![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2006
|
![]()
Skal besøke en kamerat som jobber ett år i Laos.
Min kone, sønn og undertegnede reiser en uke til Thailand før han reiser hjem og vi reiser videre til Laos. Jeg ønsker å oppgradere han til økonomi ekstra på mitt EB kort. Han flyr BKK-CPH-TRF. Vi følger ham til innskjekk i Bangkok. Tidligere var det mulig å få utstedt sertefikat, men nå står det på Eurobonussidene at en skal henvende seg ved gate. Noen som har en praktisk løsning på dette ? Takknemmelig for svar og "en løsning"
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det går sikkert ikke, du kan kun oppgradere deg selv og reisefølget ditt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er ved gate som oppgradering skjer, dersom plass er tilgjengelig.
Tidligere kunde man få et sertifikat tilsendt fra EuroBonus, men nå er bare å henvende seg i gaten. Lykke til! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det lønner seg å si fra ved innskjekk, så står det i systemet at du vil oppgradere. Derved går det lettere i gate.
Du må nok bli med selv. De sjekker EB kort og trekker poengene i gaten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
I Bangkok skjer oppgradering ved innsjekk, så venter du til gaten er det garantert fullt. I BKK går alltid C klassen full hjem da det er så mange som vil oppgradere.
Er du EBG kan du forhåndsbestille bonusbillett til en kamerat, men jeg har ikke lest noe sted at man kan gjøre dette på oppgradering. Mulig man kan oppgradere sitt reisefølge, men kortinnehaveren må jo uansett være tilstede. BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
På EWR skjer også oppgradering ved innsjekk
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kanskje ikke så relevant for dem som skulle reise ut fra BKK?
![]() BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Oppgradering skjer ved innsjekk paa overseas locations (en sjelden gang skjer det ved gate naar oppgradering ikke kan bekreftes ved innsjekk) Det er opp til bakkepersonalet hvor fleksibel de vil vaere i BKK, ser ingen grunn til at de skal se nei til en slik forespoersel dersom det er plass. Du maa selvsagt vaere med og godsnakke dem litt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Eurobonus Diamond
|
![]()
Fra SAS sine sider:
Fra 1. januar 2007 trenger du ikke lenger forhåndsbestille oppgraderingssertifikat fra Medlemsservice. Fra samme dato kan du i tillegg be om oppgradering for venner og kollegaer så fremt dere reiser med samme fly. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Joda, men det skader ikke aa proeve uansett. Jeg og flere paa FT har oppgradert venner og familie paa baade ORD og EWR selv om vi ikke var med paa flyet.
Saa litt godsnakk, kan dette gaa bra uansett |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2006
|
![]()
Takk for svar så langt. Jeg har lest det som SAS skriver,....men så har vi dette med kundefokus da. Ser ikke helt hvorfor det skulle være "ugreit" å få oppgradert nærmeste famile selv om jeg ikke flyr selv. Har forøverig opplevd mye rart med oppgradering med SAS tidligere. Mitt poeng er at jo mere kundevennelig flyseslskapene er, jo flere PAX blir det. SAS har jo gjenninført service.
![]() |
#13 |
at your service!
|
![]()
SAS har jo gjenninført service.
Men skal det vere grunn til å bryte reglane?
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Oppgradering med EB-poeng på codeshare-strekninger? | Herlov | Reiseforum | 2 | 21-06-2014 11:55 |
Star Alliance: Oppgradering på SAS-poeng | BårdK | Reiseforum | 12 | 23-03-2014 15:00 |
Avbestille oppgradering for poeng (SAS) | KristianSk | Reiseforum | 2 | 12-03-2014 08:30 |
SAS øker "prisen" for oppgradering med EB-poeng | jcnorway | Reiseforum | 425 | 08-04-2013 00:14 |
Om oppgradering med poeng på SAS | Bizflyer | Flyforum | 2 | 26-11-2006 01:28 |