for en som ikke er så inne i "faget" så betyr det?

EDIT: Etter å ha sjekket "4 fønere" så tror jeg at jeg forstår... Det blir A340-300?
__________________
Upcoming flights: None

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 22-08-2008, 15:59   #4
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,703
Default Re: SK909 CPH-EWR 26.08.08 - A333 eller A343?

Yepp. Du skjønner det bedre ved opplevelse selv. Bare sett på stoppeklokka når du skal ta av og se hvor lang tid det tar bortover rullebanen.... Og så er dere vel oppe i cruise-høyde mellom Stavanger og Island en plass....
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 22-08-2008, 16:06   #5
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator
 
jcnorway's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,681
Default Re: SK909 CPH-EWR 26.08.08 - A333 eller A343?

Skulle jo tro at 4 fønere var bedre enn bare 2 fønere, men så feil kan man ta
__________________
Upcoming flights: None

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 22-08-2008, 16:11   #6
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,703
Default Re: SK909 CPH-EWR 26.08.08 - A333 eller A343?

Meget forenklet fortalt:

* 2 motorer betyr at flyet skal kunne at av med en motor ute av drift, mao. må en motor kunne ta hele jobben.

* 4 motorer så må man kunne ta av med tre motorer, dvs. behov for 1/3 så kraftige motorer


EDIT: Får håpe du får en A340 en vei og en A330 den andre veien så kan du kjenne forskjellen på kroppen
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 22-08-2008, 16:15   #7
jcnorway
ScanFlyer Rusty

Galley Slave
Global Moderator
 
jcnorway's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Location: Oslo
Posts: 5,681
Default Re: SK909 CPH-EWR 26.08.08 - A333 eller A343?

Returen (SK910) ser ut som er satt opp med A340 så det ser mørkt ut med tanke på å få testet A330... Kan jo alltids håpe på bytte av flytype
__________________
Upcoming flights: None

jcnorway is offline   Reply With Quote
Old 30-08-2008, 12:10   #8
FBU 4EVER
ScanFlyer Dusty
 
FBU 4EVER's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
Default Re: SK909 CPH-EWR 26.08.08 - A333 eller A343?

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Yepp. Du skjønner det bedre ved opplevelse selv. Bare sett på stoppeklokka når du skal ta av og se hvor lang tid det tar bortover rullebanen.... Og så er dere vel oppe i cruise-høyde mellom Stavanger og Island en plass....
Så, så... En normalvekt for en A340 til EWR ligger på rundt 235-240 tonn, og da er vi oppe i initial cruise alt. (FL320 eller 340) litt før Ålborg. Mellom SVG og Island kan vi klatre videre til FL360 og når vi nærmer oss Labrador går vi opp i FL380.
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium!

Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo!

Dagens Alfista: Hvadda fottur?

"Jag är Stabækfan, hva fan är ni?"
FBU 4EVER is offline   Reply With Quote
Old 03-09-2008, 03:30   #9
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: SK909 CPH-EWR 26.08.08 - A333 eller A343?

Quote:
Originally Posted by FBU 4EVER View Post
Så, så... En normalvekt for en A340 til EWR ligger på rundt 235-240 tonn, og da er vi oppe i initial cruise alt. (FL320 eller 340) litt før Ålborg. Mellom SVG og Island kan vi klatre videre til FL360 og når vi nærmer oss Labrador går vi opp i FL380.
Maa du ikke oedelegge moroa med fakta

Braunen som kjerringa toerker haaret med tidlig som f.... om morran er like kraftig som en av viftene paa A340-300

Saa dersom det blir motorproblemer paa ORD, kan jeg spoerre kjerringa om det er greit at du laaner en, Stein
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 03-09-2008, 17:30   #10
FBU 4EVER
ScanFlyer Dusty
 
FBU 4EVER's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
Default Re: SK909 CPH-EWR 26.08.08 - A333 eller A343?

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Maa du ikke oedelegge moroa med fakta

Braunen som kjerringa toerker haaret med tidlig som f.... om morran er like kraftig som en av viftene paa A340-300

Saa dersom det blir motorproblemer paa ORD, kan jeg spoerre kjerringa om det er greit at du laaner en, Stein
WOW!!! En hårføner som blåser kraftigere enn 34000 pund! Ehh... heter din kone Olga eller noe sånt? Fra Sibir? Og kaster tunge ting langt
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium!

Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo!

Dagens Alfista: Hvadda fottur?

"Jag är Stabækfan, hva fan är ni?"
FBU 4EVER is offline   Reply With Quote
Old 03-09-2008, 17:42   #11
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,443
Default Re: SK909 CPH-EWR 26.08.08 - A333 eller A343?

Quote:
Originally Posted by FBU 4EVER View Post
! Ehh... heter din kone Olga eller noe sånt? Fra Sibir? Og kaster tunge ting langt
Jeg fant henne på Guggle ...

__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 04-09-2008, 01:23   #12
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: SK909 CPH-EWR 26.08.08 - A333 eller A343?

Quote:
Originally Posted by FBU 4EVER View Post
WOW!!! En hårføner som blåser kraftigere enn 34000 pund! Ehh... heter din kone Olga eller noe sånt? Fra Sibir? Og kaster tunge ting langt
Igjen, naa maa vi ikke oedelegge moroa med fakta... Sibirdamene trenger foroeverig en GE90 for aa bli toerr bak oera..
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
SK909 CPH-EWR idag med Tech? LN-KRF Register- og ATC-Forum 1 10-02-2012 13:38
SAS A333 og A343 oppfellbare armlener i Y LN-BEF Flyteknisk forum 6 25-06-2011 22:19
SK909 CPH - EWR 5.5.2011 FT99 Småprat 3 05-05-2011 12:32
sk909 14NOV CPH-EWR sk931 Flyforum 0 15-11-2007 14:06


All times are GMT +2. The time now is 15:56.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.