![]() |
|
![]() |
#1 | |
Newcomer
|
![]()
Jeg bestillte en tur til Bangkok gjennom et reisebyrå, men ser at jeg kun får 25% flying blue miles på turen som er bestillt. Jeg spurte hva prisen ville bli hvis jeg ønsket 100% flying blue miles, og dette er svaret jeg fikk
Quote:
Jeg bestillte forøvrig samme tur i fjor, og brukte Claim missing Miles etter turen, og fikk da 100 % selv med billigste billetter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ifølge nettsiden er det samme bonus uansett bookingklasse:
http://www.klm.com/travel/nl_en/flyi...easy/index.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Dette kan ikke stemme, siden en får priset ut valget om å booke billett med 25% og 100% opptjening på sidene deres. Hvis alle billetter var 100% ville jo ikke dette gitt mening.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Du får 100 % i alle bookingklasser i Economy unntatt i klassene V og N som gir 25 %. Du må be om billigste klasse bortsett fra disse, se link.
http://www.klm.com/travel/nl_en/flyi...ners/index.htm
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Eller spesifikt hvis du søker KLM i linken du fikk over:
Quote:
![]() |
![]() |
#6 |
Newcomer
|
![]()
Takker. Jeg googlet litt og fant ut at "Q" klassen er billigste interkontinentale economy med 100%.
Fra et annet forum Business cabin J: usually most expensive business class fare C: 2nd highest business class fare and the class you use when using a generic, all-airlines business class fare "full C fare" I: new business class fare, usually (although not always) for corporate negotiated rates Z: restricted business class fare or business class special, also: award upgrades from S-class D: award tickets in business cabin, or award upgrades from B-class Economy cabin: S: full flexible economy fare B: flexible economy fare M: restricted economy fare = changes at a fee K: very restricted or non-flexible economy fare H: restricted economy fare = changes at a fee L: non-flexible economy fare Q: very restricted or non-flexible economy fare T: non-flexible economy fare E: non-flexible economy fare (european routes only) N: non-flexible economy fare (european routes only) * V: rock-bottom/action fare * W: award tickets in Economy Cabin * = earn 25% of flown miles |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Har vært borti det samme. Reisebyråer aner ikke hvilken prosent bonuspoeng
du får. Men jeg sendte e-mail før booking . Da får du bokstaven . F. eks Supersaver/Seat24/Marco Polo er samme sjappa og omtrent alltid når de ligger under flyselskapets priser, så er det f.eks 25 % V klasse hos KL... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
KLM - billettpriser/booking m.v. | Desk pilot | Reiseforum | 27 | 07-09-2024 19:23 |
KLM - "oppkjøp" etter booking? | kristian | Reiseforum | 5 | 04-03-2012 20:25 |
Booking på KLM.com | Cessna182 | Reiseforum | 3 | 16-01-2011 13:07 |
Kansellering av booking på KLM | Spanair | Flyforum | 1 | 27-01-2010 00:20 |
Noen spørsmål ang. booking hos KLM | K3nn7 | Reiseforum | 5 | 14-06-2008 20:34 |