![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 308
|
![]()
Les mer http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=264301
__________________
------------------ Marius |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Flyet landet normalt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 205
|
![]()
Normalt og normalt, fru Blom..
Vil ikke laste opp opptaket av det som ble sagt på ATCen, men å kalle det en normal landing er å dra strikken litt langt i forhold til det som ble sagt.. Landa ikke akuratt på midtstreken for å si det slik ![]() Det er fortsatt styr på gate 30, mht passasjerer og helsepersonel..
__________________
:: Rune Trøftmoen - Thomas Lorentzen - Stein Ove Rud :: :: Powered by Canon Digital SLR :: Upcoming flights: I\'m Thinking... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
, mulig man skal lande litt offset om det ikke er nesehjulet som er problemet ? slik at man har litt mer space på problem siden ??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Posts: 122
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 238
|
![]()
helt utrolig forsidetekst fra VG da:
Fly fikk store problemer med landingshjulene Full alarm på Gardermoen Flyet hadde vel ikke store problemer med landingshjulene... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 166
|
![]()
Som cabincrew på nevnte Alicante-fly kan jeg si at det ga et aldri så lite adrenalinkick å preparere kabinen for nødlanding med ekte passasjerer kontra det å trene på samme situasjon hvert eneste år. Det hele gikk veldig rolig og greit for seg - passasjerene var beundringsverdig rolige!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ÜberScanFlyer
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,982
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 73
|
![]() Quote:
Å lande et fly hvor man har en feilindikasjon på det ene understellet (men som viser seg å være en feilindikasjon), blir jo sånn sett både "normal" og "unormal". Unormal blir den i alle forberedelser før landing. Kabinen skal forberedes for nødlanding, ATC skal informeres, brannbiler skal rykke ut, helsepersonell settes i beredskap, pilotene må gjøre sine forberedelser for selve landingen og etterfølgende nødevakuering, passasjerer må briefes, og så videre. Normal blir den først idet flyet setter hjulene på bakken, og det viser seg at alt var OK allikevel. Men for passasjerene vil dette være en dramatisk opplevelse (selv om alt viste seg å være OK hele tiden), og man skal selvfølgelig få all den støtte og all den informasjon man trenger etter å ha gått gjennom noe sånt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fly med problemer på Gardermoen. | ATC-flyradar | Småprat | 2 | 02-10-2015 22:25 |
Fly med problemer over Russland | Kingstone | Flyforum | 1 | 04-04-2009 13:45 |
Problemer med elektrisk rullestol i fly | Jan | Flyforum | 35 | 27-09-2008 20:53 |
Nyt SAS fly med problemer | Jan | Flyforum | 2 | 14-09-2007 13:19 |
Braathens Boeing 737-500 med problemer... | LTH | Flyforum | 5 | 04-01-2005 14:07 |